Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-03, 01:06 |
Pomoc w odnowieniu MZ ES 250/1 |
Autor |
Wiadomość |
Gajdzi
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 39 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 33 Skąd: Międzybórz
|
Wysłany: 2011-02-08, 22:47
|
|
|
Jeżak napisał/a: | Oczywiscie A dlaczego sie nad tym tak zastanawiasz ? |
Z tego względu, że gdzieś widziałem w garażu te co były oryginalnie na MZ, ale już nie moge ich znaleźć - jestem święcie przekonany, że były srebrne! |
_________________ MZ ES 250 |
|
|
|
|
Stolarz
Bogdan
Motocykl: Es 250/1 CB125 D45A
Pomógł: 8 razy Wiek: 55 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 150 Skąd: Żabia Wola i okolice
|
Wysłany: 2011-02-09, 15:47
|
|
|
Były srebrne bo zielone sie wytarło. Orginalnie przemalowane w środku transparentnym zielonkawym lakierem. Jak współczesne ładne to Ok. Rynek się rozwija i coraz więcej częśći zamiennych pewnie będzie nowych.... |
|
|
|
|
Gajdzi
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 39 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 33 Skąd: Międzybórz
|
Wysłany: 2011-05-08, 16:33 Prace zostały rozpoczęte...
|
|
|
Witam,
Panowie, po raz kolejny zwracam się do Was z prośbą...
Niestety jaskółeczka musiała iść do mechanika - problemy z głowicą. Wygląda na to że szpilka któraś się poluźniła, ew. przekręciła i wyciska olej spod głowicy... - oddałem jaksółeczkę do osoby, która na silnikach zna się dużo lepiej niż ja!
Na chwilę obecną wiem że będę jednak potrzebował nowego tłoka z pierścieniami. Pytanie do Was gdzie najlepiej się w to zaopatrzyć?
W post'ie sugerowaliście zakup w ag-mot lub motor-land. Czy nadal tak jest? Nie ukrywam, że chętnie zainwestowałbym w tłok niemiecki (DDR). Na chwilę obecna wiem, że na tłoku mam wybite "3" więc rozumiem, że potrzebuję tłoka na 3 szlif...
Pomożecie?
Dodatkowo chciałbym jeszcze zapytać o trzepanie kierownicą - chciałbym się zabrać za regenerację przednich amortyzatorów. Co do samej regeneracji to widze że są opisy, więc git. Chciałbym jednak zapytać o 'szklanki' - czy lepiej kupić nowe i ew. gdzie, czy bawić się w regenerację obecnych? |
_________________ MZ ES 250 |
|
|
|
|
Kuba
Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 39 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2011-05-17, 14:27
|
|
|
Szklanki lepiej kupić nowe, chyba, że chromy zrobisz "po znajomości" i solidnie. Z drugiej strony nie ma to jak oryginał.
Nowe szklanki dostępne na allegro i sklepie internetowym Stazet.
Z tą kierownicą, patrzyłeś jak wyglądają bieżnie kulek i same kulki? Może tam tkwi problem. |
|
|
|
|
Gajdzi
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 39 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 33 Skąd: Międzybórz
|
Wysłany: 2011-05-17, 22:44
|
|
|
Kuba, niestety nie patrzyłem na bieżnie kulek... na razie naprawiam, a raczej poprawiam silnik u mechanika...
Później chce się zając 'poprawnym' prowadzeniem ES'ki - stąd moje pytanie o amortyzatory... Pytanie czy lepiej mi je regenerować, czy kupić nowe - w stazet widziałem wkłady, ale na tył. Ktoś mi mówił, że przód i tył to, to samo, pytanie czy faktycznie?
A dopiero w dalszej kolejności będę chciał odświeżyć wygląd - pomalować pewne elementy (bak, lampa, błotniki), doprowadzić do porządku felgi, a następnie detale, w których na pewno będę się posiłkował opinia MZ-Klubu...
Co do bieżni to zerkne jak tylko dostane motocykl... powiedz mi jeszcze ew. jak dotrzeć do tych łożysk w miarę bezinwazyjnie i w odpowiedniej kolejności...
A... pytanie jeszcze do Was, czy w silnikach ES250/1 daje się uszczelkę na środek silnika - gość w sklepie we Wrocławiu (sklep pod WSK) sugerował aby uzmysłowić mechanikowi, aby jej nie dawał - nie powinno jej tam być! Prawda to? |
_________________ MZ ES 250 |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2011-05-17, 23:40
|
|
|
Gajdzi napisał/a: | daje się uszczelkę na środek silnika - gość w sklepie we Wrocławiu (sklep pod WSK) sugerował aby uzmysłowić mechanikowi, aby jej nie dawał - nie powinno jej tam być! Prawda to? | Na dobry sklep trafiłeś, że Ci to powiedzieli. Nie ma prawa być tam żadnej uszczelki. Albo hermetyk lub silikon |
_________________
|
|
|
|
|
Gajdzi
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 39 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 33 Skąd: Międzybórz
|
Wysłany: 2011-05-18, 00:14
|
|
|
Jeżak napisał/a: | Na dobry sklep trafiłeś, że Ci to powiedzieli. |
podobno gość prowadzi sklep od 25lat... |
_________________ MZ ES 250 |
|
|
|
|
Kuba
Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 39 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2011-05-18, 07:26
|
|
|
Racja, uszczelki nie powinno być m. karterami. Do główki rami dość łatwo dotrzeć, generalnie trzeba odkręcić amortyzator skrętu, kierownice itd. bardzo intuicyjne. Potrzeba w jednej nakrętce duży płaski klucz.. pamiętam, że ja takiego nie miałem i musiałem pożyczyć Tutaj ostatnio gadają o główce ramy i łożyska http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=21199 zapytaj kolegę bo jest na bieżąco. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Gajdzi
Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 39 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 33 Skąd: Międzybórz
|
Wysłany: 2011-05-18, 09:26
|
|
|
ok, dzięki... Rozbiorę u siebie i dam znać co i jak wygląda... |
_________________ MZ ES 250 |
|
|
|
|
Jacek635
Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 40 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2020-01-21, 13:16
|
|
|
i jak tam ? |
_________________ prototypownia-Janicki blog
MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne |
|
|
|
|
|