Przesunięty przez: motomaciey 2013-12-23, 23:09 |
MZ z silnikiem wankla - Informacje |
Autor |
Wiadomość |
krzych_mz150
SUPER PREZES
Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Lut 2006 Posty: 398 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2008-04-01, 17:46
|
|
|
ja uważam że silniki Wankla nie znalazły masowego zastosowania w produkcji, głownie ze względu na koszty jego produkcji i ewentualnych remontów generalnych, bo jakby nie patrzeć to wymiana cylindra, czy tłoków w tradycyjnych silnikach jest tańsza niż w Wanklu, kolejną sprawą jest sama produkcja silnika ponieważ, jakość i dokładność wykonania musi być nieporównywalnie większa niż w zwykłych silnikach. jeżeli chodzi o motocykle to problem może jeszcze stanowić siła wytwarzana przez wirujący tłok, z tego co dobrze pamiętam to wirujący tłok jest w stanie znacznie przekraczać obroty rzędu 10tyś, czyli taki wirujący tłok jest w stanie pochylić motocykl, przy dodaniu albo ujęciu gazu.
ja uważam te silniki, za udane konstrukcje, mają swoje zalety i wady, ale raczej nie mają przyszłości tak samo jak silniki 2t, a szkoda |
_________________ http://polskajazda.pl/Motocykle/Honda/VF,500/17319
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/211
|
|
|
|
|
Ciowiec
Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Gru 2005 Posty: 275 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2008-04-01, 18:11
|
|
|
dokładność wykonania trochoidy może wynosić rzędu 0,1 mm(!), czyli nieporównywalnie więcej niż w tradycyjnych silnikach, natomiast prostopadłość powierzchni pokryw bocznych do gładzi cylindra musi być tego samego rzędu co w silnikach suwowych.
krzych_mz150 napisał/a: | z tego co dobrze pamiętam to wirujący tłok jest w stanie znacznie przekraczać obroty rzędu 10tyś, czyli taki wirujący tłok jest w stanie pochylić motocykl, przy dodaniu albo ujęciu gazu. |
a wał korbowy w przecinaku chyba obraca się z prędkością nawet i 15 000 obr/min..........i nie ma z tym jakichś większych problemów o ile pamiętam. Poza tym większość motocykli z wanklem ma wału silnika prostopadłą do osi podłużnej - czyli problem tutaj nie występuje |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-04-01, 20:27
|
|
|
dokładnosci do 0,01 już nie sa zadna nowoscia wszystkie wieksze fabryki maja obrabiarki CNC które pracuja w duzo wyzsyzch klasach dokładnosci. Cos w tym jest ze każda firma która bawiła sie z tymi silnikami oprócz mazdy upadła;] lub zaprzestała szybko produkowac te silniki. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
krzych_mz150
SUPER PREZES
Motocykl: Honda VF 500 MAGNA
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Lut 2006 Posty: 398 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Ciowiec
Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Gru 2005 Posty: 275 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 2008-04-14, 20:16
|
|
|
Zamieszczam 2 fotki z charakterystykami silników: Owego F&S KM 48, oraz dane techniczne motocykla Hercules W2000 z silnikiem wankla o pojemności 294 ccm.
Wnioski:
1) F&S 160 ccm - uwagę zwracają 2 rzeczy:
- maksymalny moment obrotowy przy małych obrotach - rzędu 3000 - około 13 Nm - co prawda jest mniejszy niż ma MZ ETZ 150 (bo z nią należy go porównywać) 15 Nm przy 5500 obr/min (przy czym przy 3000 obr/min ETZ generuje zaledwie 7 Nm )
- druga rzecz to malejące zużycie paliwa wraz ze wzrostem obrotów (!) - minimum przy około 5000 obr/min - ok. 300 g/kWh w porównaniu do ETZ 700 g/kWh przy tych samych obrotach
podsumowując - Wankel ma lepszą elastyczność, oraz nadaje się głównie do pracy na obrotach bliskich maksymalnym - wtedy zużycie paliwa jest najmniejsze.
2) Hercules W2000 - wnioski podobne. Odczytujemy przyspieszenie 0 - 100 km.h - 7.8 sek. Vmax = 137,9 km/h przy pozycji siedzącej, natomiast średnie zużycie paliwa podobne jak padaki Jawy - 7,2 l/100 km
Dodam jeszcze, że Owego Herculesa Niemcy testowali na dystansie 50 000 km - po tym przebiegu zużycie części mieściło się z zapasem ok. 30 % do zużycia granicznego |
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2016 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2019-04-06, 12:55
|
|
|
Zamieszczam skan z książki MOTOCYKLE MZ 1947-1995 Mick Walker |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
|
|
|
|
|