To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Pozostałe - Lakierowanie - opis co i jak

P-men - 2009-03-04, 19:54

Kurde, mam naprawdę wielki dylemat. Spróbuje poszukać gdzieś zakładu gdzie nabijają w spraye farbę z utwardzaczem... jak nic nie wymyśle chyba będę musiał elementy oddać do lakiernika, wydam więcej pieniędzy ale on zrobi to idealnie. Sporo straciłem czasu na czyszczenie- a zdzierałem farbę do gołej blachy, teraz nie chciał bym popsuć wszystkiego złym malowaniem, Bo zdzierać farbę jeszcze raz mi się nie uśmiecha :???:
wojciech944 - 2009-03-04, 20:00

niepotrzebnie zdzierałeś farbę, trzeba było zapodkłądowac, popytaj kumpli czy nie maja kompresora, pistolet byś najwyżej dokupił i sam pomalujesz ;)
P-men - 2009-03-04, 20:09

O to chodzi że pistolet i kompresor mam, malować motory już malowałem- idealnie nie było ale najgorzej tez nie. Co do pistoleta, tak jak już wcześniej wspominałem w temacie jest to najtańszy pistolet jaki mógł być, a co za tym idzie jakość nie najlepsza. Najbardziej boli mnie to że jest brak regulacji powietrza ;/ kompresor- hmm.... 24 litry strasznie mało, a tragicznie mało na malowanie. Motor musi wyglądać BDB ponieważ idzie na sprzedaż- chodzi tu o jawę nie o MZ. Boje sie że spartolę robote- a co za tym idzie kolejny stracony czas i kolejne stracone pieniądze- czego najbardziej chce uniknąć :???:
wojciech944 - 2009-03-04, 21:57

chłopie, ja swoja malowałem pierwszy raz w życiu pistoletem i to takim made in GDR 88 rocznik, i wyszło malinka, także bez obaw, dasz rade
P-men - 2009-03-05, 19:04

no nic... jak nie znajdę lakierni gdzie lakier z utwardzaczem nabijają to czekam na cieplejsze dni i coś sam będę próbował...

[ Dodano: 2009-03-21, 22:37 ]

Decyzja zapadła- maluje sam, teraz tylko musze kupić lepszy pistolet do malowania- http://www.allegro.pl/ite...l_hit_2008.html i tu proszę was o pomoc- jaką dysze mam wybrać do pistoletu wysokociśnieniowego, podkreślam że będę malował akrylem.

motorider7 - 2009-04-13, 23:32

wojciech944 napisał/a:
jeśli chcesz malować sprajem bak, to stanowczo odradzam, nie będziesz z tego zadowolony, szczególnie z jego odporności mechanicznej, musi byc utwardzacz, sprejem można malować jakieś małe elementy jak dźwigienki od tylnego hamulca czy uchwyt tylnej lampy, które nie są narażone na zadrapania....


No i panowie macie racje.. Zamówiłem własnie taki lakier nabijany w sprayu .
jedna puszke czarnego w połysku 400ml na błotniki a drugą 400ml na bak i boczki. 400ml w sprayu wystarczyło na styk i jeszcze warstwa nie jest za gruba !! .
Ogólnie jestem cholernie rozczarowany bo orobiłem sie przy tym i farba sie rozpuszcza troche od benzyny a miała być super wytrzymała na samochody nawet !!! :(
Jutro odwoże elementy do wujka lakiernika .. szkoda tylko kasy , czasu i robocizny . Spraye odradzam chyba ze na małe elementy i tak jak kolega wyżej napisał nie narażone na uszkodzenia

Gustlik - 2009-04-14, 08:59

To jakis kijowy lakier kupiłes :P ja wziołem 200ml i starczyło na bak boczki tarcze hamulcową i błotnik jeszcze troszke zostało
Paweł150 - 2009-04-14, 09:46

P-men, ja kupiłem ten: http://www.allegro.pl/ite...nowosc2008.html polecam fajnie sie nim maluje nie pluje i wszytsko ładnie siada tylko lakier pamietj musisz miec ze sprawdzonej lakierni lub mieszalni bo ja juz miałem niemile wspomnienia myslałem ze to pistolet a to sie okazalo ze kitowy lakier był
Giemza - 2009-04-20, 13:02

Prosiłbym o szybką odpowiedź czy jak oddam dekle silnika do malowania proszkowego to czy się zniekształcą itp. bo sie boję aby nie kupować nowych dekli a chce je pomalować proszkowo bo trochę kamyki sie o nie odbijają a chce żeby było malinowo ;) PROSIŁBYM O JAK NAJSZYBSZĄ ODPOWIEDŹ BO ZALEŻY MI NA CZASIE JUTRO ALBO JESZCZE DZIŚ ODDAWAŁBYM DO PIASKOWANIA I NIE WIEM CO ROBIĆ :/

pzdr

hubertbaran - 2009-04-20, 16:45

niepowinny sie odkształcic
Dekoj - 2009-04-20, 19:13

Heja astra115, jeśli chłop który będzie Ci piaskował elementy będzie miał trochę wyobraźni to nie pokrzywi elementów, z cienkimi blachami przy piaskowaniu trzeba uważać, ja samemu piaskowałem i malowałem proszkowo, piaskowanie wyszło gites, malowanie też, tylko niestety lakier nie jest tak gładki, no i ewentualne szpachlowanie podpada pod proszek... w moim przypadku potrzebne są pewne zaprawki w postaci szpachli więc lakieru proszkowego użyje jako podklad, nałożę szpachli troszku, szpachli natryskowej, podkładu i jazda z metalicznym grafitem;) pozdrawiam!
rastuch - 2009-05-25, 14:27

czym i w jaki sposób zlikwidować zaciek?
ivan900 - 2009-05-25, 15:06

Witaj!Zaciek najlepiej zlikwidować papierem wodnym o ziarnistości 1000 robisz zgrubnie,następnie 1500 i wygładzasz papierem 2000 musisz to robić na wodę,jak zlikwidujesz zaciek to bierzesz pastę polerską najlepiej lekko ścierną i polerujesz zmatowienia po szlifowaniu super jest pasta AUTO-MAX naprawdę polecam!Pozdrawiam i powodzenia!tylko uważaj żeby nie przeszlifować musisz to robić u uczuciem! :piwo:
kapcon - 2011-06-30, 23:23

mam pytanko :) czy sie nie orientujecie ile by mogło kosztowac polakierowanie podkład + baza + bezbarwny bez ramy (sama czysta rama) i bez lampy i baku do Trophy?
wachacze przod tył
błotniki
osłony boczne
osłona na kierownice
plus jakies drobiazgi orientacujna cena za pomalowanie (lakier juz sam kupie)

rastuch - 2011-10-19, 22:37

mój problem wyglada tak
wspawałem kawałek tylnego błotnika w aucie bo już tak naprawde org. tam nie było zostały same ogryzki
wszystko ładnie pieknie szpachel podkład itd
dobrałem lakier pomalowałem
położyłem bezbarwny i tu sie zaczyna problem
ze względu na to że malowany był tylko kawałek karoserji samochodu mam próg od lakieru bezbarwnego, który jest na łączeniu stary lakier z nowym i nie mam pojęcia jak go zeszlifować. Próbowałem papierkiem wodnym 1000 i 2000 ale nie wychodzi to za ciekawie
sa jakies patenty na to?
może cieniowanie zastosować,ale jak?

Adax - 2011-10-22, 01:23

rastuch napisał/a:
sa jakies patenty na to?


Żeby efekt był zadowalający to musisz siknąć klarem cały element. Można też próbować odcięcia na jakimś ostrzejszym falcu, jeśli taki tam jest. Cieniowanie bezbarwnego jest możliwe, ale potem konieczna jest konkretna polerka, którą niestety co jakiś czas będziesz musiał powtarzać.

rastuch - 2011-10-22, 10:12

niestety nie da się odciąć tego na jakims ostrzejszym elemencie a malowanie całego tez mi się nie uśmiecha ale jak będzie trzeba to cóż zrobić

p.s.
czym i jak się cieniuje?szybki kurs? :piwo:

almar - 2012-02-09, 13:17

Podpiąłem się pod temat, może przeniesienie do innego działu ????
Przygotowuję się i MZ do lakierowania i mam dylemat: wszystko obrane do gołej blachy ale ... gdzie niegdzie jest troszke korozji (oczywiście zeszlifowałem ale nadal coś tam widać) i co teraz.
1. podkład reaktywny, akrylowy, epoksydowy, ewentualna szpachla, epoksydowy, akrylowy jako wypełniacz, baza, klar?
czy
2. podkład reaktywny zostawić na 24 h, epoksydowy, ewentualna szpachla, epoksydowy, akrylowy jako wypełnicz, baza, klar?
czy
3. miejscowo gdzie trzeba reaktywny na to akrylowy tylko gdzie przyszedł reaktywny, epoksydowy, ewentualna szpachla, epoksydowy, akrylowy jako wypełniacz, baza klar

POMOCY

lgrom - 2012-02-13, 20:44

Polecam dobry filmik nie muszą to być akurat tej firmy farby

http://www.youtube.com/watch?v=NpGz6Tj57ks

doktorek - 2012-02-22, 21:42

Podepnę się pod ten temat, czy ktos posiada oryginalne kody lakierów jakie wychodziły w mz 83-88 etz 250 ? Oraz jakie naklejki . Moze zdjęcia jakiś oryginałów. Z góry wielkie dzięki :grin:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group