Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 10:35 |
Pompa hamulcowa - zerwany gwint lusterka |
Autor |
Wiadomość |
gregorian08
Motocykl: MZ ETZ 250, ETZ 150e
Wiek: 36 Dołączył: 21 Gru 2004 Posty: 3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2006-03-05, 17:49 Pompa hamulcowa - zerwany gwint lusterka
|
|
|
Witam wszystkich, dawno się nie odzywałem, ale teraz mam problem. Kupiłem ETZ 150, w której jest zerwany gwint w pompie z lusterka. Czy wie ktoś jak naprawić ten gwint albo jak wkręcić lusterko. pozdro |
Ostatnio zmieniony przez Qba 2007-02-01, 19:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-05, 18:03
|
|
|
jest kilka sposobow,mozna to lekko rozwiercic nagwintowac na nowo i wstawic tulejke z gwintem pod lusterko,tylko ze sam raczej jej niezrobisz,chyba ze masz czym wiec musial bys zgloscis sie na slusarnie,ja sam u siebie zrobilem inny patent a mianowicie w pręcie lusterka wywiercilem otrwor wiertlem 5.5mm na ok 2 cm od spodu,nagwintowałem pod srubke 6mm,w miejscu gdzie wkrecasz lusterko w pompie,przewierc tą dziure na wylot wiertłem 6 mm,nastepnie zaluz lusterko,przykrec od spodu przez wczesniej wywiercony otwor srubą 6 mm najlepiej inbusową,ale moze tez byc na srubokret,bo na normalna nie ma miejsca zabardzo,i jak dokrecisz to ustaw se lusterko tak jak ma byc,dociagnij wtedy i skontruj od gory nakretką na pręcie lusterka...umnie dzilała bez zazutu,jak cos niezrozumiałes z mojego opisu to pytaj...to co bedzie ci potzrebne to:wiertło 5.5mm,wiertło 6mm,gwintownik 6mm no i oczywiscie wiertarka,dobzre jesli bedzie jakies imadło,i srubka 6mm o dlugosci ok 3cm...pozdrawiam |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Michał529
Zlotowicz
Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2005 Posty: 223 Skąd: Warszawa - Grochów
|
Wysłany: 2006-03-05, 18:14
|
|
|
Cięzka sprawa. Moim zdaniem bez kupowania nowej pompy nie obejdzie sie bez badylarskich sposobów(najtańszych) typu: pakuły, teflon hydrauliczny(coś na pogrubienie zerwanego gwintu). Można też zaspawać aluminium(ale gwint lusterka nie jest chyba aluminiowy). Jeśli gwintu wogóle nie ma przy pompce można nagwintować ale nie wiem czy dostaniesz lusterko z większym gwintem niż 10 mm(być moze sie myle) Jeśli i to nie zadziała najbardziej praktycznym rozwiązaniem będzie dospawanie do gwintu lusterka kawałka śruby (śrubki) z takim samym rozmiarem gwintu jaki sobie nagwintujesz przy pompce a następnie zasłonić czymś spaw.
Może to troche haotycznie brzmi ale mam nadzieje że dosyć to zrozumiałe
Ps. wczoraj zmieniałem babci zlew i był ten sam problem, zerwał sie gwint na plastikowym elemencie i nie pomogły pakuły, izolacja ani nic tylko...do wypełnienia luzu zastosowałem kawałek zapałki, którą to wcześniej przygniotłem odrobine obcęgami co by była troche cieńsza
Życze powodzenia |
_________________ http://bikepics.com/members/michal529/88etz150/ --> taka była
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 --> taka jest |
|
|
|
|
dawid482
Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38 Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 265 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2006-03-05, 19:42
|
|
|
Miałem ppodobny problem i może nie najlepiej to wykombinowałem ale przykleiłem to na poxipolu i nic się nie dzieje lusterko się trzyma-tylko trzeba uważać z tym poxipolem żeby manetki nie przykleić |
|
|
|
|
maeko
AlphaART
Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2005 Posty: 418 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 2006-03-05, 20:09
|
|
|
SOVIETVW, opisł dobry i prosty sposób, po co spawać?? po co kleić?? aha możesz jeszcze sprubować taśmą sylikonową... |
_________________ Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
|
|
|
|
|
Michał529
Zlotowicz
Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Cze 2005 Posty: 223 Skąd: Warszawa - Grochów
|
|
|
|
|
luqasss
Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2005 Posty: 299 Skąd: Dębica
|
|
|
|
|
gregorian08
Motocykl: MZ ETZ 250, ETZ 150e
Wiek: 36 Dołączył: 21 Gru 2004 Posty: 3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2006-03-06, 18:19
|
|
|
Dzięki wszystkim za pomoc. Spróbuję tego patentu z śrubką na wylot. |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-06, 21:26
|
|
|
lugass nie wiem gdzie ty chcesz przyspawac ta nakretke,ale jesli dobrze zrozumiałem to chyba do pompy zeby wkrecic lusterko,tylko zapomniałes małym szczegułku ale cholernie istotnym to pali twoj pomysł na panewce,pompa jest aluminiowa i nie przyspawasz doń nakretki,no chyba ze zle zrozumiałem cos.Gregorian08 tylko jak bedziesz wiercił w precie od lusterka to wkrec se to w imadlo przez szmate najlepiej i dobzre zapunktuj zeby ci krzywo nieposzło,wiadomoz e idealnie niewyjdzie ale warto sie przyłozyc,i najlepiej wywiercic najpierw cienszym wiertłem np. 3mm a pozniej tylko poprawic na wymiar wiertłem 5.5mm pod gwintownik,pompe tez najlepiej se wyjac i w imadeło ja... powodzonka... |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2006-03-07, 16:00
|
|
|
można też bez wiercenia w w precie po prostu sruba na wylot dłuższy gwint na precie i 2 nakretki z obu stron |
|
|
|
|
SOVIETVW
Zlotowicz 'nas niedogoniat...
Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Sty 2006 Posty: 1309 Skąd: Meseritz
|
Wysłany: 2006-03-07, 20:02
|
|
|
no to tez jest wyjscie,tylko ze mozliwe raczej tylko po stronie pompy,bo przy sprzegle niebardzo,tam lepiej przewiercic a w obudowie dziurka juz jest bo bolec od klamiki wchodzi ale zamiast niego srubka,oczywiscie na tej powierzchni srubki gdzie bedzie pracowała klamka niepowinno byc gwintu,no i jesli damy na wylot to to lusterko bedzie nizej od drugiego dlatego zrezygnowalem z tego,ale rozwiazanie jest |
_________________ Obecnie w mojej stajni stoją:
MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx |
|
|
|
|
|