Przesunięty przez: motomaciey 2014-12-25, 18:59 |
Naprawa gwintów M6 regulacji sprzęgła pokrywy sprzęgła EM250 |
Autor |
Wiadomość |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2014-03-06, 20:38 Naprawa gwintów M6 regulacji sprzęgła pokrywy sprzęgła EM250
|
|
|
Witajcie, ostatnio wpadłem na nie najgorszy pomysł naprawy gwintów pokrywy sprzęgła w silnikach EM250. Pewnie wielu z nas boryka się czasami z problematycznymi trzema gwintami od dekielka napędu obrotomierza/regulacji wycisku sprzęgła, znalazłem sposób na przerobienie tych gwintów na stalowe gwinty M6. Jakiś czas temu przeprowadziłem te operację w pewnej pokrywie znajomego u którego jeden gwint był zmęczony i śruba wcale nie trzymała. Element który użyłem do naprawy gwintu można nabyć w sklepach metalowych jak i w sklepach z materiałami drzewnymi lub drewnopochodnymi, tego elementu używa się do np. obudów głośnikowych do przykręcania przetwornic, głośników itd. Wymiar zewnętrzny wynosi w przypadku mojego elementu 7.40mm. Stary gwint należy rozwiercić pod ten element i wcisnąć na prasce lub wbić go delikatnie młotkiem od środka pokrywy tak aby siedział ciasno. Ten elemencik można dowolnie przyszlifować lub po doginać jak się komu podoba, niestety nie zamieszczę zdjęć jak to docelowo wyglądało bo nie zdążyłem nic zrobić jak dekiel był już wstawiony i wyregulowane było sprzęgło, polecam takowe rozwiązanie zanim rozwiercimy pod jakieś inne śruby. Gwint po tej operacji jest o wiele mocniejszy i bezawaryjny, można dokręcić z dużą siłą nie martwiąc się o zniszczenie gwintu. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Giemza
Zlotowicz Sasza/Ivan/Sergiej
Motocykl: 150,250,251,TS 350
Pomógł: 14 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Paź 2007 Posty: 910 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-03-06, 21:21
|
|
|
Pomysł ok, Nitonakrętki też w tym przypadku były by dobre tyle że do Nitonakrętek potrzeba specjalnej nitownicy a tu jest montaż prostszy. Dobre rozwiązanie i warto wziąść po uwagę jak i niedługo u mnie może gwint paść takze |
|
|
|
|
saska251
Pogromca Trabantów
Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2286 Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-07, 00:20
|
|
|
To już Helicoil wyszedł z mody? |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN. |
|
|
|
|
eurojanek
Motocykl: MZ es 250/2 1973
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Cze 2012 Posty: 93 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2014-03-07, 08:33
|
|
|
Jak swego czasu w Ęglandzie działałem na frezarkach CNC dla firmy lotniczej, to razu pewnego wpadło zamówionko na opancerzenie do tych wszelakich wozów bojowych do Iraku, a że to się robi ze stopów aluminium z chromem i kilkoma innymi rzeczami żeby było lekkie a odporne na bombki, to tez trzeba było gwinty zabezpieczyć przed zerwaniem przy montażu, to mieliśmy takie fajne inserty: tulejka gwintowana wewnątrz i zewnątrz, do tego wyposażona w 3 kliny i grzybek z rowkami którym się to wkręcało a po odwróceniu wbijało klinki. Przed wkręceniem smarowało się klejem. Siekłem z grubsza rysunek jak toto wygląda:
Wytrzymałość takiego rozwiązania kosmiczna. |
_________________ Zły Monsta sugeruje, żebyś lepiej zajrzał na Cupsella z koszulkami |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2014-03-07, 08:39
|
|
|
ETZ_PRORIDER, niezły patent. Z racii tego, że w mojej ecie zostało 2/3 gwintów w tym miejscu, chętnie go sprawdzę. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2014-03-07, 17:51
|
|
|
saska251 napisał/a: | To już Helicoil wyszedł z mody? | Wiesz, sprężynki nie są najgorsze ale nie jestem do nich przekonany widząc jak wielu na nie narzeka, sam się przekonałem o ich słabościach ale to może przez nie fachową instalację takowych rozwiązań, moje ulepszenie nie wymaga większych umiejętności ślusarskich, wystarczy wiertarka, szlifierka i trochę oleju w głowie |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2014-10-14, 23:11
|
|
|
Mały UP. Chciałbym przedstawić jak moje rozwiązanie wygląda na gotowo w mojej pokrywie. Sprawuje się bardzo dobrze a modyfikacja jak zwykle banalnie prosta
Oraz zdobyłem też inne tulejki gwintowane na M6 w sklepie metalowym, sam nie wiem od czego są
Udanych modyfikacji |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
stachu272
Stachu
Motocykl: mz etz 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 34 Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 141 Skąd: Biskupnica/Człuchów
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-10-15, 08:29
|
|
|
I do jej montażu najlepiej pożyczyć nitownicę do nitonakrętek bo młotkiem słabo się osadzają. Używałem tego parę razy i jak się to zanituje jak karze teoria to nie ma szans by się obróciła. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2014-10-15, 19:24
|
|
|
Hvil, stachu272, To czego użyłem to nie jest nitonakrętka. Jest to element używany w branży drzewnej do skręcania elementów czy też innych pierdołków. Ten element mocowałem za pomocą praski, wciskane to było na klej montażowy i na koniec zaklepane na boki jak widać na zdjęciach. Nie ma opcji żeby coś puściło. zastanawiałem się, czy czasem za jednym zamachem nie zrobić wszystkich trzech dla świętego spokoju ale zostawiam to na kiedy indziej, sezon trwa i trzeba jeździć |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Antczak
EZG
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 2 razy Wiek: 25 Dołączył: 16 Mar 2013 Posty: 854 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2014-10-17, 18:16
|
|
|
Bardzo dobre zastosowanie,muszę sobie to kupić i zrobić,bo mam gwint zerwany Co prawda drugi dekiel jest no ale zobaczę,bo chcę w końcu pojeździć |
_________________ Renowacja mojej Mz-tki 14.01.2015-12.08.2016 : http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=antczak |
|
|
|
|
krz.kop65
Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 251
Wiek: 28 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Sępólno Krajeńskie
|
Wysłany: 2014-12-25, 13:29
|
|
|
ETZ_PRORIDER, Jakiś czas temu kupiłem w stanie rozkładu etz 250 dla mojego taty , to też miała tak zregenerowane gwinty w kapie Ktoś też na taki sam pomysł wpadł jak Ty |
|
|
|
|
jaroquest
Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 511 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2019-02-25, 12:31 Re: Naprawa gwintów M6 regulacji sprzęgła pokrywy sprzęgła E
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Element który użyłem do naprawy gwintu można nabyć w sklepach metalowych jak i w sklepach z materiałami drzewnymi lub drewnopochodnymi, tego elementu używa się do np. obudów głośnikowych do przykręcania przetwornic, głośników itd. |
To się fachowo nazywa nakrętka pazurkowa M6 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-02-25, 14:05
|
|
|
5 lat temu na to wpadłem i stosuję do dziś |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2019-02-25, 15:27
|
|
|
A ja stosuję helicoli 😀
Szybciej łatwiej, itp, itd |
_________________
|
|
|
|
|
|