Nadwozie/podwozie - Zawieszenie przód - ściąga motocykl przy hamowaniu
Kamil5 - 2008-02-28, 17:45 Temat postu: Zawieszenie przód - ściąga motocykl przy hamowaniu Witam,
Pojawił się taki problem, podsczas hamowania motocykl sciąga w prawo. co to może być?
Krzywa rama;/ ?
krzych_mz150 - 2008-02-28, 18:54
no możliwe że masz gdzieś luz na lagach i przy hamowaniu przekrzywiają ci się i cię ściąga na prawo, albo łożyska główki ramy, bo gdybyś miał krzywą ramę to zawsze by cię ściągało.
Ciowiec - 2008-02-28, 19:13
Jak bardzo ściąga? Bo teoretycznie przy hamulcu tarczowym powstaje zawsze niewielki moment siły pochodzący od tego, że tarcza hamulca jest przesunięta od osi motocykla.
Opisz skalę zjawiska
Qba - 2008-02-28, 20:02
Spróbuj puścić kierę podczas jazdy na wprost, ma jechać jak po linii, jak ciągnie to do sprawdzenia współosiowość kół tylnego i przedniego (jest na forum), potem czy lagi nie krzywe. Jak jedzie prosto to masz luzy gdzieś- łożyska koła, luźne szprychy...
Paweł150 - 2008-02-28, 21:12
mi tak sciagalo jak mialem szprychy luzne
wozi - 2008-02-28, 21:15
Jesli tylko podczas hamowania lekko sciąga to nie jest to nic groźnego. Mi tez lekko ciągnie ale jak puszcze kierownice to jedzie idealnie prosto Po prostu masz tylko jedna tarcze w MZ
i dlatego tak sie dzieje
krzych_mz150 - 2008-02-28, 21:54
wozi napisał/a: | Po prostu masz tylko jedna tarcze w MZ
i dlatego tak sie dzieje |
dla tego w niektórych motocyklach jest poprzeczka między goleniami, która zmniejsza siłę skręcającą, ja już nie pamiętam ale nie przypominam sobie żeby u mnie w mz ściągało.
Ciowiec - 2008-02-28, 22:43
poprzeczka nie zmniejsza tej siły - zależy ona jedynie od siły nacisku na klamkę hamulca
Michał_22 - 2008-02-28, 22:49
Ja tam nigdy nie czulem przy hamowaniu zeby mi przod sciagalo...
Kamil5 - 2008-02-29, 14:27
Michał_22, no dokłądnie, w poprzednich mz też nic takiego nie zauważyłem, hmm popsprawdzam dziś lagi.
krzych_mz150 - 2008-02-29, 16:23
Ciowiec napisał/a: | poprzeczka nie zmniejsza tej siły - zależy ona jedynie od siły nacisku na klamkę hamulca |
ale w stosunku do lag bez tej poprzeczki, powinna być różnica, gdzieś właśnie czytałem że często stosuje się te poprzeczki w motocyklach z jedną tarczą żeby zmniejszyć siłę skręcająca. z punktu mechaniki to ma sens.
Large - 2008-02-29, 18:41
Ja raczej stawiam na olej w zawieszeniu, w jednej ladze może być mniej i wtedy amortyzuje z mniejszą siłą, bierze się to z większej ilości powietrza, które jest ściśliwe, a ciecz jak wiadomo nie. Możesz też mieć jeden simmering do wymiany, jest uszkodzony i przepuszcza.
Kamil5 - 2008-03-01, 13:29
Large, ale zawieszenie powinno być sztyywne względem soich dwóch połówek, wiec chyba ta teoria nie przejdzie, bo hamując sciąga i to pożądnie, przy jeździe na wprost - tez;/ wydaje mis ie najjgorsze - krzywa rama;/
Ptasiek - 2008-03-01, 13:44
proponuje posprawdzac ruby na polkach wyrownac pozom oleju i sprawdzic stan lozysk glowki i kola
Michał_22 - 2008-03-01, 14:25
Rozpedz sie do ok 50-60 i pusc kierownice, wszystko sie okaze.
Kamil5 - 2008-03-01, 14:27
Michał_22, sciąga, ale na lewo próbowałem wczoraj, było troszeczke wolniej, bo nie chce czegoś w stylu shimmy złapać
Michał_22 - 2008-03-01, 14:33
Popusc wszystkie sruby i skrec wg fotki. Dawniej tez sciagało? Jak to sie stało?
Kamil5 - 2008-03-01, 14:42
Michał_22, spoko spoko wiem co i jak:) t juz 4 mz w moich rękach,
Kupiłem ją niedawno;/, niestety bez jazdy próbnej po asfalcie bo, nie było ładowania;/ i zonk.
Dominik Krawiec - 2016-03-01, 18:54
Kamil5, I zrobiłeś ten przód żeby nie ściagało? Bo u mnie zmieniłem simeringi i jak nigdy sciąga w prawo ;/
Ariel - 2016-03-01, 19:05
Kolego, użytkownik Kamil5 logował się ostatnio na stronę w 2008.
Troszkę czasu minęło, mamy teraz 2016.
|
|
|