|
MZ ETZ 250 - różnice w ramach |
Autor |
Wiadomość |
puzel
Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 16 Skąd: Stolp
|
Wysłany: 2019-09-14, 21:20 MZ ETZ 250 - różnice w ramach
|
|
|
Cześć
Od jakiegoś czasu chodził mi zakup MZ ETZ250 i to nie z byle jakiego powodu. Mianowicie chciałem zrobić prezent mojemu ojcu z okzaji 50tych urodzin i koniec końców dokonałem swego . Zakup ten był pokierowany tym, że na za młodu jego marzeniem było posiadanie motocykla i taka okazja zdarzyła się, w Polmozbycie rzucili nowiusieńkie MZtki i jako że zbliżały się jego 18 urodziny to mu się wywalczyć od mamy a zarazem mojej babci brakującą kwotę. Niecały rok później ja przyszedłem na świat, zarazem ważniejsze priorytety i trzeba było sprzedać MZtkę. Gdy ja skończyłem 18 lat miałem to samo marzenie, tak samo rodzice mi dołożyli brakującą kwotę i kupiłem K750 . To tak słowem wstępu, a mianowicie o co chodzi
Mam fakturę zakupu z Polmozbytu MZtki mojego ojca. Data sprzedaży z 13 lutego 1987r. Rok produkcji MZtki zapisane było 1986 i przekreślone na 1987 natomiast numery ramy to 21805xx
Zupełnie przypadkiem trafiła się okazja i nabyłem MZtkę w na pierwszy rzut oka całkiem niezłym, rokującym stanie, z ciekawą historią pojazdu a co najlepsze zbliżonym numerze ramy do MZtki mojego ojca. Rok produkcji 1986, data pierwszer rejestracji 9 grudnia 1986r a numer ramy 21760xx
Wynika z tego że numery ramy są bardzo zbliżone. Mz-ka którą kupiłem ma hamulec przedni bębnowy oraz ramę z 6 otworami pod bakiem. Niestety rama jest skrzywiona i wymaga wymiany. Postanowiłem, że zrobię lekki downgrade i odbuduję MZtkę dokładnie taką jaką miał mój ojciec - z hamulcem bębnowym z przodu.
Z tego co wyczytałem to po 1985 roku były ramy z otworami pod zbiornikiem (inny sposób zasysania powietrza do filtra). Chciałbym się dowiedzieć czy między MZ-tkami na tarczę czy bęben były jeszcze jakieś istotne różnice w ramach. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-09-14, 22:19
|
|
|
Różnice były również w rurkach pod siedzeniem. Były 2 typy. Albo proste albo delikatnie podniesione. To samo tyczy się elementu dolnego ramy do którego przykręcasz podnóżki kierowcy. Stary typ ramy miał dodatkową nakładkę ala zderzak do podpory centralnej na której stawiamy motocykl. Nowszy typ miał rozwiązanie inne, dodatkowy metalowy element na którym się opierała otwarta podpora.
Z drobnych różnic to jeszcze jak wspomniałeś otwory w ramie do zasysania powietrza.
Sam mam ramę z 89 roku i mam otwory pod zbiornikiem i nie ma otworu w okolicach regulatora napięcia instalacji + rurę zasysającą z gumy. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Sławuch
Sołtys
Motocykl: ETZ 250 '82
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 486 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2019-09-16, 05:52
|
|
|
Jak coś to chętnie zeswapuję mój bęben za Twoją tarczę |
_________________ Zgrywam ekspert IFA dżentelmena
MZ przed klubem BELLA kask i tak jest wena
Teraz na serio mam ci coś do podwiezienia
W moim koszu i na Trophy siedzeniach |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|
|
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
|
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13 |
|
|
|