» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2016-01-17, 11:55
Różnice w budowie tłoków MZ TS 250/1

czy tłoki od JASKÓŁKI, ES, TS 250 I TS 250/1 są takie same ?
TAK
100%
 100%  [ 2 ]
NIE
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 2
Wszystkich Głosów: 2

Autor Wiadomość
Kamil_01 

Motocykl: MZ TS 250/1
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 4
Skąd: Z Polski
Wysłany: 2016-01-15, 16:01   Różnice w budowie tłoków MZ TS 250/1

Witam, Panowie chciałbym tylko spytać, czy tłoki od jaskółki, trophy, TS 250 i TS 250/1 są wymienne ? czas nagli muszę wiedzieć, czy ten tłok podejdzie do TS 250/1.

PS. Dziękuję osobą które wypowiadały się już w poprzednich wątkach.
Ostatnio zmieniony przez Kamil_01 2016-01-16, 12:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
marek175x 

Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 113
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2016-01-15, 17:26   

http://mz-forum.com/kb.php?a=238


Po przeczytaniu tego ze zrozumieniem powinieneś rozwiać swoje wątpliwości :P
 
     
Kamil_01 

Motocykl: MZ TS 250/1
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 4
Skąd: Z Polski
Wysłany: 2016-01-15, 17:41   

Nie znam niemieckiego, ale podrzucę komuś kto to przetłumaczy

Dziękuję za materiał.

PS. Przetłumaczony oczywiście tu zamieszczę.
Cytat:
( Informacja ) Typy tłoków& wybór tłoków
Opis artykułu: Lista oryginalnych tłoków do silników 250 cm3

Ponieważ często pojawia się pytanie, gdzie pasuje taki bądź inny tłok, zredagowałem poniższą informację. Informacja ta dotyczy jednakże tylko tłoków- 250 cm3- od modelu ES250/2.

Jak rozpoznać oryginalny tłok?
Oryginalne tłoki:
Po odlaniu zostały delikatnie wytłoczone tzn. widoczne są na nich ślady po obróbce narzędziami tokarskimi - znajdują się na nich oznaczenia typu tłoku ( np. 69.6), oznaczenie materiału ( np. K20 ) a na ramieniu przekładni obiegowej dla otworu na sworzeń znajduje się oznaczenie kolorowym punktem
Rodzaje kolb jpg ( nie otwiera się )

Dane odlewu.jpg ( nie otwiera się )

Kolorowy punkt jpg ( nie otwiera się )

- są raczej matowe niż połyskujące na srebrno bądź szare
- są oznaczone na spodzie tłoku ( od góry ) następującymi danymi: wymiarem znamionowym ewentualnie średnicą nominalną mierzoną na wysokości otworu na sworzeń, strzałką kierunku montażu znaczkiem/ stemplem producenta ( Megu), przestrzenią montażową ( numer )
denka tłoka.jpg ( nie otwiera się )
Gdzie pasuje oryginalny tłok posiadany przeze mnie? 69.1 Rozpoznamy 69.1 – po informacji "69.1" wewnątrz płaszcza tłoka . Posiada on również zewnętrzy chromowany pierścień tłokowy i umiejscowione centralnie trzpienie zabezpieczające pierścień tłokowy . Tłok ten przeznaczony jest do ES 250/2 i można go napędzać jedynie cylindrem 17,5 PS.. Jest on dodatkowo dopuszczony dla ES 250/0 i ES 250/1 . 69.3 / 69.4 Rozpoznamy tłok 69.3 jak również 69.4 po informacji "69.3" wewnątrz płaszcza tłoka oraz po braku „N” na denku tłoka. Posiada on do tego zewnętrznie centralne osadzone trzpienie zabezpieczające pierścień tłoka . Tłok ten w zasadzie może być stosowany we wszystkich silnikach silnikach do TS 250/1 , należy on jednak właściwie do ES 250/2 (69.3) ewentualnie TS 250/0 (69.4 )
Obydwa typy tłoka posiadają oszlifowane powierzchnie styku na wewnętrznych końcach otworów na sworzeń i umożliwiają w ten sposób zamontowanie ich w silnikach za pomocą korbowodu ( od góry )
Jedyna różnica pomiędzy 69.4 a 69.3 polega na zmienionej krzywej szlifu dla redukcji szumów i dla lepszego wzmocnienia pełnego gazu. 69.3 zastępuje do tego stary typ tłoku 69.1 , ewentualnie 69.4 zastępuje typy 69.3 i 69.1
69.5 Tłok 69.5 również posiada oznaczenie wewnątrz płaszcza tłoka dla lepszego rozróżnienia, w odróżnieniu do starych typów kolb ma on wybite „ N” na dence tłoka
Tłok ten był przewidziany jedynie dla TS 250/1 , może być on jednak wbudowanych w starszych silnikach przy zmianie wału korbowego na wprowadzany od dołu korbowód. Nie posiada on szlifowanych powierzchni stykowych na wewnętrznych końcówkach otworów na sworzeń
69.6 Tłok 69.6 jest przeznaczony jedynie do typów ETZ 250/251. Dla rozróżnienia posiada on oznaczenie "69.6" wewnątrz płaszcza tłoka i jest on również wyższy o ok 10 mm od swego poprzednika . Przedłużenie odcinka pomiędzy otworem na sworzeń a strefą pierścienia służy do redukcji odgłosów i lepszego prowadzenia tłoku. Montaż nie jest możliwy w starszych silnikach


Dla potomnych
 
     
Kamil_01 

Motocykl: MZ TS 250/1
Dołączył: 15 Maj 2015
Posty: 4
Skąd: Z Polski
Wysłany: 2016-01-15, 21:15   

marek175x, dziękuję kolego kliknąłem pomógł ;) bo pomagać trzeba :D
Dziękuję także Introwi za zainteresowanie tematem ;)


Informacja dla mnie i mojego przypadku to:
Cytat:
69.3 / 69.4 Rozpoznamy tłok 69.3 jak również 69.4 po informacji "69.3" wewnątrz płaszcza tłoka oraz po braku „N” na denku tłoka. Posiada on do tego zewnętrznie centralne osadzone trzpienie zabezpieczające pierścień tłoka . Tłok ten w zasadzie może być stosowany we wszystkich silnikach silnikach do TS 250/1 , należy on jednak właściwie do ES 250/2 (69.3) ewentualnie TS 250/0 (69.4 )


Temat zamknięty dziękuję i pozdrawiam
 
     
starszy-mz-4 

Motocykl: MZ
Pomógł: 11 razy
Wiek: 65
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-16, 11:25   

Witam Panowie ja bym proponował trochę więcej życzliwości względem siebie Pozdrawiam. :wink:
_________________
MZ TS 250 1975r
http://fotoo.pl/show.php?...ts-250.jpg.html

MZ ES 250/2
http://zapodaj.net/53da62432f610.jpg.html
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 17