To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Napęd - Simeringi-Trophy

Stojo - 2007-09-09, 15:27
Temat postu: Simeringi-Trophy
Mam takie pytanie: Czy aby wymienić simmeringi w Trophy trtzeba rozpołowić silnik, bo zauważyłem, że od strony sprzęgła simering jest chyba pod łożysiem wału.
Allu - 2007-09-09, 15:52

Trzeba rozpołowić ;] - na drugi raz użyj opcji SZUKAJ.
Plonek - 2007-09-09, 18:09

no są za łożyskiem od strony wału i jak pisze allu trzeba rozpaławiać :evil: ale ja tam zakładałem całkiem niedawno nowe dwuwargowe na obie strony, i olejem nie chlapała. Chyba nie bierzesz się za to rozpoławianie :?: :shock:
Stojo - 2007-09-09, 18:50

Właśnie chyba trzeba będzie, bo przejechałem się około 20 km wczoraj sprawdziłem i nie było ani grama oleju :shock: -moto wcale nie dymiło, jedynie delikatnie jak było zimne. Zalałem nowego oleju, przy okazji nagwintowałem dekiel, bo gwint na śrubę spustową był zerwany, zapaliłem moto po czym ujrzałem "zasłonę dymną". Było już późno więc dałem sobie spokój, dzisiaj niedziela, może jutro posprawdzam "co w trawie piszczy" (oczywiście podstawowe rzeczy-paliwo itp, nie rozpołowię od razu silnika :razz: )
Plonek - 2007-09-09, 21:41

No jak szlag trafił dwuwargowe, to ja nie mam pytań. Specjalnei po nie się wybrałęm do hurtowni łożysk i simmeringów, bo agmot miał tylko zwykłe. Jeżeli simmer puścił, to będzie waliło ciśnieniem na resztę silnika. Znikną wolne obroty, zaraz rozszczelni dekiel od strony sprzęgła, i będzie wypluwało olej przez korek wlewowy. Jak stała u mnie na jednym miejscu to olej nie kapał, ogólnie nie było pod nią żadnych plam.
Allu - 2007-09-09, 21:57

Jak poraz kolejny puściły simmery to sprawdź gładź czopów wału korbowego.
Stojo - 2007-09-09, 22:09

Allu napisał/a:
Jak poraz kolejny puściły simmery to sprawdź gładź czopów wału korbowego.


To już w niej puszczały???

Plonek - 2007-09-09, 22:17

Przy pierwszej rozbiórce silnika jaką ja zrobiłem były simmery w porządku, ale profilaktycznie wymieniłem na nowe jednowargowe. Pojeździłem kilkaset km, i oba nie zdały egzaminu, ale to był mój błąd bo wziąłem takie jakie miał facet w sklepie. Na tych które są natłukłem większość km które masz na liczniku, i wszystko było w porządku. Wał wykluczyłbym, ma gdzieś koło 10 - 15 tys km przebiegu, w tym koło 6 tys po regeneracji ( zrobionej profilaktycznie) Poprzedni własciciel wymienił go na nówkę ddr, i nie zdążył się długo nacieszyć.
hubertbaran - 2007-09-09, 22:22

zeby uszczelniacze puszczały to albo: czopy nie te albo: uszczelniacz został niepoprawnie zamontowany;)
Mleko - 2008-04-05, 21:42

Pytanie:

W którą stronę powinny być założone simmeringi na wale w ES/2?

Jakie są oryginalne, chyba jednowargowe, co?

Można dać dwuwargowe?

PS. Ja miałem oba sprężyną w stronę wału (miałem jednowargowe, zielone) ale czy wtedy nie bierze oleju ze skrzyni? Oczywiście moto było rozbierane przez poprzednich właścicieli...

Pzd,

Allu - 2008-04-06, 00:00

Raczej powinny być założone sprężynkami do łożysk. Czyli odwrotnie tak jak masz. Seryjnie były zielone, jednowargowe, moim zdaniem dwuwargowe nie pogorszą ale polepszą sprawę.
jannex - 2008-04-06, 10:58

Wstaw normalne, jednowargowe bez zbędnych kombinacji. Kiedyś miałem te dwuwargowe i więcej było problemów niż pożytku.
Krzyż - 2008-04-12, 00:03

Te dwuwargowe sa nieciekawe, sa mniej trwale, a jak nie sa IDEALNIE wstawione to nie trzymają
Mleko - 2008-04-12, 18:46

Dzieki za odpowiedzi. W międzyczasie znalazłem informację w literaturze:
simmeringi należy załozyć sprężynami do łożysk, oczywiście muszą to być simmeringi odporne na benzynę (zielone). Tak samo jest w przypadku ES 250/1.

PS. Info pewne na 100%.

kj83 - 2008-08-12, 22:15

Może ktoś wskazać miejsce gdzie można zakupić dobre, zielone simmeringi do Trophy (30x62x10)?
Mareknet - 2008-08-13, 22:54

Witam wszystkich.

Tylko swoim skromnym zdaniem chciałbym powiedzieć że silnika nie trzeba rozpoławiać, u siebie wymieniłem bez rozpoławiania... tylko że musiałem zniszczyć łożysko ale za to szybciej trwało :) mniej roboty było i taniej myślę wyszło :)

p.s. nigdzie nie mogłem dostać takiego jak trzeba symeryngu to kupiłem od ts, jest węższy ale zielony i oryginalny i dorobiłem pierścień dystansowy.

Pozdrawiam

matys858 - 2009-05-23, 21:27

Zgadzam sie z Mareknet też tak robiłem :razz:

Nie trzeba rozpoławiać. Do łożysk mam specjalne dwa ściągacze :mrgreen:
Ja już też 2-gi raz wymieniałem :cry: teraz miałem niebieski i znowu przepuszczał..
A z tego co wiem to wymiary simera do es 250|2 mają byc (30x62x7) ja teraz miałem właśnie taki(30x62x10) i nie wiem czy to wina rozmiaru, czy tego że był niebieski a nie zielony :evil: .I też nie umie nigdzie dostać gościu w hurtowni miał tylko zwykłe(??)
P.S: Simer ma być odwrócony sprężynką do łożyska :lol:

Wuja - 2009-05-23, 22:21

Witam,
wiem ze nie MZ,ale też zabytek-WSK 125,jak tu montować simmery?Prawy przy magnecie spręzynką w strone wału,a lewy spręzynka również w strone wału ?Dobrze to widze na schemacie czy bładze daleko w lesiE?
PS.Czy na rysunkach technicznych,góra simmera(ta cała zabudowana)jest zaznaczona pogrubioną linią?

Pozdrawiam
Rysiek

Szymek Okrutnik - 2009-05-24, 11:08

w WSK montujemy simerringi sprężynkami w stronę wału tak jak widać na schemacie który załączyłeś. Nie wiem kto wprowadza zamęt z montażem odwrotnym...
mario24 - 2009-06-17, 21:06

witam
Nie będę zakładał nowego tematu , więc podepnę sie do tego.
Ile w silniku trophy jest simmeringów i jakie mają wymiary. Chcę wymienić a nie wiem ile ich kupić i jakie wymiary



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group