Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-04, 14:01 |
Łuparka do drewna |
Autor |
Wiadomość |
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 29 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2013-12-21, 20:45 Łuparka do drewna
|
|
|
Witam w niedalekiej przyszłości chciałbym zrobić łuparkę kinetyczną na wzór tego
http://www.youtube.com/watch?v=nYIj3uv5sHA
Jednakże moja wiedza odnośnie listew i kół zębatych jest bardzo mała.
Tu jest pokazane jak ta maszyna działa w przekroju, bardzo interesuje mnie tryb ukazany w 1:00 min tego filmu - http://www.youtube.com/wa...JjplIGw&index=9
I jak sie nazywają zęby w takim trybie, ew co to daje w czasie pracy- że są tak wyostrzone?
Będę wdzięczny za inne wasze odpowiedzi odnośnie materiałów potrzebnych do budowy - tj rodzaj stali na listwę , jaka ma być szeroka? - jaki moduł?, z jakiej stali? , ew czy musi być hartowana czy stal c45 jest odpowiednio wytrzymała? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
Ostatnio zmieniony przez Dodek 2014-04-01, 17:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Decybel

Motocykl: Etz 250
Wiek: 31 Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 10 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 2013-12-21, 23:23
|
|
|
Ja kiedyś wypożyczałem od gościa takiego łupka tylko samoróbkę, ta prowadnica była zrobiona z tych szyn od tokarki, działało to tak że silnik napędzał pompę oleju, pompa dawała ciśnienie do zbiornika ze zbiornika szedł przewód do siłownika hydraulicznego zakończonego kawałkiem grubej blachy która pchała drzewo na klin który zrobili napawając i szlifując da zespawane kawałki blach, nie było klocka którego by to nie przerąbało nawet sękate |
|
|
|
 |
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 29 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-04-01, 17:38
|
|
|
Up - -odświeżam kotleta bo bede miał sporo roboty z pocięciem i uprzątnięciem drewna.
Znalazłem rosyjska strone w której od a-z opisali cały proces Budowy łuparki - samoróbki działającej na zasadzie listwy zębatej.
http://www.lunohodov.net/...er=asc&start=30
Mam zamiar wsiąść sie za budowę na dniach, ale nutruje mnie kilka pytań:
1. czy listwa zebata moduł 4 tak jak piszą ruscy bedzie dośc mocna? Ew z czego można dobrać jakąś mocną a tanią listwę ?
2. Do budowy potrzebne bedzię dość cieżkie kolo zamachowe- tak min z 30 kg
Jakie auto ma takie ciężkie koło zamachowe- ew z czego innego można to zaadoptować ? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
 |
marcodado
Praktykant

Motocykl: Mz, romet, yamaha
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 196 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2014-04-01, 21:48
|
|
|
Koło zamachowe bym wziął z "esioka Czyli silnik andoria, nwm jakie tam były 6-tki, 9-tki, 15-tki, koła zamachowe albo takie same, albo różniące się szczegółami w każdym z tych silników. |
|
|
|
 |
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 29 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-04-01, 21:53
|
|
|
Tyle że koło zamachowe np z silnika es320 (s18) wazy np 130 a nie 30kg
Pozatym cieżko je kupić |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
Ostatnio zmieniony przez Dodek 2014-04-01, 21:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
marcodado
Praktykant

Motocykl: Mz, romet, yamaha
Pomógł: 3 razy Wiek: 27 Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 196 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2014-04-01, 21:54
|
|
|
130 kilo? o.O To jakim cudem podniosłem sam to cholerstwo, oryginalne z s-15? |
|
|
|
 |
Pavel
Motocykl: 5x etz 250
Wiek: 57 Dołączył: 14 Gru 2012 Posty: 112 Skąd: Dania-wielkopolska
|
Wysłany: 2014-04-01, 23:02
|
|
|
S-15 (1hc102) to nie s-320,kolo jest lzejsze. |
_________________ Istnieje realne zagrozenie ze zobacze Wasze profile na NK. |
|
|
|
 |
borgi
Zlotowicz Borgi

Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
Wysłany: 2014-04-02, 10:45
|
|
|
A ja mam takie pytanie, jak taka łuparka radzi sobie z sękatymi pniakami? Bo proste klocki to i scyzorykiem przetnie, nie ma z tym specjalnie problemu ale zmorą są sękacze.
Dwa lata temu zrobiłem łuparkę świdrową i robota idzie miód malina ale jak jest klocek sękaty to lubi się zaklinować i wtedy wybijanie go ze świdra to masakra.
Coś takiego
http://www.youtube.com/watch?v=aNvr4MmoJU8
Na wszystkich filmikach z jutuba każdy pokazuje jak miodzio klocki łupie tyle że wszystkie są proste jak zapałki a filmu z sękatymi to już nie uświadczy.
ps. Dodek jakbyś chciał zbudować łuparkę świdrową to wpadaj do mnie obadać co i jak |
_________________ --
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/ |
|
|
|
 |
arlamir

Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 04 Cze 2011 Posty: 446 Skąd: Podkarpacie/ Wawa
|
Wysłany: 2014-04-02, 14:34
|
|
|
U mnie jest taka łuparka, z sękatymi nie ma problemu, wszystko zależy od obrotów, a w razie W mam przełącznik że można po prostu obroty na lewe zmienić i klocek wychodzi sam. |
|
|
|
 |
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 29 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-04-02, 16:54
|
|
|
borgi, nie dziękuje nie chcę świdrowej - jest za wolna i wydaje mi sie bardziej niebezpieczna.
Apropos rąbania sękaczy- zobaczcie co to potrafi - https://www.youtube.com/watch?v=CqPk9NIBUbs
Znalazlem już producenta hartowanych listew zębatych -
http://www.ebmia.pl/listw..._3362_3363.html
zastanawiam sie jednak czy moduł 4 wystarczy ? jeżeli ktos sie orientuje w bardziej nomenklaturze tech - przy każdej z listew jest karta tech z tabela ale ja tego nie ogarniam.
Ruscy w każdym razie piszą iż moduł 4 daje rade - nawet taki nie hartowany.
Jeszcze jedno -jeżeli ktoś wie - proszę o odpowiedź jak nazywa sie fachowo taki wałek ? |
|
|
|
 |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5413 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2014-04-02, 18:05
|
|
|
Dodek, Specjalnie dla Ciebie pojechałem do znajomego drwala obczaić jego łuparkę, jest ona na siłowniku hydraulicznym, nagrałem film z pracy tego urządzenia, to jest dopiero łuparka, podaj mi na PW adres mailowy to podrzuce zdjęcia i film |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
 |
wojtek.mz
Ekipa PMI

Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 51 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2950 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-04-03, 07:46
|
|
|
ETZ_PRORIDER, My też chcemy zobaczyć. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
 |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5413 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2014-04-03, 19:02
|
|
|
Mówisz, masz
 |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
 |
Pavel
Motocykl: 5x etz 250
Wiek: 57 Dołączył: 14 Gru 2012 Posty: 112 Skąd: Dania-wielkopolska
|
Wysłany: 2014-04-03, 20:25
|
|
|
Tez zrobilem sobie hydrauliczna,mialem na stozkowy swider,ale nie sprawowala sie zbyt dobrze.Zainteresowanym moge udostepnic zdjecia na email . |
_________________ Istnieje realne zagrozenie ze zobacze Wasze profile na NK. |
|
|
|
 |
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 29 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-04-04, 17:05
|
|
|
Ciekawi mnie czy ten walek da rade jakoś wynokac bez specjalistycznych narzedzi ? |
_________________ Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter |
|
|
|
 |
|