Przesunięty przez: kosior30 2018-01-05, 09:45 |
Zapłon CDI oraz kontrolka ładowania(przykładowe rozwiązanie) |
Autor |
Wiadomość |
Szymon__1992
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 28 Lis 2017 Posty: 11 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2018-01-02, 19:33 Zapłon CDI oraz kontrolka ładowania(przykładowe rozwiązanie)
|
|
|
Witam kolegów
Ostatnio zamontowałem w swojej ETZ 150 zapłon cdi niestety nigdzie nie znalazłem opisu jak podłączyć kontrolkę ładowania żeby działała, dlatego postanowiłem sam to zrobić, całość sprawdziłem, działa dlatego postanowiłem podzielić się z wami tym pomysłem może komuś się przyda
Kontrolka ładowania tak samo jak kontrolka biegu jałowego ma stały + i uruchamia się na sygnał masowy. w tym przypadku rozwiązałem to poprzez przekaźnik, będzie załączać masę na kontrolkę ładowania gdy cewka zacznie wytwarzać napięcie.
Regulator napięcia w zapłonie CDI jest inny niż w Etz i nie można podłączyć się do niego aby uzyskać sygnał ładowania, dlatego podłączyłem się pod przewód napięciowy z cewki ładującej któy idzier do regulatora napięcia. Napięcie na tym przewodzie w zależności od obrotów silnika to 13-19 VDC. Przewód ten podłączyłem na stabilizator napięcia LM7812 dzięki czemu na wyjściu stabilizatora mamy cały czas 12 V nie zależnie od obrotów silnika. Przewód wyjściowy ze stabilizatora idzie na zasilenie przekaźnik. Na styki normalnie zamknięte przekaźnika należy podłączyć dwa przewody jeden od kontrolki ładowania (zielono-czerwony) drugi bezpośrednio do masy.
Uwagi!!!!!!!!
1. Przy tym połączeniu kontrolka ładowania działa jak należy jednak w przypadku uszkodzenia regulatora napięcie kontrolka ładowania nie poinformuje o braku ładowania ponieważ przewód sygnałowy jest przed regulatorem napięcia.
2. Stabilizator LM7812 powinien być zamontowany na jakimś radiatorze ponieważ wydaje dosyć dużo ciepła i może się uszkodzić, nie można go montować na plastiku.
W załączniku prosty schemat podłączenia |
_________________ ETZ 150 86' było
Gs 500 E 96' było
Bandit 600N 99' było
SV 650S 04' było
ER6F 07' było
Z750R 14' aktualnie
ETZ 150 87' aktualnie |
Ostatnio zmieniony przez kosior30 2018-01-05, 09:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Szymon__1992
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 28 Lis 2017 Posty: 11 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2018-01-04, 20:43
|
|
|
Panie Marcinie koncepcja jest sprawdzona i działa więc myślę że jest coś warta po weekendzie wrócę do domu i nagram jakieś video żeby zobrazować działanie |
_________________ ETZ 150 86' było
Gs 500 E 96' było
Bandit 600N 99' było
SV 650S 04' było
ER6F 07' było
Z750R 14' aktualnie
ETZ 150 87' aktualnie |
|
|
|
|
AudioBas
Motocykl: WSK
Dołączył: 08 Lis 2017 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-01-09, 00:51
|
|
|
Witaj.
Niektóre regulatory mają wbudowane wyjście na kontrolkę do ładowania
Przeróbka banalna, dla mnie trochę nie do końca się sprawdzi, bo nie spełni swojego podstawowego zadania (ma pokazywać czy mamy ładowanie, czy nie).
Jak uszkodzimy regulator i padnie ładowanie to nas o tym nie poinformuje.
No chyba, że już stator się spali i nie puści napięcia. |
|
|
|
|
krzysiekmz
Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: gol
|
Wysłany: 2018-06-02, 18:42
|
|
|
Witam właśnie nie dawno zamontowałem do swojej ts 250 zapłon cdi no i wreśćie mam porządne światła i kierunki i pojawił się problem,mianowicie na wolnych obrotach motor się trzęsię zwlaszcza przód motoru a wcześniej na starym zapłonie było dobrze może koło magnesowe jest żle wyważone sam już nie wiem ale zapłon jest chyba dobrze ustawiony bo pali od kopa i dobrze wchodzi na obroty jaka może być przyczyna tych drgań,proszę o radę.Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-06-02, 22:44
|
|
|
Obawiam się ze chyba sam sobie odpowiedziałeś na swój problem:
krzysiekmz napisał/a: | pojawił się problem,mianowicie na wolnych obrotach motor się trzęsie zwłaszcza przód motoru a wcześniej na starym zapłonie było dobrze może koło magnesowe jest żle wyważone . |
|
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
krzysiekmz
Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: gol
|
Wysłany: 2018-06-03, 08:32
|
|
|
Witam,dzięki za radę ale proszę o więcej konkretów. Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-06-03, 15:39
|
|
|
krzysiekmz, uważam że twój problem powinien być w oddzielnym temacie. Cóż można ci powiedzieć jak i pozostali koledzy pewnie to samo że jeśli ten zapłon nie spełnia twoich oczekiwań bo ma wadę ( źle wyważone magneto) powinieneś go zwrócić sprzedającemu i albo ci uzna reklamację i wymieni na sprawny egzemplarz albo zrezygnuj z niego i kup u innego sprzedającego...
Jeśli te magneto rzeczywiście ma bicie i jest źle wyważone to może i klin ściąć i będziesz miał dopiero problem. Znam go z Rometa i SHL... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
krzysiekmz
Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: gol
|
Wysłany: 2018-06-03, 20:00
|
|
|
Witam ponownie u mnie kolego klina nie ma,magneto siedzi na stożku tak samo jak sprzęgło.Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
AudioBas
Motocykl: WSK
Dołączył: 08 Lis 2017 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-01-23, 10:09
|
|
|
Jakby ktoś chciał to mam gotowe układy, które działają bez żadnych przeróbek.
Wpinamy masę, +12V po stacyjce oraz kontrolkę (żarówkę):
|
|
|
|
|
Krzysiek79
k79
Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 24 Wrz 2018 Posty: 1
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2021-04-11, 19:22
|
|
|
ETZ_PRORIDER, jest to wyświetlacz w jakiś sposób zabezpieczony, umieściłeś to pod jakąś szybką? Sam się nad czymś takim zastanawiam, ale nie wiem gdzie i jak to zainstalować aby pomagało, a nie raziło.
Kolorowa dioda też jest fajna, jeśli mieści się w otwór na żarówkę ładowania. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-04-11, 19:28
|
|
|
Ten ma bardzo małe wymiary, można go łatwo zainstalować w kapsel osłaniający nakrętkę sztycy lub jak w moim przypadku pod przełącznikiem zespolonym gdzie mogłem go od razu podłączyć. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-04-11, 21:21
|
|
|
Dokładnie tak. Najmniej rażącym jest zielony. Mam też czerwony i niebieski. Niebieski właśnie najbardziej razi po gałach ale mam umiejscowione pod przełącznikiem zespolonym i nie wali prosto w ryj. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2021-04-11, 21:36
|
|
|
Mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcie, nie umiem sobie wyobrazić montażu. Plus po stacyjcek pewnie |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-04-11, 22:26
|
|
|
halcik, Tak jest, plus po stacyjce pojawia się w przełączniku zespolonym na blinki i na sygnał dźwiękowy. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-04-11, 22:31
|
|
|
|
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-04-11, 22:33
|
|
|
|
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2021-04-12, 17:16
|
|
|
Dzięk, już wiem dlaczego nie mogłem sobie tego wyobrazić. Mam MZ TS 250/1 I ES 250/2. Inny przełącznik świateł... mimo tego może coś wymyślę. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
|