» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kosior30
2020-04-06, 06:24
Jaki olej do paliwa
Autor Wiadomość
MarcinOS.W 
łogień na tłok!


Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2020-04-08, 22:34   

Reich, praktyczne te bidony, w dalszą podróż to na pewno by się przydały, ale dla siebie gdzie najczęściej jeżdżę wkoło komina musi wystarczyć pojedyńcza 200ml butelka którą mam przymocowaną na aku :mrgreen:

mczmok, myślałem kiedyś o termometrze, dostępne są w zasadzie za grosze na Allegro ale dają bardzo duży wgląd na to co się w danej chwili dzieje z silnikiem, tylko zastanawiałem się w którym miejscu zamontować czujnik aby odczyt był stosunkowo miarodajny, no ale na przemyśleniach pozostało :roll: jest gdzieś na forum temat o Twoim termometrze? Bo szczerze to nawet nie szukałem... Wracając do tematu na jakim oleju temperatura silnika jest najniższa? Jeździłeś może kiedyś na tym orlenowskim oleju 2t semisynthetik?

kosior30, torebka też dobra rzecz, zawsze to jakieś zabezpieczenie, chociaż mi się jeszcze nie zdarzyło żeby mi olej wyciekł, zawsze staram się dobrze dokręcić

EndriuBis, jak jest konkretna wyprawa to każdy centymetr powierzchni motocykla trzeba wykorzystać jako bagażnik :mrgreen: na przednich lagach to dobre miejsce na oliwe raz że pionowo, a tak dla butelki chyba lepiej jak zakrętka jest do góry, dwa że łatwy i szybki dostęp i nie trzeba ryć po kufrach, zresztą w czoperach na przednich lagach to się mocuje piórniki na jakieś dodatkowe gadżety, tylko że w MZ średnio takie coś wygląda :roll:
_________________
"A ja co wolę, już chyba wiecie. Ja wolę jazdę na ETeeZeciee..."

Więcej na temat mojej ETeZety => TUTAJ
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-04-09, 10:47   

U siebie w emzetkach od lat stosuje plecaki wojskowe typu kostka. Deszcz im nie straszny, wiatr też nie, oleje też im nie szkodzą. Ogólnie polecam torby/plecaki wojskowe bo wytrzymają wszytko. Z naciskiem na wszystko. Olej można wozić nawet cały litr i do tego butelka 100ml w torbie po masce gazowej wojskowej typu np MP1 albo większej MP4. Sprawdźcie.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2020-04-09, 22:03   

Na każdym oleju temperatura jest taka sama MarcinOS.W, .bo to nie zależy od oleju!
_________________

 
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-04-09, 22:30   

:?: to w takim razie do czego się mają temperatury zapłonu oleju które podawał kolega Wolf ?

Temperatury zapłonu olejów wg specyfikacji producentów:
MIXOL S 85°C
ORLEN 2T SEMISYTHETIC 70°C
Castrol Power 1 Racing 2T 73°C
MOTUL 800 2t 252°C
IPONE SAMOURAI RACING 2T 264°C
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-04-09, 22:49   

Chodzi bardziej o to że syntetyki (motul ipone) w mzcie się w pełni nie spalają i częściowo lecą dalej.
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1683
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2020-04-10, 05:34   

Wolf, Temperatura w cylindrze sięga 1500 stopni podczas pracy silnika, więc te wartości są niczym jeśli zestawisz je z tą temperaturą. Wręcz odwrotnie, chodzi o to, że Motul i IPONE będą dłużej smarować układ podczas pracy.
Ale temperatura temperaturą, a tu dochodzi jeszcze kwestia mieszania się z paliwem, nagarowanie, to jak spala się ten olej, lepkość oleju, grubość filmu olejowego oraz pewnie kilka jeszcze parametrów
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-04-10, 08:38   

Z racji obecnej sytuacji i nadmiaru siedzenia w domu :lol: trochę wczoraj popytałem wujka Google.
Wygląda na to że współczesny Mixol oprócz nazwy nie ma nic wpólnego z olejem któy pamiętam z lat młodości. :lol: być może literka S ma tu jakieś znaczenie.
Obecnie jest to półsyntetyk (kiedyś chyba był mineralny ?), ale zastanowiło mnie jedno. Wygląda na to że na rynku są 2 Mixole S. Jeden produkcji Orlenu i drugi Lotosu.
O ile na stronie orlenoil.pl można znaleźć dane ich produktu, o tyle o Lotosowym wiele nie ma.

Ktoś kojarzy ? Jest jakaś różnica po między nimi ? :?:
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-04-10, 09:44   

Reich , przyznaję się że wywnioskowałem to z własnej obserwacji na 150tce, po zmianie na syntetyki dochodziło do pojawienia się syfu oleistego na końcu wydechu, jest dużo zmiennych co mogłoby to powodować aczkolwiek to jest moja opinia, nie sugerujcie się nią.
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2020-04-10, 23:21   

Wyższa temperatura zapłonu to zimny przestaje kopcić trochę później i więcej oleju niespalonego w wydechu. Z drugiej strony, moim zdaniem i na moje ucho, uszczelnia i wycisza lepiej.
Już raz pisałem - moje Es250/1 i Es250/2 lubią Lux10 z Orlenu i semisyntetyk tegoż producenta.
A czy mógłbyś do porównania wrzucić także Lux 10?
Mixol stosuje tylko w okresie docierania i to najwyżej 1 butelka.
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
Veteran 

Motocykl: Była MZ TS 250/1
Wiek: 64
Dołączył: 20 Gru 2012
Posty: 212
Skąd: IRL
Wysłany: 2020-04-11, 01:44   

Reich napisał/a:
Wolf, Temperatura w cylindrze sięga 1500 stopni podczas pracy silnika...

A jaka jest temperatura topnienia aluminium?
_________________
Zostań dawcą szpiku kostnego, to nie boli!
http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-04-11, 07:39   

Micius napisał/a:
Wyższa temperatura zapłonu to zimny przestaje kopcić trochę później i więcej oleju niespalonego w wydechu. Z drugiej strony, moim zdaniem i na moje ucho, uszczelnia i wycisza lepiej.


No i to wszystko składa się w jedną całość,bo Luxy i Mixole są stworzone do niskoobrotowych eMZetek gdzie tego"ognia" jest mniej i dlatego temperatura spalania oleju jest niższa żeby ten olej zdążył się dopalić w wydechu.
A Motule i inne podobne syntetyki są stworzone do wysokoobrotowych NSRek itp gdzie ognia jest dwa razy więcej i olej musi być bardziej "trudnopalny"(o wyższej temperaturze spalania) żeby przetrwał na ściankach cylindra.

Logiczne więc jest,że NSRka na miksolu zapcha się nagarem i zatrze,a MZtka na Motulu będzie świetnie nasmarowana,ale będzie jej się lało z tłumika.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-04-11, 08:21   

Micius napisał/a:
A czy mógłbyś do porównania wrzucić także Lux 10?


To jest olej mineralny stosowany tylko w przekładniach albo od biedy w kompresorach.
Cytat:
Olej silnikowy ORLEN OIL Lux 10 stosuje się w urządzeniach nie wymagających uszlachetnionego oleju.
Temperatura zapłonu 230C


Owszem w jakiejś wskowej albo innej rometowej instrukcji rzuciło mi się że do mieszanki lux 10 tylko że to były czasy jakie były, a instrukcje były pod obywatela że jak nie ma mixola to lej pan lux 10.

Veteran napisał/a:
A jaka jest temperatura topnienia aluminium?

Dochodzi jeszcze czas ekspozycji na taką temperaturę oraz odprowadzenie ciepła, a zapłon jest w ms i dochodzi chłodzenie przepłukiwaniem zwrotnym.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14