Rozbieganie się silnika - Mz 250 etz |
Autor |
Wiadomość |
4qulorer
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 37 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Zambrów/Białystok
|
Wysłany: 2012-08-12, 16:32 Rozbieganie się silnika - Mz 250 etz
|
|
|
Cześć
Spotkała mnie przykra sprawa, kiedy przygotywałem się do wyjazdu na motorze (poszedłem po kask itd do garazu) zostawiłem moto na wolnych obrotach a mój silnik (mz etz 250) uległ tzw robieganiu się, z wolnych obrotów wkręcił się samoistnie na wysokie obroty (max) i nie miał zamiaru przestać pracować w wyniku samozapłonu pomimo wyłaczenie stacyjki, odłaczenie aku, odłączenia fajki ze swiecy dopiero pomogło jak w wielu przypadkach zatrzymanie dostaw paliwa (czyli wypalenie się wszystkiego paliwa - mieszanki z gaźnika). Sama akcja trwała kilka sekund.
Skutki tego to rozładowany aku (podejrzewam, że regulator padł), wał obraca się, tłok pracuje bez większych oporów wg mnie normalnie - tak samo w odniesieniu do stanu przed "wypadkiem".
Czy spotkaliście się z takim zjawiskiem jak "rozbieganie" się silnika w waszych maszynach? jak sądzicie co moze być tego przyczyną?
ps przed tym zdarzeniem motor odpalał, ładowanie było, jeździł - 5 min wczesniej jezdziłem.
z góry dzięki za wypowiedzi |
_________________ na motor i w siną dal... bo przepisy są aby łamać, bariery aby przekraczać a życie aby korzystać...
---------------------------
etz 250 )) |
|
|
|
|
kuba 000
Motocykl: ETZ MZTS250/1SIMSON
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2012-08-12, 16:40
|
|
|
miałem to samo, symering od strony alternatora poszedł.wymiana nie wymaga rozbierania silnika tylko alternator. |
|
|
|
|
4qulorer
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 37 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Zambrów/Białystok
|
Wysłany: 2012-08-12, 23:00
|
|
|
czy zbyt bogata dawka powietrza może być przyczyną takiego stanu/incydentu? |
_________________ na motor i w siną dal... bo przepisy są aby łamać, bariery aby przekraczać a życie aby korzystać...
---------------------------
etz 250 )) |
|
|
|
|
Pavlo 150
Motocykl: VFR 800 FI :D
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 160 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 2012-08-13, 10:06
|
|
|
Raczej zbyt duża dawka powietrza |
_________________ Pozdrawiam Pavlo
Podaj podkładkę sprężynową......
Niema są same popękane:D:D:D |
|
|
|
|
Krystian89
Etezetysta
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2007 Posty: 71 Skąd: Kwaśniów - Olkusz
|
Wysłany: 2012-08-13, 13:35
|
|
|
zapłon za bardzo przyspieszony jak miałem to mi sie tak zrobiło |
_________________ Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen
Wpadać i oglądać maszynki
http://www.polskajazda.pl/Profil/7368
|
|
|
|
|
azja25
Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 148 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2012-08-13, 14:35
|
|
|
Ja miałem dokładnie taką samą sytuację w mz 150 etz. Przyczyną był uszkodzony zapłon (elektroniczny typu B ). |
|
|
|
|
4qulorer
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 37 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Zambrów/Białystok
|
Wysłany: 2012-08-13, 15:31
|
|
|
ok a jak w takich przypadkach był stan silnika w waszych maszynach? musieliście naprawić? (moj jest po kapitalce ...) |
_________________ na motor i w siną dal... bo przepisy są aby łamać, bariery aby przekraczać a życie aby korzystać...
---------------------------
etz 250 )) |
|
|
|
|
azja25
Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 148 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2012-08-13, 16:37
|
|
|
No ja zmieniłem cały zapłon i zrobiłem jeszcze 2000 km do kapitalnego remontu ale i tak już się zbliżał więc myślę że nie przez to. Silniki w naszych maszynach są chłodzone powietrzem więc wiadomo, iż sytuacja gdy na postoju piłuje silnik na max obrotach nie wychodzi mu na zdrowie ale też to na tyle trwała jednostka ( jeśli dobrze złożona na dobrych częściach) że jej od razu to nie wykończy . |
|
|
|
|
4qulorer
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 37 Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Zambrów/Białystok
|
Wysłany: 2012-08-16, 21:23
|
|
|
ok motor pracuje już, gaźnik wyregulowany. straty - rozładowany aku, brak swiatła stop i kierunkowskazów. właśnie przyjechałem z przejażdzki.
przyczyna - zbyt duże obroty ustawione na gaźniki i najważniejszy - zbyt duża dawka powietrza. Wystarczyło przykręcić drugą śrubę do oporu i wykręcić 1,5 obrotu oraz wg siebie/motoru (wiadmo każdy motor jest indywidualny) wyrregulować obroty.
ps jeżeli chodzi o światła myślę ze gdzieś po prostu kabel spadł i tyle ale nic będe i tak wymieniał wszystkie lampy na nowe.
dzięki wszystkim za pomoc wasze rady były cenne
temat uważam za zamknięty - Pavlo 150 miałeś rację - powietrze tak jak ja podejrzewałem |
_________________ na motor i w siną dal... bo przepisy są aby łamać, bariery aby przekraczać a życie aby korzystać...
---------------------------
etz 250 )) |
|
|
|
|
mirumz
Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 101 Skąd: Leżajsk
|
|
|
|
|
ETek
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 195 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2016-02-02, 23:37
|
|
|
Mi to wygląda na zbyt duży stopień sprężania ... |
|
|
|
|
Ferdas
Motocykl: Cbr 1000rr , ETZ 250
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2015 Posty: 16 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2016-02-03, 00:01
|
|
|
Mnie to raz spotkało w 150 podczas przejażdżki , najszybciej to jest zdusić silnik na biegu , i nie mam pojęcia czemu tak się stało |
|
|
|
|
trufel
Motocykl: MT01
Wiek: 41 Dołączył: 25 Sty 2018 Posty: 44 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-02-06, 21:28
|
|
|
Witam
Miałem podobne zdarzenie na ''L'' podczas robienia ósemek silnik zaczął żyć własnym zyciem kluczyk w ręce a silnik 8500RPM i ani myśli stanąć. Pomogło zaciągnięcie ssania. jak silnik już prawie padał to puściłem ssanie i praca silnika wróciła na odpowiedni poziom.
Co było przyczyną? Nie wiem. |
_________________ Motocykl jest bogiem a jazda na nim nałogiem |
|
|
|
|
ddr-owiec
Motocykl: simsonSR50/ MZETZ250
Dołączył: 25 Wrz 2014 Posty: 26 Skąd: ostrow
|
Wysłany: 2021-02-01, 18:18
|
|
|
Witam żeby nie zakładać nowego tematu spotkała i mnie ta sytuacja i nie wiem co robić mam założony podróbkę bing , zapłon CDI i raz na około 10 odpalan wchodzi w pełne obroty można go jedynie zgasić wrzucić bieg albo odciąć paliwo. . Gdy wchodzi w takie obroty cofa mi się zapłon. Pierwszy raz się z tym spotykamy i nie wiem co już robić |
_________________ http://forum.mz-klub.pl/v...p=344697#344697 renowacja mojej etki
https://m.facebook.com/profile.php?id=303942933106825&ref=bookmark fanpage o mojich poczynieniach na motorach |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-02-01, 19:42
|
|
|
Wrzuć normalny alternator, zapłon elektronik, gaźnik BVF mza i będzie chodzić. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
|
|
|
|
ddr-owiec
Motocykl: simsonSR50/ MZETZ250
Dołączył: 25 Wrz 2014 Posty: 26 Skąd: ostrow
|
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2021-05-03, 09:21
|
|
|
ddr-owiec napisał/a: | znalazłem przyczynę kabel od cewki wn miała przebicie |
Dużo to mówi o jakości CDI... Najważniejsze, że motocykl chodzi i polecam w przyszłości wrócić do seryjnego alternatora z układem zapłonowym od użytkownika Siaj. |
|
|
|
|
Bajbus16
Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy Wiek: 76 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 2021-05-04, 20:39
|
|
|
Wydaje mi się, że to samozapłon jest przyczyną tego zjawiska. Mogło się zdarzyć tak, że silnik na wolnych obrotach zaczął gasnąć i zmienił kierunek obrotów a zatem i kąt ustawienia zapłonu. Rozgrzana świeca do czerwoności nie potrzebowała prądu do wytworzenia iskry i silnik wszedł na wysokie obroty. Tak kiedyś miałem w mojej MZ. |
_________________ MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200. |
|
|
|
|
|