To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Uproszczony schemat instalacji

butek22 - 2007-10-08, 20:35
Temat postu: Uproszczony schemat instalacji
Mam wielka prośbe, posiadam silnik od mz etz 250, mam też regulator napięcia i cewke, niestety nie mam pociągnietej instalacji elektrycznej, zwracam się do Was z prośbą jak to wszystko połączyć aby odpalić silnik, dodam iż zależy mi tylko na odpaleniu silnika, nie potrzebuje świateł, wiem że można tak zrobić aby odpalać mz na zapych, wtedy nie trzeba akumulatora, którego jeszcz nie posiadam :cry:
Poszy150 - 2007-10-08, 20:50

Powiedz jeszcze jaki masz zapłon, elektroniczny czy mechaniczny, i jaki regulator, elektroniczny czy mechaniczny.
butek22 - 2007-10-08, 20:58

Zapłon mam mechaniczny, regulator też mechaniczny

[ Dodano: 2007-10-08, 21:40 ]
I co nikt nic nie wie na ten temat???

daniel1621 - 2007-10-08, 21:42

zciagnije sobie schemat. Tam jest wszystko jak na dłoni, może pominąc kable od świateł
butek22 - 2007-10-08, 21:48

A nie da rady prościej , co trzeba ominąć
daniel1621 - 2007-10-08, 22:12

chyba niczego nie pominołem, ani nie pomyliłem :wink:
butek22 - 2007-10-08, 22:13

Super to zrobiłeś, a mam pytanie czy prostownik jest niezbędny, bo go nie posiadam
daniel1621 - 2007-10-08, 22:14

kolory kabli rysowałem takie jak w orginale.
rozumiesz jak to zrobić?
butek22 napisał/a:
bardzo byś mi tym pomógł
na to licze :mrgreen:
butek22 - 2007-10-08, 22:17

Rozumieć rozumiem tylko, martwi mnie ten prostownik, jest on niezbędny??
daniel1621 - 2007-10-08, 22:17

jak chcesz mieć ładowanie to niezbędny. a żeby silnik działał to musi być ładowanie, więc musisz mieć prostownik :razz:

butek22 napisał/a:
wiem że można tak zrobić aby odpalać mz na zapych, wtedy nie trzeba akumulatora, którego jeszcz nie posiadam
musisz mieć akumulator

ja mam chyba ze dwa takie prostowniki. Napisz skąd jesteś, jeżeli z z niedaleka to moge ci go sprzedać, bo nie chce mi się bawić w paczki

I zmień nazwe tematu na np. Uproszczony schemat instalacji, albo coś w tym stylu. W ten sposób inne osoby będą go sobie kiedyś mogły znaleźć i nie bede musiał rysować jeszcze raz :wink:

butek22 - 2007-10-09, 15:35

Jestem z Goleniowa, więc mam troche do ciebie, a jak sprawa się ma gdy w instalacji jest regulator elektroniczny, bo właśnie taki posiadam pomyliłem się, myślałem że jest mechaniczny.
A nie masz też czasem też króćca do gaznika i szczotkotrzymacza???
Kupiłbym to w dobrej cenie,

RoNin - 2007-10-09, 19:13

Witam

Istnieje możliwość odpalenia silnika( do testów) bez jakiejkolwiek elektryki czyli prostownika, regulatora, po prostu na cewkę WN dajesz prąd z akumulatora, np: samochodowego, starczy na wiele godzin"jazdy" po prostu wówczas w ogóle nie ma ładowania.
Pozdrawiam

butek22 - 2007-10-09, 20:07

Tzn. trzeba dać prąd na obydwie szczotki w alternatorze???
A jak jest z tym elektrycznym regulatorem napięcia, jak go podłączyć

daniel1621 - 2007-10-11, 20:02

kolega RoNin, ma racje że można tak podłączyć, alo to tylko na sprawdzenie silnika, a nie do codziennej jazdy. A skoro butek22, masz zamiar tym sprzętem jeździć to muszisz zrobić insatalcje, conajmniej taką jaką Ci narysowałem.

butek22 napisał/a:
Tzn. trzeba dać prąd na obydwie szczotki w alternatorze???
Jeżeli chcesz tylko odpalić silnik to jeden kabel od cewki podłączsza do przerywacza, a drugi do akumulatora, no i oczywiście przewó wysokiego napięcia trzeba założyć na świece.

butek22 napisał/a:
A jak jest z tym elektrycznym regulatorem napięcia, jak go podłączyć
to zależy jaki to regulator. Najlepiej zrób jego fotki, to wtedy Ci powiemy

butek22 napisał/a:
A nie masz też czasem też króćca do gaznika i szczotkotrzymacza???
nie mam
butek22 - 2007-10-11, 20:39

Regulator napięcia mam takim czarny Polskiej produkcji, na trzy kable
Poszy150 - 2007-10-11, 22:21

DF podłączasz przewód eeee szarozielony? :P w każdym razie idzie on do puszki bezpieczników do bezpiecznika 2A. (pierwszy od zewnątrz przewód w puszce bezpieczników)

D- (masa) pomarańczowy

D+ wyciągasz czerwony przewód z instalacji całkiem, czerwono-żółty przewód biegnący od zacisku D+ w prostowniku wpinasz w miejsce czerwonego w puszcze bezpieczników. izolujesz regulator od ramy kawałkiem przeciętej dętki czy cuś, i masz podpięty elektroniczny regulator.

daniel1621 - 2007-10-12, 17:11

Poszy150, chyba nie czytałeś tego tematu od początku. butek22, ma silnik od MZ w zupełnie innej ramie i nie ma instalacji, więc gdy podajesz mu kolor kabla, albo kolejność kabli przy bezpiecznikach, to jemu to nic nie mówi :razz:


butek22, pokaż fotke tego regulatora, tak aby były widoczne wejścia do regulatora wraz z oznaczeniami, wtedy będzie nam najłatwiej Ci pomóc

[ Dodano: 2007-10-12, 17:19 ]
Poszy150 napisał/a:
izolujesz regulator od ramy kawałkiem przeciętej dętki czy cuś, i masz podpięty elektroniczny regulator.
a po co go izolować?? według mnie to musi być przykręcony do ramy, żeby była masa. Ja tak miałem i działało
Poszy150 - 2007-10-12, 20:45

daniel1621, ja jak dotykałem chociaż regulatorem ramy to iskrzyło i motor gasł. Dlatego napisałem, żeby odizolować ;) ale widocznie u mnie coś z instalacją było nie tak. W sumie to już kilka miechów męcze się z ładowaniem i dalej nie ma ;P
butek22 - 2007-10-13, 08:34

Postaram się zrobic fotki tego regulatora, i motoru, moze wrzuce je jutro.

[ Dodano: 2007-10-14, 18:30 ]
Daje obiecywane fotki

LiptusikMZ - 2007-10-14, 19:03

A jak zrobic podobna instalacje jak ma sie regulator mechaniczny ale zaplon elektroniczny?
Prosze o schemat jak mozna.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group