» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:35
Pompa hamulcowa - zerwany gwint lusterka
Autor Wiadomość
gregorian08 

Motocykl: MZ ETZ 250, ETZ 150e
Wiek: 36
Dołączył: 21 Gru 2004
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 2006-03-05, 17:49   Pompa hamulcowa - zerwany gwint lusterka

Witam wszystkich, dawno się nie odzywałem, ale teraz mam problem. Kupiłem ETZ 150, w której jest zerwany gwint w pompie z lusterka. Czy wie ktoś jak naprawić ten gwint albo jak wkręcić lusterko. pozdro
Ostatnio zmieniony przez Qba 2007-02-01, 19:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-05, 18:03   

jest kilka sposobow,mozna to lekko rozwiercic nagwintowac na nowo i wstawic tulejke z gwintem pod lusterko,tylko ze sam raczej jej niezrobisz,chyba ze masz czym wiec musial bys zgloscis sie na slusarnie,ja sam u siebie zrobilem inny patent a mianowicie w pręcie lusterka wywiercilem otrwor wiertlem 5.5mm na ok 2 cm od spodu,nagwintowałem pod srubke 6mm,w miejscu gdzie wkrecasz lusterko w pompie,przewierc tą dziure na wylot wiertłem 6 mm,nastepnie zaluz lusterko,przykrec od spodu przez wczesniej wywiercony otwor srubą 6 mm najlepiej inbusową,ale moze tez byc na srubokret,bo na normalna nie ma miejsca zabardzo,i jak dokrecisz to ustaw se lusterko tak jak ma byc,dociagnij wtedy i skontruj od gory nakretką na pręcie lusterka...umnie dzilała bez zazutu,jak cos niezrozumiałes z mojego opisu to pytaj...to co bedzie ci potzrebne to:wiertło 5.5mm,wiertło 6mm,gwintownik 6mm no i oczywiscie wiertarka,dobzre jesli bedzie jakies imadło,i srubka 6mm o dlugosci ok 3cm...pozdrawiam
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Michał529 
Zlotowicz


Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 223
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 2006-03-05, 18:14   

Cięzka sprawa. Moim zdaniem bez kupowania nowej pompy nie obejdzie sie bez badylarskich sposobów(najtańszych) typu: pakuły, teflon hydrauliczny(coś na pogrubienie zerwanego gwintu). Można też zaspawać aluminium(ale gwint lusterka nie jest chyba aluminiowy). Jeśli gwintu wogóle nie ma przy pompce można nagwintować ale nie wiem czy dostaniesz lusterko z większym gwintem niż 10 mm(być moze sie myle) Jeśli i to nie zadziała najbardziej praktycznym rozwiązaniem będzie dospawanie do gwintu lusterka kawałka śruby (śrubki) z takim samym rozmiarem gwintu jaki sobie nagwintujesz przy pompce a następnie zasłonić czymś spaw.
Może to troche haotycznie brzmi ale mam nadzieje że dosyć to zrozumiałe :D
Ps. wczoraj zmieniałem babci zlew i był ten sam problem, zerwał sie gwint na plastikowym elemencie i nie pomogły pakuły, izolacja ani nic tylko...do wypełnienia luzu zastosowałem kawałek zapałki, którą to wcześniej przygniotłem odrobine obcęgami co by była troche cieńsza :mrgreen:
Życze powodzenia
_________________
http://bikepics.com/members/michal529/88etz150/ --> taka była

http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 --> taka jest
 
 
     
dawid482 


Motocykl: Honda CBR F2
Wiek: 38
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 265
Skąd: Katowice
Wysłany: 2006-03-05, 19:42   

Miałem ppodobny problem i może nie najlepiej to wykombinowałem ale przykleiłem to na poxipolu i nic się nie dzieje lusterko się trzyma-tylko trzeba uważać z tym poxipolem żeby manetki nie przykleić :)
 
 
     
maeko 
AlphaART


Motocykl: MZ ETZ 250/88
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 418
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2006-03-05, 20:09   

SOVIETVW, opisł dobry i prosty sposób, po co spawać?? po co kleić?? aha możesz jeszcze sprubować taśmą sylikonową...
_________________
Moja MZ ETZ 250
Sztuka to odnaleźć to czego się szuka.
Wiem że na tym się nie oszukam
 
 
     
Michał529 
Zlotowicz


Motocykl: Ford Fiesta niestety
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 223
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 2006-03-05, 20:41   

no wlasnie spawac nie trzeba mozna nawiercic. Ale wiesz...nie zawsze trzeba wystawiać kawe na ławe, czasami wystarczy jakies naprowadzenie i druga osoba sama moze coś dodac lub poprawic swoim sposobem. 8)
zreszta jak ktos sprawnie operuje migomatem to smarknei 2 kropki i nei bedzie śladu :mrgreen:
_________________
http://bikepics.com/members/michal529/88etz150/ --> taka była

http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151 --> taka jest
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-03-06, 17:47   

a nie mozna łądnie przyspawaś nakretke :) :) lustekro beidze troszke wyzsze ale bedzie spełniało swoje zadanie !! TO z sumie najprostrzy sposob :)
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
gregorian08 

Motocykl: MZ ETZ 250, ETZ 150e
Wiek: 36
Dołączył: 21 Gru 2004
Posty: 3
Skąd: Bytom
Wysłany: 2006-03-06, 18:19   

Dzięki wszystkim za pomoc. Spróbuję tego patentu z śrubką na wylot.
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-06, 21:26   

lugass nie wiem gdzie ty chcesz przyspawac ta nakretke,ale jesli dobrze zrozumiałem to chyba do pompy zeby wkrecic lusterko,tylko zapomniałes małym szczegułku ale cholernie istotnym to pali twoj pomysł na panewce,pompa jest aluminiowa i nie przyspawasz doń nakretki,no chyba ze zle zrozumiałem cos.Gregorian08 tylko jak bedziesz wiercił w precie od lusterka to wkrec se to w imadlo przez szmate najlepiej i dobzre zapunktuj zeby ci krzywo nieposzło,wiadomoz e idealnie niewyjdzie ale warto sie przyłozyc,i najlepiej wywiercic najpierw cienszym wiertłem np. 3mm a pozniej tylko poprawic na wymiar wiertłem 5.5mm pod gwintownik,pompe tez najlepiej se wyjac i w imadeło ja... :wink: powodzonka...
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2006-03-07, 16:00   

można też bez wiercenia w w precie po prostu sruba na wylot dłuższy gwint na precie i 2 nakretki z obu stron
 
 
     
SOVIETVW 
Zlotowicz
'nas niedogoniat...


Motocykl: ETZ 251/ DR 800 S
Pomógł: 6 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 1309
Skąd: Meseritz
Wysłany: 2006-03-07, 20:02   

no to tez jest wyjscie,tylko ze mozliwe raczej tylko po stronie pompy,bo przy sprzegle niebardzo,tam lepiej przewiercic a w obudowie dziurka juz jest bo bolec od klamiki wchodzi ale zamiast niego srubka,oczywiscie na tej powierzchni srubki gdzie bedzie pracowała klamka niepowinno byc gwintu,no i jesli damy na wylot to to lusterko bedzie nizej od drugiego dlatego zrezygnowalem z tego,ale rozwiazanie jest :wink:
_________________
Obecnie w mojej stajni stoją:

MZ ETZ 251
SUZUKI DR 800
VW GOLF III 1.9 TDI
VW GOLF GTI 20 Jahre
MERCEDES-BENZ GE-280 (niedługo 300 TD)
http://www.tagworld.com/Soviet/World/MyWeb.aspx
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15