» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: wojtek.mz
2021-05-31, 12:07
SPRZEDAM ETZ 251, BO BŁOTNIK UDERZA O KOLANKO !!!
Autor Wiadomość
korczu_seba 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 27
Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: Brzóza
Wysłany: 2016-03-10, 23:56   SPRZEDAM ETZ 251, BO BŁOTNIK UDERZA O KOLANKO !!!

Witam, zauważyłem że błotnik w mojej ETZ zaczepia o kolanko wydechowe. Znalazłem na forum podobny temat gdzie ktoś miał po prostu kolanko od 250(ja mam odpowiednie chyba). Porównywałem ze zdjęciami innych 251 na Google grafika i w zasadzie "na oko" różnicy nie widać w odległościach kolanek od błotników. Martwi mnie ten fakt, zastanawiałem się nad tym czy przypadkiem rama nie jest zamieniona od 150 ale to wkluczone, może być ugięta ale motocykl prowadzi się prosto i można puścić kierownice w czasie jazdy, nie ściąga. Jest to dokuczliwe bo podczas jazdy po nierównościach albo gwałtownym hamowaniu słychać stukanie i brzęczenie błotnika o kolanko. Dziś zamontowałem nowy pomalowany błotnik i jest z powrotem obity. Jeśli ktoś miał podobny przypadek to bardzo bym prosił o pomoc, mi brakuje już cierpliwości. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.ZdjęcieZdjęcie2
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2016-03-17, 10:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2016-03-11, 07:08   

Do sprawdzenia:
1 rama - bardzo dokładnie, to najczęstszy przypadek że jest ze 150tki, poza tym masz nisko prowadzony tłumik pod dźwignią hamulca, rama mogła być też spawana pod zbiornikiem po wypadku
2 uchwyty (łapy) silnika - możesz mieć założone od ETZ250 - są dłuższe albo całkiem jakaś wydumki i odpycha ci silnik do przodu
3 bardzo wygięte lagi do tyłu ale to chyba byś zauważył :mrgreen:

Kolanko jest prawidłowe
_________________
Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem.....
 
     
korczu_seba 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 27
Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: Brzóza
Wysłany: 2016-03-12, 00:01   

Więc tak, rama raczej nie jest od 150, byłem u kolegi który ma 150 od nowości po tacie i jego rama jest krótsza, jednak różnica odległości osi przedniej od tylnej jest niewielka około 1cm(w 251 jest dłużej). Pod spodem wstawiam zdjęcia i filmiki z hamowania.

ETZ 150:
Długość ramy Odległość osi
ETZ 251
Długość ramy Odległość osi
Główka ramy w 251 ma szlifowany spaw z tego co widzę, tak powinno być? W 150 spaw jest wyraźny.

Tu fotka błotnika po przejechaniu około 15km(nawet go lekko zgięło do środka)
Błotnik

Łapy silnika Łapy silnika 2
Hamowanie Hamowanie 2

Zauważyłem też, że w czasie jazdy kierownica jest lekko skierowana w lewą stronę mniej więcej jak na tym zdjęciu Fotka . Profil ramy pod zbiornikiem na całej długości nie był spawany. Nie wykluczam że motocykl miał kiedyś wypadek: uszkodzona obudowa obrotomierza, wklęsła obudowa lampy przedniej wymieniona opaska reflektora(stara była pokiereszowana), zniszczony błotnik przedni który musiałem wymienić, przerysowany od góry tylny bagażnik i spawane jego uchwyty, przeszlifowana obejma wydechu przy silniku, lampa tylna przerysowana od góry i pęknięta jej obudowa, prostowany uchwyt lampy tylnej o zmienionej pompce hamulca i półce górnej nie wspominam.
Zawieszenie z przodu robiłem po jakimś partaczu bo dobijało do końca i stukało. Sprawdzałem na oko lagi i były raczej proste. Nawet jeśli byłyby ugięte to chyba nie możliwe że aż tak bardzo, na pewno bym zauważył.
Tłumik przykręciłem tak jak najlepiej pasował, kolanko wyżej nie pozwalało.
Ostatnio zmieniony przez korczu_seba 2016-03-15, 16:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2016-03-12, 00:42   

Nic nie chce mówić ale mi tu pachnie ładnie stukniętą ramą, ściągnij bak i porób dokładne zdjęcia tego profilu.
 
     
korczu_seba 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 27
Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: Brzóza
Wysłany: 2016-03-12, 02:35   

Załamałem się.. tyle pracy jej poświęciłem a tu się okazuje że to szrot. Rama jest spawana. Jak kupowałem nie było tego widać :sad: (aż tak dokładnie się nie przyglądałem też) Co teraz zrobić? Nie sprzedam jej bo ktoś się zabije jak to pęknie. Poza tym nie będę takim :klnie: jak wcześniejszy właściciel. Zostaje tylko zmiana ramy? Facet który mi ją wcisnął(2,6k dałem) mieszka jakieś 7km ode mnie. Warto z nim porozmawiać o tym?
Druga sprawa to dlaczego to było spawane tylko z jednej strony? Dlaczego rama się nie ugięła tylko puścił spaw jedną stroną?
Daję link do galerii. Fotki
Swoją drogą dobry rzeźbiarz to robił.

Chłopaki proszę was o pomoc. Nie wiem co mam z tym zrobić. Teraz nie będę mógł spać :sad:
 
 
     
polu 
Zlotowicz


Motocykl: ES250/2
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 264
Skąd: podkarpackie - RPZ
Wysłany: 2016-03-12, 08:29   

korczu - masz odpowiedź - rama do wymiany.

Była spawana bo to widać. Ktoś z rozbitej ramy przespawał tylko główkę z numerami i jeżeli spaprał jej ustawienie to masz takie efekty. A być może wspawał do ramy 150tki?
Fabryczny rozstaw kół ETZ150 = 1295mm a ETZ251 = 1322mm.

Uchwytów nie widać nawet czy masz do 251 czy 250 ale "na oko" są dobrej długości i nie powinny zrobić takiego przesunięcia.

Co zrobić? Nie wiem - to Twój motocykl i nie wiem jakie masz co do niego plany. Ja bym szukał innej dobrej ramy, a dalej to.......... musisz pokombinować.
Tylko nie próbuj przespawywać główki :mrgreen:
_________________
Kiedyś byłem motocyklistą, dziś jestem jedynie posiadaczem.....
 
     
TOLL 
Zlotowicz


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-12, 08:51   

Korczu nie załamuj się, w życiu nie ma sytuacji bez wyjścia!
Ja bym szukał ramy a swoją drogą gościa odwiedził.
Powodzenia :piwo:
_________________
Ludzie dzielą się na ludzi z pasją i ludzi nieszczęśliwych.
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 822
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2016-03-12, 11:38   

Słuchaj teraz tak patrzę a ty z glowaczowa jesteś czasem tam bywam moja żona z tamtych stron jest.
rama faktycznie masakra.
Daj jakis tel do siebie jak będę na wsi to możemy się styknąć.
_________________
WPI
 
     
korczu_seba 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 27
Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: Brzóza
Wysłany: 2016-03-12, 17:20   

Dziękuje wam za odzew. Jest rama "niedaleko" Puław ( Rama ) a czasami tam jestem, może warto było by zobaczyć? Nowa rama to też malowanie, dodatkowa kasa..
Opcji mam kilka w głowie:
-sprzedaż (wtedy będę :klnie: )
-sprzedaż na części
-wymiana ramy
-pogodzenie się z tym faktem i dalsza jazda (wtedy mogę mieć wypadek)

Dziś wjechałem specjalnie w błoto i na kostce zostawiła jeden ślad więc tyle dobrego. Ta główka to wątpię że jest przespawana do innej ramy, raczej rama pękła na spawie a na całej długości ją pofalowało. Naciągnęli jak mogli i pospawali.

Co mogę wskórać przy rozmowie z tym gościem? Podobno to niezły cwaniak (sąsiad mówił).

Planowałem zostawić go sobie, przewidywałem jakieś malowanie(naklejki nawet już mam), szlif cylindra ewentualnie nowe pierścienie za jakiś czas(120/125 się buja). Jak coś się działo to zawsze na warsztat i naprawianie. Ostatnio pompka i cały układ hamulcowy. Na oplocie teraz jest, hamulec żyletka.

Mam kolejny filmik a nawet dwa. Na filmie słabiej to widać ale do dołu jest ugięta. Rama 1 Rama 2
 
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2016-03-12, 18:49   

Na twoim miejscu albo bym ją sprzedał tylko tutaj musiał byś zachować się chamsko i nie mówić nabywcy o tej przypadłości twojej ramy :neutral: , albo kupiłbym nową ramę tylko to wiąże się z pewnymi modyfikacjami z użyciem numeratora( wiesz o co chodzi :wink: ) . Najgorszym wyjściem jest jazda takim motocyklem
 
 
     
korczu_seba 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 27
Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: Brzóza
Wysłany: 2016-03-12, 19:36   

Ta rama co w linku dałem już nieaktualna, ktoś z forum ją podprowadził może :lol: Sprzedaż w całości to będzie rozsądne rozwiązanie z punktu widzenia mojego portfela :smile: Poczekam jeszcze i popytam kilku znajomych na miejscu może oni przypadkiem mają coś takiego albo wiedzą kto ma. :?
 
 
     
KadeT 


Motocykl: etz 251/300
Wiek: 31
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 40
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-03-12, 21:53   

Ramę do 251 ciężko kupić.. przeważnie robią w balona i sprzedają od 150-tki trzeba się dobrze upewnić. :wink:
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7501
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-03-13, 22:22   

Kiedy kupiłeś ten motocykl? Jest na forum gdzieś temat, jak ktoś kupił używane chyba bmw, w którym była usilnie ukryta naprawa powypadkowa i udało mu się oddać auto i odzyskać pieniądze.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
korczu_seba 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 27
Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: Brzóza
Wysłany: 2016-03-14, 01:29   

Gdzieś tak w styczniu 2015 roku. Są jakieś podstawy prawne? Rama jest zaszpachlowana i wymalowana także na pewno celowo ktoś to robił. Widziałem kiedyś taką od 150 naprawianą ale tam po prostu był przyspawany kawał blachy i wyraźnie było go widać nie to co tu.
 
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2016-03-14, 01:42   

kosior30 napisał/a:
jak ktoś kupił używane chyba bmw, w którym była usilnie ukryta naprawa powypadkowa i udało mu się oddać auto i odzyskać pieniądze.
Chyba nic nie dostał.
korczu_seba napisał/a:
Są jakieś podstawy prawne?
Pewnie są, ale nic nie wskórasz.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2016-03-16, 14:03   UWAGA !!! to ona

http://olx.pl/oferta/mz-e...html#457950e8ca

Ogłoszenia Brzóza
» Usługi i Firmy Brzóza
» Usługi motoryzacyjne Brzóza

Następne ogłoszenie »
Mz Etz 251

Brzóza, kozienicki, Mazowieckie Dodane o 12:44, 16 marca 2016, ID ogłoszenia: 215066337
Wyróżnij to ogłoszenie
Odśwież to ogłoszenie
Obserwuj
Mz Etz 251 Brzóza - image 1
Oferta od Osoby prywatnej


Sprzedam motocykl Mz Etz 251.

Rok produkcji 1990.
Data pierwszej rejestracji 1992.
Przebieg ~29000 km.
Motocykl zadbany, w pełni sprawny.
Ubezpieczony, w tej chwili bez przeglądu (był do 2 stycznia, niebawem zawiozę ją na przegląd).
Zapłon elektroniczny TYP A, hamulec tarczowy, przewód hamulcowy w oplocie, nowy wydech (kopia oryginału warta 500 zł), gaźnik nowego typu, elektroniczny regulator ładowania od prywatnej osoby (niezawodny i bardzo trwały), elektroniczny przerywacz kierunkowskazów mojej produkcji, halogen H4, podpórka boczna automatyczna.

Sprzedam taniej z innym wydechem.

Cena: 3800 zł do niewielkiej negocjacji.

Więcej informacji pod nr telefonu lub na olx.
Proszę dzwonić po godzinie 15:00.

Polecam!
Mz Etz 251 Brzóza - image 2
Mz Etz 251 Brzóza - image 3
Mz Etz 251 Brzóza - image 4
Mz Etz 251 Brzóza - image 5
Mz Etz 251 Brzóza - image 6
Mz Etz 251 Brzóza - image 7
Następne ogłoszenie
Wróć
Wyślij
Wyświetleń:19
Prowadzisz małą firmę i szukasz funduszy na rozwój?
Kwota pożyczki
Okres spłaty
Skontaktuj się z ogłoszeniodawcą



502 616 261 Pokaż

Twój e-mail...

Treść wiadomości...

Dodaj załącznik

Dopuszczalne typy plików: jpg, jpeg, png, doc, pdf, gif, zip, rar, tar, html, swf, txt, xls, docx, xlsx, odt Maksymalny rozmiar pliku to 2 MB

Zasady bezpiecznej transakcji
Ogłoszenia użytkownika Sebastian
Kierownica WSK BĄK 125

Kierownica WSK BĄK 125

Części motocyklowe

dzisiaj
12:31


220 zł
Do negocjacji
Napisz wiadomość

50x xxx xxx Pokaż

Brzóza, kozienicki, Mazowieckie Pokaż na mapie

Sebastian Na OLX.pl od sty 2015 Ogłoszenia użytkownika

Obserwuj
Drukuj
Edytuj
Zgłoś naruszenie
[img]http://img17.staticclassifieds.com/images_tablicapl
/360016093_1_644x461_mz-etz-251-kozienice.jpg[/img]
[img]http://img16.staticclassifieds.com/images_tablicapl
/360016093_2_644x461_mz-etz-251-dodaj-zdjecia.jpg[/img]




_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2016-03-25, 13:56   UWAŻAJCIE na tą mz 251.

http://allegro.pl/show_it...acf77d00be2ff62

Czyżby to mz 251 "naszego kolegi" forumowego z krzywą i spawaną ramą??

Moje podejrzenia zostały potwierdzone, sk...yn słowem się nie zająknął o spawanej belce ramy :klnie:
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17