To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Regulator napięcia RNA-2 9d (polonez)

BeerfaN - 2008-01-14, 09:08
Temat postu: Regulator napięcia RNA-2 9d (polonez)
Witam

Wymieniłem regulator napięcia oryginalny sprawny DDR na elektroniczny z poloneza - jezpol RNA-2 9d 14v4 (koszt 20zł).

Podmiana nie wymaga absolutnie żadnych przeróbek instalacji.

Ładowanie mam od 1000 obrotów. Żadnych szybciej migających kierunkowskazów czy przygasania świateł nie stwierdziłem. Pełen opis (za marcink46):

http://motocykle-mz.pl/infopage.php?id=102

daniel1621 - 2008-01-14, 19:57

o tym reglu było już na forum.
Sam osobiście miałem go w jednej MZ i sprawował się super

Magic - 2010-04-02, 09:49

skoro już temat został odkopany to mam pytanie - znalazłem regler do poloneza o oznaczeniu "9d" czyli tak jak ten jezpol, ale tamten jest innej firmy... To jest jakieś oznaczenie typu i będzie pasował do MZ czy tylko przypadkowa nazwa?
jaroquest - 2010-04-02, 13:45

powinien tez pasowac
Magic - 2010-04-02, 18:19

padł mi regler i musiałem kupić elektronika na szybko, z tego co dowiedziałem się (i sprawdziłem u siebie) - 9d tzn 9-diodowy i wszystkie takie do poloneza będą pasować :) niezależnie z jakiej jest firmy. Rożnica polega na tym że były też 6-diodowe i te są inne.
masa777 - 2012-01-30, 22:53

Witam. Przepraszam, że odkopuję ale strasznie mnie intresują niektóre kwestie. Mam pytanie, otóż mam alternator elektroniczny(tzn. będę miał) i mam instalacje TS a silnik mam ETZ, zbieram części do przeróbki elektryki. Z reglera mechanicznego rezygnuję jednak i decyduję się na regulator z Poloneza RNA2-9d. Czy po podłączeniu go wg schematu w 1. poście wszystko będzie działało (chodzi mi też o kontrolkę ładowania) i czy nie trzeba "odmasowywać" szczotki masowej alternatora, bo czytałem, że tak robią.
herrq666 - 2012-01-30, 22:59

Szczotke odmasowujesz pod regulator z fiata 126p. Podłącz wszystko jak na schemacie w 1 poście i bedzie grało.
Dukee - 2012-01-31, 19:18

masa777 napisał/a:
alternator elektroniczny
:roll:

Separacja szczotki D- jest konieczna tylko w przypadku zainstalowania regulatora RNC-12 (FIAT 126p). Jeżeli połączysz wszystko zgodnie ze schematem powinno hulać. Kontrolka ładowania jest tak samo rozwiązana wszędzie

brozek - 2012-03-29, 17:16

Panowie a dlaczego mi już drugi taki regulator spaliło? czego to może być przyczyna?

[ Dodano: 2012-03-30, 22:07 ]
No i dzisiaj chyba trzeci, mierzyłem napięcie bez akumulatora (odłączyłem na chwile) i pokazywało około 19V. Akumulator mam spieprzony, ponieważ on w innym motorze ze sprawnym ładowaniem osiąga napięcie 16 V. Chyba że to wszystko przez słabą baterie w mierniku, ale wątpię.

no ale nawet, dlaczego moze palić regulator napięcia? Dodam, że prostownik mam zrobiony z Patentu Binladena z 2 mostków prostowniczych.

michal111 - 2012-04-02, 19:22

brozek napisał/a:
No i dzisiaj chyba trzeci, mierzyłem napięcie bez akumulatora (odłączyłem na chwile) i pokazywało około 19V.
Akumulatora NIGDY NIE odłącza się od pracującego motocykla :!:
brozek -->sprawdź wirnik

herrq666 - 2012-04-02, 19:32

brozek napisał/a:
Dodam, że prostownik mam zrobiony z Patentu Binladena z 2 mostków prostowniczych.

Może coś źle polepiłeś prostownik.

brozek - 2012-04-02, 22:39

Panowie to jest jakiś cyrk z tym motorem, albo ja coś poknociłem.

Wymieniłem baterie w mierniku, naładowałem porządnie (w sensie odpowiednim prądem i przez odpowiedni czas) akumulator, włożyłem do motoru i na "starym" (czytaj wcześniej rzekomo uszkodzonym) regulatorze i na moim nowym prostowniku ładowanie miodzio, 14,4V. To na wolnych, w praniu nie mam możliwości sprawdzenia na razie bo u mne piździ od rana do wieczora.
@michal111 masz na myśli opór pomiędzy pierścieniami?

michal111 - 2012-04-03, 18:21

No opór i zwarcie do masy.
Daj te regulatory do sprawdzenia jakiemuś elektrykowi, albo sam sprawdź jeśli posiadasz zasilacz z regulowanym napięciem.

brozek - 2012-04-03, 20:20

Nie mam, sprawdzałem zasilaczem od wkrętarki o parametrach 18V 350 mA. No i wynik testu był negatywny, bo żarówka się zaświecała, albo ja coś źle sprawdzałem. Na razie ładowanie jest Ok, zobaczmy co wyjdzie przy dłuższej pracy silnika. Pozdrawiam ;)
ETZPOWER94 - 2013-06-19, 21:51

herrq666 napisał/a:
Szczotke odmasowujesz pod regulator z fiata 126p

O co chodzi z odmasowaniem? co trzeba zrobić dokładnie?

Marcin W. - 2013-06-19, 22:01

ETZPOWER94, poprowadzić dodatkowy przewód od szczotki która jest podpięta pod masę do regulatora napięcia przy tym RNA 2 9d Jezpol tego się nie robi...
ETZPOWER94 - 2013-06-19, 22:11

Mam podłączyć przewód od szczotki masowej a drugi koniec? Do masy regulatora? Bo nie za bardzo zrozumiałem.
W tym regulatorze od malucha jest dwa kable, zielony i żółty. Na zielony dałem DF a na żółty 61, dobrze?

sIaj - 2013-06-19, 22:25

ETZPOWER94 napisał/a:
herrq666 napisał/a:
Szczotke odmasowujesz pod regulator z fiata 126p

O co chodzi z odmasowaniem? co trzeba zrobić dokładnie?
Zobaczyć w temacie o regulatorze z malucha?
Paweł111 - 2016-08-21, 16:39

Witam,
i też mnie dopadło - brak ładowania. Zaczęła gasnąć w czasie jazdy. Jak wyłączyłem światła to dało radę jechać. Kontrolka świeci cały czas - tyle, że przygasa lekko jak włączę światła. Bez świateł wróciłem wczoraj do domu (ok. 10 km). Dzisiaj sprawdziłem kabelki i nic nie mogę znaleźć. Gdy odłączam plus od akumulatora to motocykl momentalnie gaśnie (podobno tak nie wolno robić ale najpierw czytałem, żeby tak zobaczyć a potem doczytałem, żeby tak nie robić). Nigdy w tej etz-ce nie było problemu z ładowaniem. No ale...
Mam prośbę - czy może ktoś opisać jak podłączyć ten regulator od poloneza. Niestety te schematy dużo mi nie mówią . Znalazłem jakiś łopatologiczny opis ale tam było więcej wejść/wsuwek (tych kabelków trochę jest - i co z nimi zrobić ;) ). A do elektryka bez świateł nie pojadę - zresztą nawet nie wiem, gdzie w mojej okolicy ktoś zajmuje się takimi egzemplarzami. :)
Jeśli to ma znaczenie to:
etz250 - 1982
zapłon tradycyjny
bez obrotomierza

-------
I już działa - na postoju - bo pogoda nie do jazdy.
Jednak kabelki. Ale się naszukałem. Przewód zielony - lekko przytarty i chyba ten od masy też. I ten zielony na pewno nie łączył jeszcze na takiej płytce przy błotniku.

Ale jak ktoś wklei opis montażu regulatora (wersję łopatologiczną) to będę wdzięczny. Bo po 34 latach nie ruszania elektryki to takie kwiatki pewnie będą się pojawiać.
Aha - znalazłem w sklepie naszego kolegi ten drugi ze strony http://forum.mz-klub.pl/v...light=regulator

Pozdrawiam
Paweł

Martini55 - 2016-08-21, 21:11

Ja znalazłem na necie takie coś:

LINK do fotki: http://img3.garnek.pl/a.g...32871_800.0.jpg
Myślę, że już prościej się nie da tego opisać. A poza tym sprawdź jeszcze sobie te czarne diody na prostowniku, bo może one są powodem awarii :piwo:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group