Otwarty przez: ETZ_PRORIDER 2018-08-22, 23:36 |
BING 84 - podsumowanie wiadomosci |
Autor |
Wiadomość |
norbertmz
mz zawodostwo
Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 358 Skąd: Kacprówek
|
Wysłany: 2011-09-02, 07:24
|
|
|
He He ten sam problem |
_________________ "To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich " |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2011-09-02, 08:18
|
|
|
kosior30 napisał/a: | U mnie chyba też klekoce. Miałem sprawdzić stetoskopem, ale ciągle zapominam... |
Bing jest tak spasowany ze nie ma prawa klekotać - to coś innego, chyba że ten Bing to podróbka.
Stawiam na Wasze tłoki! |
_________________
|
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2011-09-02, 08:46
|
|
|
Jeżak napisał/a: | Jak chodzi silnik na wolnych to cichutenko...nic nie słychać 1mm podniose przepustnice no i kaplica stary gaźnik mi się przypomniał |
tak się nie sprawdza luzu na przepustnicy. Jeżeli obroty silnika w jakiś sposób wzrastają przy naciąganiu linki to nawet audiofil klekoczącej przepustnicy nie usłyszy bo wtedy zaczyna klekotać tłok. Gdy całość jest oparta o ogranicznik silnik pracuje cicho, gdyż sprężyna dociska całość. Trzeba wówczas przykładać delikatną siłę do cięgna gazu tak, by zrównoważyć nacisk sprężyny na kołek (przepustnica "zawisła w powietrzu"). Wtedy gdy występuje luz pojawia się klekotanie (obroty silnika nie wzrastają w tym czasie. Zadziwiające jest, że obarczasz dobrą część za powstały hałas, a piszesz takie farmazony jak wyżej. Nie wiem skąd to się bierze, chyba każdy uważa, że jest tak zajebisty i światły mechanik, że absolutnie wyklucza swój błąd ze zbioru możliwości. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7499 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-09-02, 10:48
|
|
|
intr napisał/a: | Jeżeli obroty silnika w jakiś sposób wzrastają przy naciąganiu linki to nawet audiofil klekoczącej przepustnicy nie usłyszy bo wtedy zaczyna klekotać tłok. |
No nie do końca W starym gaźniku dokładnie wtedy było słychać przepustnicę, czyli przy delikatnym odkręceniu manetki, ale już na tyle dużym, że obroty skoczyły na powiedzmy 2k - wiem, bo po zmianie na BINGa odgłos zanikł. Ale od jakiegoś czasu faktycznie mam wrażenie, że coś też dzwoni. Może to być i tłok, ale hałas występuje niezależnie od obrotów czy obciążenia , lecz właśnie od położenia manetki. Obadam stetoskopem może i nawet dziś jeśli znajdę chwilę, to napiszę. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2011-09-02, 11:09
|
|
|
Ale położenie manetki reguluje obroty, więc ja nie rozumiem czegoś. Na maksymalnym gazie nie będzie żadnego odgłosu z gaźnika, choćby nie wiem jaka przepustnica wysrana była. Zresztą Kosior na jaki luz wykonałeś szlif i jaki zastosowałeś tłok ? Może wyjdźmy od tego. Akurat my się spotkamy niedługo, to możemy omówić i posłuchać silnika wspólnie
Z tym co napisałeś o podniesionych obrotach absolutnie się nie zgadzam, gdyż w stanie nieobciążonym pojawiają się różne dźwięki, które rzutują na cały silnik. Np przy schodzeniu z obrotów luźny tłok będzie dzwonił jak przepustnica. Otwór w gaźniku robi się owalny i taką metodą jak napisałem wyżej można realnie ocenić luz na przepustnicy, gdyż znajduje się ona najniżej w wypracowanym owalnym otworze. Silnik nie zmienia obrotów i nie generuje dodatkowych hałasów. W każdym innym przypadku, diagnoza polega jedynie na wydawaniu się. Zresztą mogę się założyć o tą flaszkę, którą żeś przywiózł ostatnio, że to nie przepustnica dzwoni chyba, że jeździsz bez filtra i wygląda ona ja po przetarciu po niej pilnikiem do drewna |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7499 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-09-02, 18:14
|
|
|
Jeżdżę z filtrem I napisałem, że chyba dzwoni ona - może to być ona, ale nie musi. Sprawdzę stetoskopem i będzie wszystko wiadomo Obstawiam jednak, że to nie gaźnik, bo jednak różne dziwne dźwięki chwilami wyłażą z tego silnika przez gówniany tłok, ale brzmi zupełnie tak samo jak na starym gaźniku.
A co tego zakładania się, to mogę Ci udowodnić biorąc stary gaźnik na zlot - przełożymy i zobaczysz w jakim momencie i jak bardzo brzęczy wyrobiona przepustnica |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2011-09-03, 08:59
|
|
|
kosior30 napisał/a: | I napisałem, że chyba dzwoni ona - może to być ona, ale nie musi. Sprawdzę stetoskopem i będzie wszystko wiadomo |
A kolejność winna być odwrotna. Najpierw sprawdź potem pisz o faktach, bo jeżeli taki facet jak Ty coś na forum publicum pisze, to jest to opiniotwórcze i robi się z tego skręcona wymiana zdań i kołomyja. To o czym Jeżak pisze to dzwoniący tłok. Dobrze, to już widać u mnie w 150'tce po 15 tyś na cylindrze. Po delikatnym dodaniu gazu na 2 krpm pojawia się delikatne głuche pukanie, a po dokręceniu do 4 tyś i zejściu z obrotów intensywne dzwonienie. Ale to nie ma z gaźnikiem nic wspólnego, bo przepustnica puka tak subtelnie, że trzeba mieć wyjątkowo cichy silnik, żeby ją w ogóle usłyszeć i robi się to taką metodą jak napisałem wyżej. Jak przyłożysz stetoskop do gaźnika i dodasz gazu do usłyszysz wibracje silnika. Napnij linkę jak napisałem wyżej, odezwie się tylko przepustnica. |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2011-09-03, 20:06
|
|
|
Moj orygianlny tłok też zaczął delikatnie stukać (już ponad 11 000) ale w odróżnieniu od wszystkich podróbek słychać go tylko przy niskich obrotach i obiążeniu np ruszaniu kiedy tłok ma tendencję do tzw wężykowania.
Przy wyskokich oraz schodzeniu z gazu nic nie stuka.
Wszystkie nieoryginale tłoki stukały dużo bardziej nawet po szlifie przy każdych obrotach a szczególnie przy zmianie obciążeń - schodzenie z obrotów lub na delikatym gazie i bez obciążenia - objawy były identyczne jak opisujecie w tym temacie.
kosior30, przecież niedawno robiłeś remont-myślę że to gó....tłok a do tego źle zrobiony szlif. |
_________________
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7499 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-09-04, 01:27
|
|
|
Dobra, sprawdzałem dziś rano stetoskopem i faktycznie to nie przepustnica. Oddaję honor BINGowi
intr napisał/a: | Jak przyłożysz stetoskop do gaźnika i dodasz gazu do usłyszysz wibracje silnika. |
Nie wiem intrze czy bawiłeś się kiedyś tym przyrządem Jest na tyle precyzyjne, że np badając hałas w alternatorze samochodowym wystarczy przesunąć pręt o centymetr i już szumu łożyska nie słychać, tylko szumy ogólne silnika - tyle że szumy te są znacznie ale to znacznie cichsze. Stetoskop posiadam od kilku lat i niejedno nim już wykryłem. Przykładem niech tu będzie wałek rozrządu w golfie I, który siedział na 3 podporach i - przy założonej pokrywie zaworów - obadałem która panewka się wyłożyła Jakby wibracje się rozchodziły tak jak Ty napisałeś, to bym nic mógł usłyszeć.
intr napisał/a: | trzeba mieć wyjątkowo cichy silnik, żeby ją w ogóle usłyszeć i robi się to taką metodą jak napisałem wyżej. |
Uwierz mi, że mój stary zestaw tłok-cylinder nie był wcale cichy, a przepustnica na tyle głośno waliła w starym gaźniku, że nawet jak się szło chodnikiem obok jadącej mz, to było słychać ją, nie silnik. Stąd pewnie wynikało większość moich problemów z regulacją silnika oraz wysokim spalaniem na tamtym gaźniku. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
belmondo123
Mz z Zschopau
Motocykl: mz 250
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 33 Skąd: okolice Jarosławia
|
Wysłany: 2011-09-05, 19:05
|
|
|
mam pytanie odnosnie fabrycznego ustawienia plywaka i ilosci paliwa w komorze oraz fabrycznego ustawienia srubki mieszanki. mogł by ktos zmierzyc na jakiej wysokosci powinny byc plywaki ic ile paliwa powinno byc w komorze? bo kupilem uzywanego Binga 84 i i wydaje mi sie ze nie jest tak jak ma być. byłbym bardzo wdzięczny |
_________________ kopiowanie bez zgody autora zabronione
http://www.motostat.pl/me.../stats/id/42654 |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-05, 20:57
|
|
|
Przeczytaj temat od początku a wszystkiego się dowiesz |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
belmondo123
Mz z Zschopau
Motocykl: mz 250
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 33 Skąd: okolice Jarosławia
|
Wysłany: 2011-09-05, 21:21
|
|
|
przeszukałem kazdy post ale nie widze aby ktos napisal jaki jest poprawny poziom paliwa.
wiec jesli ktos moze bardzo prosze aby mi go podał |
_________________ kopiowanie bez zgody autora zabronione
http://www.motostat.pl/me.../stats/id/42654 |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-05, 21:34
|
|
|
KilleRart napisał/a: | Komorę pływaka zostawiamy w spokoju. Pływak ustawiony jest bardzo dokładnie (fabrycznie) i nie trzeba go tykać.
|
hubertbaran napisał/a: | Nastawy binga sa takie jak dla BVF pisza o tym w serwisówce która zamiescił janek. |
|
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
belmondo123
Mz z Zschopau
Motocykl: mz 250
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 33 Skąd: okolice Jarosławia
|
Wysłany: 2011-09-05, 21:39
|
|
|
ok tylko ja mam zmieniony nastaw plywakow, no chyba ze cala komora po brzegi ma byc zalana, a wydaje mi sie ze tak nie powinno byc. dlatego proslbym aby ktos zmierzyl jak powinno byc i ok. znajdzie sie ktos taki? |
_________________ kopiowanie bez zgody autora zabronione
http://www.motostat.pl/me.../stats/id/42654 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7499 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-09-05, 23:50
|
|
|
motomaciey napisał/a: |
hubertbaran napisał/a:
Nastawy binga sa takie jak dla BVF pisza o tym w serwisówce która zamiescił janek.
|
"W pustyni i w puszczy" też czytałeś 3x, żeby zrozumieć co autor miał na myśli? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
belmondo123
Mz z Zschopau
Motocykl: mz 250
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 33 Skąd: okolice Jarosławia
|
Wysłany: 2011-09-06, 07:34
|
|
|
hehe. wiec jak moglby ktos sprawdzic? moze ty kosior. mysle ze nie bylby to dla Ciebie zaden problem? |
_________________ kopiowanie bez zgody autora zabronione
http://www.motostat.pl/me.../stats/id/42654 |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1681 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2011-09-06, 09:52
|
|
|
belmondo123, kosior30 napisał/a: | Nastawy binga sa takie jak dla BVF pisza o tym w serwisówce która zamiescił janek. |
jakieś pytania jeszcze? |
|
|
|
|
belmondo123
Mz z Zschopau
Motocykl: mz 250
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 33 Skąd: okolice Jarosławia
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7499 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-09-06, 11:12
|
|
|
Dżizas... |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
młodymz1
Motocykl: mzts 250/1
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: Wrocanka podkarpacie
|
Wysłany: 2011-09-08, 19:49
|
|
|
Hey. Mam takie pytanie , czy do mz ts 250/1 jest jakiś konkretny model binga ?? Mam dwie opcje, Bing 84/30/110a i Bing/84/30/110 rozumiem że to są dwa różne modele ...??A propo przepustnicy to też faktycznie tłucze jak w bvf? |
|
|
|
|
|