» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 17:52
Zacisk hamulcowy - zapieczone tłoczki
Autor Wiadomość
KingNothing 
V.I.P.

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 37
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 363
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-03-11, 15:11   

Ja zmieniłem klocki i uszczelniacze, wszystko dobrze, ale dosyć mocno obcierają. Mam się tym martwić, czy poprostu jeźdżić i liczyć, że się ułożą?
_________________
http://www.bikepics.com/members/KingNothing/
 
 
     
tomasz102 
V.I.P.


Motocykl: MZ ETZ 298e
Pomógł: 11 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 1540
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2007-03-11, 16:05   

ja też miałem jaja z zaciskiem, bo 1 puścił mi gwint tz. ktoś zamiast drobnozwojnego kręcł metryczny i prawie bym się zabił przez to, ale uderzyłem tylko w krawężnik.
2 to płyn wyciekał z uszczelniacz własnie, kupiłem nowe przeczyściłem, kupiłem nowe klocki tego "krzyzaka" między klocki i nadal ocierało, i to jak bym mial krzywą tarcze, ale wymienilem tęz ośke, i dąłem orginalne tulejki dystansowe i klocki się ładnei dotarły po parunastu km. Ważne jest żeby dobrze odpowietrzyć i złozyć wszystko w bardzo czystych warunkach, a co do cowania tłoczków to faktycznie góra 1mm sie chowają.
Jeżeli koło zakręcone ręką robi spokojnie jeden pełny obrót to nic sie nie martw jest dobrze. :wink:
_________________
w garażu: MZ ETZ 250 , Kawasaki 440 LTD, Renault 19. "Życie się kręci powyżej czterech tysięcy."
Tomek, stopka!
 
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-03-11, 20:32   

czyli juz mam wszystko w porzadku/ Dziekowa chlopaki
 
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 283
Skąd: FZA
Wysłany: 2019-09-25, 21:34   

Chyba odkopię jeden z najstarszych tematów na tym forum :piwo:

Po wypróbowaniu wszystkiego, co tutaj napisaliście dalej nie mogłem poradzić sobie z tłoczkami. Tłoczki ani drgnęły po wyjęciu klocków i pompowaniu pompą, także podgrzewanie opalarką i sprężone powietrze nic nie dawało. Wpisałem w necie sposób na klocki i ujrzałem: OPERACJĘ MASAKRĘ. Tutaj podaję link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=2IFfJLz7qC4

Na szczęście nie zabrałem się za to jak kolega z filmiku. Przez przypadek wpadłem na pomysł, by wygrzać zacisk w piekarniku ustawionym i zagrzanym do 180*C. Zacisk spędził tam 15 minut, po czym go wyjąłem aby ostygł. Co się działo dalej? Chwyciłem za tłoczek szczypcami i wyszedł bez najmniejszego problemu. Użycie siły to może 1 / 10, gdzie wcześniej ni :klnie: nie dało rady. Pewnie Ameryki nie odkryłem, bo uszczelka wewnątrz się trochę wytopiła i dlatego pojawił się luz. Piszę to jednak, by kolejni użytkownicy MZ, nie powielali opcji z filmiku.

Pozdrawiam :piwo:
 
     
funny 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 49
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-09-25, 22:10   

Problemem w tych zaciskach jest utlenianie się aluminium - puchnięcie pod uszczelką przez co ona mocno zaciska się na tłoczku.
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 283
Skąd: FZA
Wysłany: 2019-09-25, 22:14   

funny, - U mnie wyjęte tłoczki wyglądają jak nówki. Zero wżerów czy zadziorów, a mimo to nie dało się ich wyjąć. Tak czy inaczej, po mojemu lepiej odświeżyć temat nim inni staną się rzeźnikami :)

PS. zastanawiam się kto jest autorem tego filmiku :D
 
     
funny 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 49
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-09-26, 04:23   

Martini55 Moje tłoczki też wyglądały ok. A mi chodziło o zacisk w miejscu gdzie jest uszczelnienie tłoczka ( nie to przeciwpyłowe). I jak się wyjmie te gumki to tam jest utlenienie i przed montażem nowych uszczelniaczy trzeba to wyczyścić bo ciężko będzie wcisnąć tłoczek. A nawet jak się uda na siłę to zacisk będzie blokował.
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 283
Skąd: FZA
Wysłany: 2019-09-26, 08:20   

Ogólnie to zacisk też wygląda jak nowy. Wiem jak się utlenia amelinum, bo miałem zeżarty gaźnik :klnie: . Ale tutaj nic w środku nie skorodowało. Zauważyłem jedynie, że nowe tłoczki są trochę mniejsze od starych. U mnie ta różnica wynosi jakieś 0,06mm ale i tak nie było łatwo go wcisnąć na swoje miejsce. Także myślę, że wszystko będzie ok.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14