To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
MZ KLUB POLSKA
Klub Miłośników Motocykli MZ

Elektryka/elektronika - Elektryka - brak ładowania przy niskich obrotach

Kamil5 - 2008-02-26, 21:13
Temat postu: Elektryka - brak ładowania przy niskich obrotach
Witam.
Przez ostatni rok zrobiłem się leniwy, i zaczynam pisać nowe topiki, zamiast pomyśleć samemu. :mrgreen:
A więc do rzeczy.
Moja ecia coś głupieje.
Kontrolka ładowania gaśnie w okolicy >3k obr.
Po włączeniu świateł nieco przed 3k obr.
prąd mierzony na kablu 61 z prostownika - przy obrotach ok 2k(swiecąca sie lamka) ok 1.6V po przegazowaniu rośnie i powraca do normy.
Regiel zamieniałem. Aktualnie od poloneza wynik ten sam brak ładowania przy niskich obrotach.
Wiec, to może być tu przyczyną?
Prostownik?
Dodam, że komutator wymieniany w zeszłym roku.
Ecia stała nieruszana od wakacji - zaśniedziały przewody?

Pozdrawiam, licze na szybkie rady:)

Paweł150 - 2008-02-26, 21:29

a masz zasyfony stojan jak tam mialem było błoto smar i pelno opiloko po wycztszczeniu wsyztko wrociło do normy i ladowanie swiecilo sie dopiero po przekroczeni 1500obr a teraz nawet nie siweic sie przy 1000obr
Poszy150 - 2008-02-26, 23:30

a moze przewód od którejś z faz spadł albo się złamał? u znajomego w 150 bło to samo i okazało się, że kabel ze starości stwardł i się ułamał.
Kamil5 - 2008-02-26, 23:45

Poszy150, ale otóż ładowanie jest, tylko, że dopiero po przekroczeniu ok 3k
Gdyby któryś przewód niedomagał ładowania nie było by, hmm.
____________________________________________________

Hmm, z racji tego, że motór stał długo, spryskam dziś połączenia ELEKTROSOLem i poczekam na efekty.

Poszy150 - 2008-02-27, 10:45

teoretycznie tak, ale ja Ci mówię tylko jak było. Pozatym ja jak kupiłem etz to jedna faza w ogóle nie była podpięta i ładowało, dopiero na światłach było za słabe ładowanie.

to tak jak np silnik elektryczny trójfazowy, na 2 fazach też zadziała ale słabo i można go uszkodzić ;)

Śpiewak - 2008-02-27, 13:55

Kamil5, ja tydzień czasu jeździlem z odłączoną fazą :D zauważyłem dopiero w nocy że leciuteńko mi się jarzy kontrolka ładowania :)
Staszek 1988 - 2008-02-27, 19:50

umij stojan, moze też stojan łapać przebicie.... i bedzie trzeba wymienic, lub dać do nawiniecia;]
Misio127 - 2008-02-27, 19:57

Cytat:
umij stojan

a czym myć taki stojan? rozpuszczalnikiem?

Michał_22 - 2008-02-27, 21:33

Misio127 napisał/a:
a czym myć taki stojan? rozpuszczalnikiem?
Mozna i rozpuszczalnikiem. Ja mylem ostatnio benzyna ekstrakcyjna :wink:
Rufusetz150e - 2008-02-28, 01:12

Może regulator mechaniczny ( analogowy elktromagnetyczny) jesli taki masz niepracuje na pierwszym zakresie.
Kamil5 - 2008-02-28, 13:46

Rufusetz150e, Czytajmy ze zrozumieniem!

Hmm, kolejne zdziwienie, sprawdzałem napięcie na szczotkach,
d+ właśnie nie ma napięcia na niskich obrotach, gdy go przegazuje pokazuje mi sie prąd od 10V góre, ale to w okolicy 2-3k obr A powinien być od ~1k;/ Co tu moze winić, brudny stojan czy szczotki na aut - komutator był wymieniany

Xargo - 2008-02-28, 15:27

Poszy może mieć racje odnośnie tych faz. W jawie miałem podobny przypadek (altek działa na tej samej zasadzie) i tam też ładowanie się zaczynało od ~3K w górę. Winą był zimny lut w prostowniku. Wystarczyło polutować od początku i pełne ładowanie wróciło. A co do szczotek to jestem praktycznie pewien że jeżeli by zawiodły to ładowania nie było by wcale. No chyba że są na tyle sfatygowane, że już praktycznie nie przewodzą prądu...
Kamil5 - 2008-02-28, 17:06

Xargo1, ale to na nich sprawdzałem napięcie. i wynosiło przy 2-3k - 10v i rosło a poniżej 3k 1v;/ -
Hmmm jutro lub jeszcze dziś oczyszczę połączenia konektroów i spryskam elektrosolem
hmm, stanie się coś jeżeli dam ELEKTROSOL na bierznie szczotek?

Rufusetz150e - 2008-02-28, 20:34

[quote="Kamil5"]Rufusetz150e, Czytajmy ze zrozumieniem!

Napisałeś w tytułowym poście że gaśnie ci kontrolka dopiero po osiągnieciu około 3 tys obrotów - a przecież kontrolka siewieci sie wtedy gdy niema ładowania co nie !!!!!!!!!!!!!

Wiec czego zwracasz uwage na czytanie ze zrozumienim jak sam nie rozumiesz.

Kumpel ma tez od poldżera regulator i kontrolka zachowuje sie tak samo jak w oryginalnym.
Ale ja nigdy niezałożył bym od poldżera.

Xargo - 2008-02-28, 21:06

Cytat:
Wiec czego zwracasz uwage na czytanie ze zrozumienim jak sam nie rozumiesz.

Kumpel ma tez od poldżera regulator i kontrolka zachowuje sie tak samo jak w oryginalnym.
Ale ja nigdy niezałożył bym od poldżera.


No właśnie jemu chodzi o to, że wymieniał regulator na inny i objawy są te same - więc nie jest to wina regulatora! A to że jest od poloneza to nie ma żadnego znaczenia - wiele osób ma taki u siebie i im działa bezproblemowo...

Kamil5 - elektrosol może pomóc, ale to tylko na kilkanaście sekund, bo później się zetrze. Poza tym szczotki mogą mieć w strukturze mikropęknięcia działające jak rezystor - lepiej było by je dla pewności wymienić, w końcu kosztują grosze.

Kamil5 - 2008-02-29, 14:26

Rufusetz150e, o matko, chodziło mi o to, że mam elektroniczny regulator a nie mechanik!
skończmy:)
________-
Cholera dziś poczyszcze wszystkie połaczenia, i sprawdze dokładnie szczotki,
bo wnerwia mnnie już to gaśnięcie motoru na postoju z włączonym,i światłami;/

[ Dodano: 2008-03-01, 13:20 ]
I dupa panowie, czyściłem wszystkie połączenia nawet szczotki, i to samo ładowanie zaczyna sie powyzej 2k, zdaza jej sie teraz jeszcze częściej zgasnąć;/ cholera juz nie mam do tego siły;/

Piotrek_wariat - 2008-04-12, 14:24

Stary temat ale odkopię. A mianowicie u mnie gaśnie żarówka ładowania dopiero od 1,600~1800 RPM. Stojan wyczyściłem, wirnik też, szczotki węglowe prawie nowe... Wkurza mnie to bo co 2-3 dni musze akumulator doładowywać w domu... Cóż może być przyczyną tego ustrojstwa?
wojciech944 - 2008-04-12, 15:17

może być wiele przyczyn, i zależeć może to od:
- typu i danej sztuki regulatora
- danej sztuki alternatora
- spadku napięcia na połączeniach odpowiedzialnych za wzbudzenie

poza tym dobrze by było jak byś zmierzył napięcie ładowania, a nie sugerował sie tylko kontrolką, bo przy wyższych obrotach w czasie normalnej jazdy powinien sie bez problemu doładować, i nie było by potrzeby doładowywania go z zewnątrz

daniel1621 - 2008-04-12, 23:04

a ja ostatnio zauważyłem, że gdy dość mocno przypiłuje, powyżej około 6tys zaczyna świecić kontrolka, albo żarzy się. Poniżej 6tys jest OK.
Czego to wina? regulatora :?:

ISKRA F80 SR-on - 2008-04-15, 21:02

daniel1621, SPRAWDZ CZY NIE SPALILA CI SIE DIODA WZBUDZENIA W PROSTOWNIKU. ABY JE SPRAWDZIC TRZEBA WSZYSKIE KABELKI OD DIOD ROZLUTOWAC I SPRAWDZIC ICH PRZEWODNICTWO. MAJA PRZEWODZIC PRAD TYLKO W JEDNA STRONE.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group