Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja |
Autor |
Wiadomość |
bysior
Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 21 Skąd: w-wskie
|
Wysłany: 2019-01-20, 01:52
|
|
|
Czy moglibyście proszę zapodać podstawowe wymiary tego gaźnika BVF 30N3-1? Chodzi mi o takie dane:
średnica gardzieli,
zewnętrzna średnica od strony cylindra i filtra,
wysokość x szerokość x długość gaźnika. |
|
|
|
|
GRU ETZ 125
Motocykl: Ciągle za mało
Pomógł: 6 razy Wiek: 51 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 124 Skąd: Londyn/Wroclaw
|
Wysłany: 2019-01-20, 10:54
|
|
|
Witam.
Wymiary 30n3-1 to:
- Średnica od strony filtra 51.7mm
- Średnica od strony cylindra 39.9mm
- Wysokość 165-175mm (zależy od ustawienia śruby regulacyjnej linki gazu)
- Szerokość 90mm
- Długość 102mm
Pozdrawiam |
|
|
|
|
bysior
Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 21 Skąd: w-wskie
|
Wysłany: 2019-01-20, 22:30
|
|
|
GRU ETZ 125 - Dziękuję za odp.
Mam jeszcze takie pytanie. Sprzedawca maxmoto z allegro dał taki opis tego gaźnika: "Gaźnik MZ ETZ 251 301 BVF 30N3-1 Producent: WM Motor Wilmat".
Tu na forum jest mowa, że powinno być w środku logo MZA czyli z pewnością jest to nazwa chińskiego producenta. Co myślicie - czy to są dwaj inni producenci tego gaźnika i na rynku są gaźniki od obydwu? Czy może maxmoto się myli? Czy może WM i MZA to jedno i to samo?
Nie mam okazji pójść osobiście i przed kupnem sprawdzić jakie logo jest w środku a nie chciałbym kupić czegoś gorszego niż ten model BVF-MZA co tu chwalicie na forum. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2019-01-21, 06:39
|
|
|
bysior napisał/a: | Czy może WM i MZA to jedno i to samo? |
Nie jest to samo-całkiem inne firmy.
Ale gdybym miał wybierać to jedynie MZA. |
_________________
|
|
|
|
|
GRU ETZ 125
Motocykl: Ciągle za mało
Pomógł: 6 razy Wiek: 51 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 124 Skąd: Londyn/Wroclaw
|
Wysłany: 2019-01-21, 17:10
|
|
|
Nie ma sprawy.
Myślałem, że 3N3-1 oryginalnie był produkowany przez BVF.
Takie logo mam na swoim gaźniku.
Wilmat to ogólnie znana sklep/hurtownia i na tych fotkach widać logo BVF.
Nie wiem czy to możliwe, czy Chińczycy podrabiają wszystko z logiem włącznie.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-01-21, 18:35
|
|
|
Przyjrzyj się niemieckiemu logo BVF a chińskiemu. Może zauważysz różnice. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
GRU ETZ 125
Motocykl: Ciągle za mało
Pomógł: 6 razy Wiek: 51 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 124 Skąd: Londyn/Wroclaw
|
Wysłany: 2019-01-22, 09:19
|
|
|
Wczoraj porównałem sobie logo BVF i rzeczywiście się różnią. Wielkość i pozycja też trochę inna.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
bysior
Motocykl: nie mam
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 21 Skąd: w-wskie
|
Wysłany: 2019-01-22, 14:13
|
|
|
Masz może fotki prawilnego niemieckiego logo BVF robionego przez firme MZA i chińskiego BVF? |
|
|
|
|
GRU ETZ 125
Motocykl: Ciągle za mało
Pomógł: 6 razy Wiek: 51 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 124 Skąd: Londyn/Wroclaw
|
Wysłany: 2019-01-23, 00:19
|
|
|
Tu masz fotkę oryginalnego BVF IFA, nie mam MZA. Porównaj sobie z fotkami z allegro. |
|
|
|
|
Fiedorp1
Motocykl: ETZ 251
Wiek: 31 Dołączył: 03 Sty 2018 Posty: 17 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2019-01-23, 13:29
|
|
|
BVF MZA od Kniazw
Przede wszystkim obok nie ma logo IFA |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-03-18, 20:56
|
|
|
mczmok, Jaka w końcu Tobie siadła dysza pod 300ccm? Musze w swojej zmienić główną i chciałem brać dyszę 140 z innymi gratami od jednego sprzedawcy bo ma 140 i 150 a nie ma 145 więc będę musiał brać cały zestaw od 120 do 145 do simsona a to mi się nie hala... |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2019-03-19, 06:38
|
|
|
GRU ETZ 125 napisał/a: | nie mam MZA |
MZA jest w komorze pływakowej od środka - umieściłem zdjęcia.
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Jaka w końcu Tobie siadła dysza pod 300ccm? |
145 , wcześniej miałem 140. |
_________________
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-03-19, 13:23
|
|
|
Oka, to zamawiam zestaw w takim razie. Musze to do zlotu ogarnąć |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
cejot
Maxi Kaaz
Motocykl: ETZ 251e
Wiek: 53 Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 27 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 2019-03-23, 17:29
|
|
|
Dołącze się w tym temacie bo nie jestem w stanie znaleść właściwego. Mianowicie mam oryginalny gaźnik 30n3-1. Jakoś po zimie nie chciało mi moto odpalić więc uznałem, że gaźnik się zapchał i go rozebrałem w celu wyczyszczenia i tu mam problem bo okazało się, że w moim gaźniku jest iglica, jej zapinka oraz przepustnica od gaźnika w wersji 30n2 ... Motor do tej pory chodził prawidłowo i teraz po przeczyszczeniu też działa dość dobrze (zdaża mu się nie zejść z obrotów do 1300 i zatrzymuje się na dłuższą chwilę na 2000), ale dość dobrze reaguje na manetkę gazu itp. Czy ktokolwiek słyszał o takim rozwiązaniu i ewentualnie czy można gdzieś nabyć te elementy do 30n3-1 ?
|
_________________ Błogosławieni, którzy nie mają nic do powiedzenia a mimo to milczą
Jedź z taką prędkością aby twój anioł stróż mógł za tobą nadążyć |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2019-03-25, 10:05
|
|
|
ETZ_PRORIDER,
Jeszcze jedna kwestia do rozmiaru dysz, jeżeli motocykl jest użytkowany w mieście na krótkich trasach myślę że dysz 140 wystarczy.
Jeżeli trasy - 145 (osobiście dosyć często robię trasy) .
A dlaczego ?
Jeżeli jest dozownika to sprawa jest prosta - smarowanie jest optymalne niezależnie od stylu i warunków jazdy - zawsze takie samo, optymalnie.
Szczególnie jeździe miejskiej 1-2-3-4 plus często stop używamy nasz gaźnik pracuje w zakresie bogatszym jeżeli chodzi o mieszankę , a co za tym idzie ilość oleju spowoduje to nadmiar oleju i zwiększoną ilość nagaru i oleju w układzie wydechowym.
Znam to z autopsji ponieważ MZ jeżdżę na co dzień , sklep, siłownia, itp - trasy po 1 km.
Tak po tygodniu (20-30 krótkich odcinków) jak wyskoczę na trasę po ok 2 km zaczyna się silne kopcenie i spalanie oleju, robię to specjalnie jak w serwisowce żeby wypalić nadmiar.
Na trasie jadać w miarę spokojnie 85-95 mieszanka jest na tyle uboga że spala się w większym stopniu.
Nie bez znaczenie jest również fakt, że konstrukcja ETZ uzyskuje stabilizację termiczną po ok 10-15 km jazdy turystycznej.
Dlatego napisałem ze dysza 140-145 będzie ok - każdy po swoim stylu jazdy i potrzebach, czy regulacjach musi to określić sam |
_________________
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-03-25, 13:30
|
|
|
U.mnie 250-tka śmiga tylko za miasto i na zloty. Na miasto mam 150-tkę. A z dozownika nie korzystam. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
cejot
Maxi Kaaz
Motocykl: ETZ 251e
Wiek: 53 Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 27 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 2019-03-26, 13:27
|
|
|
Niestety nie ma tam zestawu przepustnica, iglica i zapinki do 30n3... |
_________________ Błogosławieni, którzy nie mają nic do powiedzenia a mimo to milczą
Jedź z taką prędkością aby twój anioł stróż mógł za tobą nadążyć |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
|
|
|
|
cejot
Maxi Kaaz
Motocykl: ETZ 251e
Wiek: 53 Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 27 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 2019-03-27, 17:19
|
|
|
oki - może faktycznie w ten sposób pozbieram wszystkie części do kupy - chyba jeszcze zapinka górna będzie mi potrzebna do takiego zestawu? |
_________________ Błogosławieni, którzy nie mają nic do powiedzenia a mimo to milczą
Jedź z taką prędkością aby twój anioł stróż mógł za tobą nadążyć |
|
|
|
|
|