» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:38
ciagle wycierajaca sie tryba obrotomierza !!
Autor Wiadomość
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-04-18, 15:26   ciagle wycierajaca sie tryba obrotomierza !!

Witam !! Mam obrotomierz jednak on nie chodzi gdyz jedna z tryb (ta na lince przy silniku) sie wytarła !!! Załozyłęm nowa i obrotomierz chwile pochodził poxniej przestał !! Popatrzyłem tryba wytarłą sie w podobny sposob :/:/ co jest nie tak ?? moze musze oba te slimaki zmienic jednoczesnie czy trzeba sobie załątwic od innej MZ ?? Jesli tak to ma ktos do sprzedania ??
 
 
     
Bartas 
Turysta

Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 403
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2006-04-18, 16:18   

trzeba zmienic oba, bo jak bedziesz mial jeden wytyrany a drugi ok to i tak ci go wytrze ( odczules to na wlasnej skorze)

[ Dodano: 2006-04-18, 16:20 ]
podobnie ma sie sprawa z zebatkami- zalozysz nowy lancuch na wyjechane zebatki- to sie on szybko zuzyje, stary lancuch na nowe zebatki- to zebatki sie szybko wytyraja, to jest ta sama sytuacja
_________________
Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego
 
 
     
modzek 
modzek

Motocykl: suzuki gsx 750 f
Wiek: 39
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 10
Skąd: Maków Mazowiecki
Wysłany: 2006-04-18, 17:00   

Ja miałem tak samo. Dwa te trybiki rozwaliłem. Już mnie nerwica brała. Kupiłem dwa nowe i jak ręką odjął. Pamiętaj tylko aby mocno dokręcić ten na wale i założyć podkładkę falistą.
 
 
     
GBY 

Motocykl: ETZ 250
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 1
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2006-04-18, 17:01   

Tesh miałem ten sam problem...wytarła mi sie oryginalna zębatka (ta sama co tobie) kupiłem nową pośmigałem na niej ze 2 dni i starła sie jak wcześniejsza!!!! :( Ale miałem silnik od TS150 i tam był ogyginalny trybik wykręciłem go i założyłem do siebie!! Śmiga do dziś!! Jednym słowem to co dzisiaj robią to jest "śmiech na sali"..... :D
 
 
     
Bartas 
Turysta

Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 403
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2006-04-18, 17:10   

nie ta stal, badziewie teraz jest takie....
_________________
Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-04-18, 17:26   

czyli mam kupic oba i powinno działąc ???? troszke mnie to wyniesie dlatego "boje sie" bo co jesli sie znowu wytrze to kasa w błoto :/ ale dizeki za porady :)
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
Bartas 
Turysta

Motocykl: Jest kilka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 403
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2006-04-18, 17:27   

oba :!: bo inaczej znowu sie wytrze
_________________
Moje maszyny:
- Daimler Steyr Puch 175 SV 1957
- NSU OSB 251 Max (Standardmax) 1954
- DKW KS 200 1936
- DKW SB 200 1937
- DKW KS 200 1936 (niekompletny)
- coś współczesnego
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-04-18, 17:44   

spox :) :) mysle ze takiego tematu jeszcze nie bylo :) wiec komusi sie jeszcze przyda :)
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
Large 


Motocykl: Yamaha FJ 1200
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2005
Posty: 99
Skąd: Siemianowice Śl.
Wysłany: 2006-04-18, 23:46   

Wymień obie zębatki, ale to niekoniecznie jest przyczyna ścierania się wałka, ja miałem taki sam problem, po przejechaniu kilku kilometrów wałek był do wymiany, a ślimak powoli też szlag trafiał. Okazało się że miałem za długą linkę od obrotomierza, 1cm za długą, była dociśnięta i stawiała duży opór, najlepiej obciąć ją tak żeby zostało jakieś 2mm luzu.
_________________
MoTóR nie umiera nigdy, MoTóR jest wieczny!
 
 
     
pawel1987 


Motocykl: mz 150
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 27
Skąd: koscierzyna
Wysłany: 2006-04-20, 14:35   

Siema ja miałem tak samo !!
wymieniłem 1 zebatke i nic obrotomierz chodził moze 2 dni potem przestał a ja nic nie robiłem i raz ta zebatka co jest w karteze wyrwało mi i dupa została mi tylko dziura w karteze :twisted: przez ktora widze wał :twisted: dziure zakleiłem poxipolem i dymi :D :D:D:DD: wiec zmien oba !!! pozdro
_________________
http://bikepics.com/members/pawel198777/
___________________________________
A to kumpla Ogar 200 (rakieta :P :P) - =>
http://bikepics.com/members/zika178544/85ogar/
 
     
matisl 


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 295
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2006-04-20, 16:33   

A ile kosztuje cały komplet z walkiem?
_________________
Oto moje moto
Moja galeria: http://www.mzclub.delfine...php?user_id=505
http://www.bikepics.com/members/matisl/
http://www.mz-etz.prv.pl
 
 
     
lechu80 

Motocykl: ETZ 250
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2006-04-23, 19:34   

No ja mam tak samo, ale mi się wydaje że można też to uszkodzić ten slimak przez zły montaż. Trzeba zawsze celować tak żeby te ząbki się zazębiły.
_________________
http://czescietz.w.interia.pl/index.htm
http://starocie.bydg.w.interia.pl/index.htm
http://czesciwsk.w.interia.pl/index.htm
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2006-04-23, 20:35   

ja przez obrotomierz a dokładnie właśnie przez tą zębatke z ślimakiem wymieniam zebatke napędową i łańcuszek bo "genialny" poprzedni właśnicel nie założył podkładki i zawleczki na ten wałek i ona spadała i piłowała mi zęby w tej od wąłu i teraz musze ją wymienić :roll: mam nadzije że już będzie dobrze bo tamtej wogóle nie mam złużytej nie wiem dlaczego :?: Aha i jeżeli ktoś by bywiedział jaka gruba ma być tak podkładka przed tą zawleczką to bym był bardzo wddzięczny :grin:
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
Jaromir 


Motocykl: 251ETZ;komar2
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 2
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2006-04-24, 11:41   

Hej, mam pytanie odnośnie tematu, chodzi o ETZ 251. Mianowicie odkręca mi się ta śruba ze ślimakiem i kuźwa zaczyna mi się przez to sprzęgło ślizgać- ale stożek na szczęście jeszcze nie spadł. Myśle że jest to spowodowane złą podkładką pod tą śrubą( jakaś zwyklą,płaska 18mm). Chciałbym zastosować oryginalną podkładke falistą. Pytanie jakiej ona jest grubości itp. :?:
Prosze o wskazówki.
 
 
     
bert41 


Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 102
Skąd: Leszno/Rawicz
Wysłany: 2006-04-24, 11:59   

Po pierwsze to jak dokrecałes ten slimak?blokowałeś na wale? ja zawsze tak robie ale naprawde dowalam to na maxa:P Pod slimakiem mam podkladke spreżynową .Teraz wymierów ci nie podam niestety...
 
 
     
Jaromir 


Motocykl: 251ETZ;komar2
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 2
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2006-04-24, 12:12   

Dzięki za szybkie info :smile: Postaram się znaleźć jaką kolwiek sprężynówke byle otwór pasował. A jeżeli chodzi o dokręcanie to wrzuciłem na 1 bieg i trzymałem kolo. Nie jest to chyba zbyt mocne dokręcenie, ale cykam się troche blokować tłok przez kanał wylotowy trzonkiem młotka, a cylindra wolałbym nie zdejmować. Chyba że jest inna opcja :?:
Moze z drugiej strony kapy ampulem przyblokować wał przy prądnicy :?:
 
 
     
bert41 


Motocykl: Mz Etz 251e
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 102
Skąd: Leszno/Rawicz
Wysłany: 2006-04-24, 12:21   

Powiem tak.Wrzycanie biegu i trzymanie koła to niezbyt dobra metoda.Wlasnie pozniej jak dobrze tego nie zrobisz to ci sie bedzie tak chrzanic.Ja za kazdym razem blokowalem trzonkiem od młotka i prawie,ze stawałem na grzechotce.Jeszcze nigdy mi sie nic nie skopało.Jak zrobisz to umiejetnie to nie bedzie problemu.A blokowanie przy wirniku bo chyba o to ci chodzi to nie jest zbyt dobry pomysł.Mozesz sobie wał srzywic,rozwalic wirnik albo jeszcze jakies inne cyrki.Zawsze robilem tak jak mowie i jest ok.Blokujac na kole nie dokrecisz tego tak jak trzeba.Pzdr
 
 
     
luqasss 


Motocykl: MZ 251e '89
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 299
Skąd: Dębica
Wysłany: 2006-04-30, 00:29   

a ja stukam lekko moze troszke mocniej mloteczkiem :P :P o klucz :P :P i nic sie nie urwie a i dobrze dokreci :P :P
_________________
NiE Ma PrZecIe, JaK jaZda nA EtEzECiE
http://www.bikepics.com/members/luqasss/06etz251/
http://www.polskajazda.pl...s&idpojazd=7135
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=8228
 
 
     
Twigel 

Motocykl: etz 250
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 34
Skąd: DZA
Wysłany: 2006-05-01, 22:35   

bert41 napisał/a:
Powiem tak.Wrzycanie biegu i trzymanie koła to niezbyt dobra metoda.Wlasnie pozniej jak dobrze tego nie zrobisz to ci sie bedzie tak chrzanic.Ja za kazdym razem blokowalem trzonkiem od młotka i prawie,ze stawałem na grzechotce.Jeszcze nigdy mi sie nic nie skopało.Jak zrobisz to umiejetnie to nie bedzie problemu.A blokowanie przy wirniku bo chyba o to ci chodzi to nie jest zbyt dobry pomysł.Mozesz sobie wał srzywic,rozwalic wirnik albo jeszcze jakies inne cyrki.Zawsze robilem tak jak mowie i jest ok.Blokujac na kole nie dokrecisz tego tak jak trzeba.Pzdr


dokładnie tak!!! tylko zamiast mlotak wkładam szczotke drucianą odpowiednim końcem oczywiście;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14