Przesunięty przez: kosior30 2018-09-02, 13:24 |
Obręcz 18 cali zamiast 16 calowej - jak ugryźć temat |
Autor |
Wiadomość |
friddo96
Dwusuwowy easy rider
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 16 Lis 2016 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-09-01, 11:31 Obręcz 18 cali zamiast 16 calowej - jak ugryźć temat
|
|
|
Witam. Posiadam standardową obręcz koła tylnego 16 cali w ETZ 150 na dwóch bębnach. Przeglądając allegro w poszukiwaniu trochę większego koła widzę że 18 calowe koło do MZ jest, i to 36 szprychowe, ale ma dosyć niewielką szerokość 2.15". Mam prośbę do doświadczonych członków forum jak by tu złożyć trochę większe koło (na moim bębnie) z oponami Metzeler Perfect 3,15" albo innymi byle nie mniejszymi niż przednia, tak aby motocykl lepiej się prezentował i czy jestem skazany na oryginalną 16. Ewentualnie jakie są granice rozmiar obręczy/szerokość opony 16" oraz 18" MZ bo nie ukrywam że chcę kupić jak najszerszy laczek na tył, a widzę że ludzie kombinują z teoretycznie niekompatybilnymi rozmiarami i jakoś jeżdżą. Dzięki za uwagę. |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2018-09-01, 14:18
|
|
|
Jak przesadzisz z grubością opony i to jeszcze w MZ ETZ 150 to spadnie ci prędkość maksymalna. Osobiście mam 16x 3,50 a dokładniej BRIDGESTONE 3.50-16 Exedra S701 58P i grubszej na pewno bym nie dawał.
Zmieniać felgę aby dać jakaś wymyślona oponę dzięki której Mz ma się lepiej prezentować to chyba zły tok rozumowania. Można w inny sposób podnieść atrakcyjność swojego motocykla niż po przez wygląd opony.Powinieneś patrzeć jak dana opona spisuje się w Mz i trzyma się drogi... Za bardzo niepotrzebnie "kombinatorujesz..." |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
pelkakox
Motocykl: ETZ 250, S51
Wiek: 30 Dołączył: 22 Sty 2017 Posty: 16 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-09-02, 10:31
|
|
|
Marcin W., masz jakieś zdjęcie porównujące do oryginalnej opony 3.00 ? Dużo lepiej to wygląda wizualnie ? |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-02, 13:27
|
|
|
Grubsza obręcz - 2.50x18" była montowana w ETZ 250, która ma dłuższy wahacz fabrycznie przystosowany do grubszej opony. Oczywiście można przełożyć cały komplet do ETZ 150 ale wymusi to zmianę przełożenia wstępnego. Kosztem tej operacji będzie zredukowanie prędkości maksymalnej. Zostań przy oryginalnym wahaczu, cieńszej oponie i obręczy 2.15" bo motocykl będzie zwalniał na 5 biegu. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
friddo96
Dwusuwowy easy rider
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 16 Lis 2016 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-09-02, 15:53
|
|
|
Cytat: | Osobiście mam 16x 3,50 a dokładniej BRIDGESTONE 3.50-16 Exedra S701 58P i grubszej na pewno bym nie dawał. | Absolutnie nie chcę przesadzać, 3.5 to już dużo. Myślałem że uda mi się założyć 18" 3.50 na tamtą obręcz, sądziłem że ktoś tutaj może już coś podobnego robił. Poszukam opon 18" 2.50 ale wątpię żeby mi się chciało kombinować żeby dawać coś podobnego do przedniej opony. Chodzi o to że robię powoli brat style'a i szukam fajnych opon, a według mnie 16 calowe koło jest malutkie, miejsca jeszcze trochę jest wkoło więc teoretycznie można by to zmienić. W każdym razie fajnie że napisaliście techniczną radę, wezmę na to poprawkę, a prawdopodobnie mogę zostawić oryginalną obręcz, póki co dopiero skończyłem silnik Temat jeszcze aktualny więc jeżeli ktoś ma jakąś radę to piszcie |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-02, 21:09
|
|
|
friddo96 napisał/a: | Poszukam opon 18" 2.50 |
Będzie za cienka, takie są w motorowerach, spokojnie możesz dać do tyłu oponę 3.25x18". |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-02, 21:17
|
|
|
motomaciey napisał/a: | Grubsza obręcz - 2.50x18" była montowana w ETZ 250 |
Cholera, tak to jest gdy pisze się z telefonu... Wprowadziłem Cię w błąd! chodziło mi o to, ze najgrubsza obręcz była montowana w ETZ 250 i była to 2.15x18". Możesz taką śmiało zastosować ale zostań przy cieńszej oponie niż oryginalna od ETZ 250 - 3.50x18". |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
friddo96
Dwusuwowy easy rider
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 16 Lis 2016 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-09-05, 17:09
|
|
|
Czyli w każdym razie coś poniżej 3,50. OK. I do tego szprychy 149mm, nie? Domierzę w domu, póki co jestem od niej daleko, pytam na zaś. Dzięki motomaciey, |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-05, 23:41
|
|
|
Opona 3,25 będzie spoko, grubości szprych nie pamiętam. Poszukaj, jest w którymś temacie. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
|