» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-03, 01:06
Pomoc w odnowieniu MZ ES 250/1
Autor Wiadomość
Gajdzi 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 39
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 33
Skąd: Międzybórz
Wysłany: 2011-02-08, 22:47   

Jeżak napisał/a:
Oczywiscie :!: A dlaczego sie nad tym tak zastanawiasz ?


Z tego względu, że gdzieś widziałem w garażu te co były oryginalnie na MZ, ale już nie moge ich znaleźć - jestem święcie przekonany, że były srebrne!
_________________
MZ ES 250
 
 
     
Stolarz 
Bogdan

Motocykl: Es 250/1 CB125 D45A
Pomógł: 8 razy
Wiek: 55
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 150
Skąd: Żabia Wola i okolice
Wysłany: 2011-02-09, 15:47   

Były srebrne bo zielone sie wytarło. Orginalnie przemalowane w środku transparentnym zielonkawym lakierem. Jak współczesne ładne to Ok. Rynek się rozwija i coraz więcej częśći zamiennych pewnie będzie nowych....
 
     
Gajdzi 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 39
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 33
Skąd: Międzybórz
Wysłany: 2011-05-08, 16:33   Prace zostały rozpoczęte...

Witam,

Panowie, po raz kolejny zwracam się do Was z prośbą...

Niestety jaskółeczka musiała iść do mechanika - problemy z głowicą. Wygląda na to że szpilka któraś się poluźniła, ew. przekręciła i wyciska olej spod głowicy... - oddałem jaksółeczkę do osoby, która na silnikach zna się dużo lepiej niż ja!

Na chwilę obecną wiem że będę jednak potrzebował nowego tłoka z pierścieniami. Pytanie do Was gdzie najlepiej się w to zaopatrzyć?

W post'ie sugerowaliście zakup w ag-mot lub motor-land. Czy nadal tak jest? Nie ukrywam, że chętnie zainwestowałbym w tłok niemiecki (DDR). Na chwilę obecna wiem, że na tłoku mam wybite "3" więc rozumiem, że potrzebuję tłoka na 3 szlif...

Pomożecie?

Dodatkowo chciałbym jeszcze zapytać o trzepanie kierownicą - chciałbym się zabrać za regenerację przednich amortyzatorów. Co do samej regeneracji to widze że są opisy, więc git. Chciałbym jednak zapytać o 'szklanki' - czy lepiej kupić nowe i ew. gdzie, czy bawić się w regenerację obecnych?
_________________
MZ ES 250
 
 
     
Kuba 


Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 39
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2011-05-17, 14:27   

Szklanki lepiej kupić nowe, chyba, że chromy zrobisz "po znajomości" i solidnie. Z drugiej strony nie ma to jak oryginał.
Nowe szklanki dostępne na allegro i sklepie internetowym Stazet.
Z tą kierownicą, patrzyłeś jak wyglądają bieżnie kulek i same kulki? Może tam tkwi problem.
 
     
Gajdzi 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 39
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 33
Skąd: Międzybórz
Wysłany: 2011-05-17, 22:44   

Kuba, niestety nie patrzyłem na bieżnie kulek... na razie naprawiam, a raczej poprawiam silnik u mechanika...

Później chce się zając 'poprawnym' prowadzeniem ES'ki - stąd moje pytanie o amortyzatory... Pytanie czy lepiej mi je regenerować, czy kupić nowe - w stazet widziałem wkłady, ale na tył. Ktoś mi mówił, że przód i tył to, to samo, pytanie czy faktycznie?

A dopiero w dalszej kolejności będę chciał odświeżyć wygląd - pomalować pewne elementy (bak, lampa, błotniki), doprowadzić do porządku felgi, a następnie detale, w których na pewno będę się posiłkował opinia MZ-Klubu...

Co do bieżni to zerkne jak tylko dostane motocykl... powiedz mi jeszcze ew. jak dotrzeć do tych łożysk w miarę bezinwazyjnie i w odpowiedniej kolejności...


A... pytanie jeszcze do Was, czy w silnikach ES250/1 daje się uszczelkę na środek silnika - gość w sklepie we Wrocławiu (sklep pod WSK) sugerował aby uzmysłowić mechanikowi, aby jej nie dawał - nie powinno jej tam być! Prawda to?
_________________
MZ ES 250
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-05-17, 23:40   

Gajdzi napisał/a:
daje się uszczelkę na środek silnika - gość w sklepie we Wrocławiu (sklep pod WSK) sugerował aby uzmysłowić mechanikowi, aby jej nie dawał - nie powinno jej tam być! Prawda to?
Na dobry sklep trafiłeś, że Ci to powiedzieli. Nie ma prawa być tam żadnej uszczelki. Albo hermetyk lub silikon :mrgreen:
_________________

 
 
     
Gajdzi 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 39
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 33
Skąd: Międzybórz
Wysłany: 2011-05-18, 00:14   

Jeżak napisał/a:
Na dobry sklep trafiłeś, że Ci to powiedzieli.


podobno gość prowadzi sklep od 25lat... :)
_________________
MZ ES 250
 
 
     
Kuba 


Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 39
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2011-05-18, 07:26   

Racja, uszczelki nie powinno być m. karterami. Do główki rami dość łatwo dotrzeć, generalnie trzeba odkręcić amortyzator skrętu, kierownice itd. bardzo intuicyjne. Potrzeba w jednej nakrętce duży płaski klucz.. pamiętam, że ja takiego nie miałem i musiałem pożyczyć ;-) Tutaj ostatnio gadają o główce ramy i łożyska http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=21199 zapytaj kolegę bo jest na bieżąco. Pozdrawiam.
 
     
Gajdzi 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 39
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 33
Skąd: Międzybórz
Wysłany: 2011-05-18, 09:26   

ok, dzięki... Rozbiorę u siebie i dam znać co i jak wygląda...
_________________
MZ ES 250
 
 
     
Jacek635 

Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 40
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2020-01-21, 13:16   

i jak tam ?
_________________
prototypownia-Janicki blog

MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14