» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Loncin 200 nie odpala
Autor Wiadomość
mateusz786 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-12-22, 11:13   Loncin 200 nie odpala

Witam. Wiem, że to forum MZ ale mam problem z Loncinem 200 i nigdzie nie moge znaleśc pomocy. Problem polega na tym, że Loncin nie odpala. Iskra jest bardzo wyrazna niebiesko-fioletowa. Paliwo na świece dochodzi, ale podczas odpalania na zaciąg jedynie strzela w tłumik. Na moje oko to coś z zapłonem, tylko co. Świece wymieniłem od innego moto na chodzie i jest tak samo, wymieniłem moduł i regulator napięcia, ale nic nie pomaga. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ?
 
 
     
DAAD 


Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 70
Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-22, 12:24   

Sprawdzić przy jakim położeniu tłoka następuj zapłon/iskra/.
 
     
mateusz786 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-12-22, 14:32   

Iskra jest przed GMP czyli dobrze. Przed chwilą wykręciłem świece była ona zalana. Żeby sprawdzić czy to benzyna spróbowałem podpalić świece, ale to się nie chce palić wygląda na to jakby to była woda. Więc rozkręciłem gaznik, ale nie ma tam ani kropli wody. W jaki sposób woda mogła się dostać do cylindra ? :neutral:
 
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1681
Skąd: Sieradz

Wysłany: 2014-12-22, 15:11   

mateusz786 napisał/a:
Iskra jest przed GMP

ile?
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2014-12-22, 15:11   

Sprawdź czy ów paliwo to czasem nie płyn chłodniczy z wydmuchanej uszczelki pod głowicą.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
mateusz786 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-12-22, 16:26   

Jest tam zapłon CDI więc nawet nie ma możliwości wyprzedzenia lub opóznienia zapłonu. Silnik jest chłodzony powietrzem, więc płyn chłodniczy też odpada. Spuściłem paliwo z komory paliwowej do butelki i po ok. 2h na dnie pojawiło się trochę wody. Wydaje mi się że ta woda jest przyczyną. Wystarczy opróżnić cały bak i układ paliwowy i nalać nowej benzyny czy coś dodatkowo zrobić ?
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2014-12-22, 17:10   

Istnije możliwość przestawienia zapłonu jeśli przemieści sie magneto na czopie wału.
Nie podałeś dokładnego modelu silnika ani nawet nie wstawiłeś jego zdjęcia więc nie dziw mi sie, że zgaduje jaki to typ.
Wysil się trochę i podaj szczegóły: jaki model chińczyka, jaki typ rozrządu itd. albo chociaż porób zdjęcia.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2014-12-22, 17:58   

Sprawdź klin na wale, możliwe że został ścięty. Miałem taki przypadek w chińskim skuterku,przyprowadził mi i mówi że nie chce odpalić i że czasem strzeli i zobaczyłem że koło magnesowe ma bicie odkręciłem ściągnąłem a patrze a tam klina nie ma. Założyłem i od strzała zapalił.
 
     
mateusz786 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-12-22, 18:08   

Na magnecie są 2 znaki jeden to jest chyba moment zapłonu a drugi górne położenie tłoka i według tych znaków sprawdziłem, ustawiłem magneto na znaku górne położenie tłoka i tłok był idealnie w GMP wiec klin odpada. Motomaciey nie podałem modelu, bo niestety nie wiem jaki to model. jest to silnik loncina w ramie jakiejś starej yamahy chyba dt. Silnik jest chłodzony powietrzem z wałkiem rozrządu w kadłubie. Dodam jeszcze że silnik odpalił na ok. 3 sec i zgasł pózniej tylko strzelał w tłumnik
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2014-12-22, 18:54   

Zrób zdjęcie, to powiem Ci czy to wina rozrządu.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
mateusz786 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-12-22, 19:44   

jest to taki sam silnik jak na tym foto https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS4M71RPzPQtVaTJrp_ZPyNkafPIbgrDebN3zy6lFf9RbTzWlzUjw zrobiłem zdjęcie ale nie mogę dodać na forum. Za dużo zajmuje.
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2014-12-22, 20:52   

Świeca padła- kup nową i przejdzie.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2014-12-22, 21:44   

Jak dodawać duze zdjecia mowi poradnik, potrzebne mi zdjecia silnka z drugiej strony.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
mateusz786 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-12-22, 22:51   

motomaciey napisał/a:
Jak dodawać duze zdjecia mowi poradnik, potrzebne mi zdjecia silnka z drugiej strony.


Mógłbyś powiedzieć gdzie ten poradnik znajdę ? Albo po prostu napisać jak dodać zdjęcie ?
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2014-12-23, 10:58   

Jest na samej górze w dziale Sprzedam, znajdziesz go też wpisując "zdjęcia" w wyszukiwarce.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7498
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-12-23, 11:34   

Na początek spuść paliwo, przepłucz zbiornik, wyczyść cały gaźnik, dolot itd., a na koniec zalej nowe, czyste paliwo. Zawsze tak jest, przyprowadza gość kosiarkę, odśnieżarkę itp. sezonowe sprzęty i mówi "odstawiłem ją, to działała, a teraz nie chce". Tak właśnie jest, gdy się zostawia na zimę prawie pusty zbiornik i z benzyny robi się woda, a z blachy w baku rdza.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETZ9994 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Opole Lubelskie
Wysłany: 2014-12-23, 12:13   

Sprawdz rozrząd i wyreguluj zawory.Być może masz coś nie tak z modułem.
 
     
mateusz786 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-12-23, 15:15   

Luzy zaworowe wyregulowałem ssący na 0,20 wydech 0,25. Moduł przekładałem z działającego motocykla i nic to nie zmieniło. Wiesz może jak mogę sprawdzić w tym silniku czy rozrząd na znakach się zgadza ?
 
 
     
mateusz786 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-12-23, 15:26   

[quote="kosior30"]Na początek spuść paliwo, przepłucz zbiornik, wyczyść cały gaźnik, dolot itd., a na koniec zalej nowe, czyste paliwo.

Wyczyściłem cały gaznik dokladnie. Wykreciłem kranik i przy kraniku powinny być takie rurki które wchodzą do baku, żeby syfy z dna baku nie leciały do gaznika ale tych rurek przy kraniku nie było, więc dorobiłem taką rurke. nie mogłem wylać wszystkiego z baku bo są takie jakby scianki od wewnątrz baku przy otworze od korka i od kranika. Nic innego nie przychodziło mi do głowy więc zostawiłem bak aby te resztki wyparowały ze środka. czym wypłukać bak żeby te wszystkie brudy ze środka wyleciały ?
 
 
     
mateusz786 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 23
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-12-27, 16:52   

Gdyby ktoś miał podobny problem to wyczyściłem dokładnie układ paliwowy i wymieniłem świece silnik odpalił ale po chwili zgasł i znowu zaczął tylko strzelać w tłumnik. Więc podczas odpalania na rozrusznik psikałem samo startem w gaznik. Odpalił, ale działał tylko wtedy gdy psikałem w gaznik. Psikałem tak ok. 1 minuty póżnij zaczął odpalać bez żadnych wspomagaczy :smile: . Niestety po przejechaniu dosłownie 100m padła skrzynia biegów. Nie ma żadnego biegu, ale problem z odpalaniem został rozwiązany. Dziękuje wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13