» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Osiągi MZ TS 150
Autor Wiadomość
ederlezi 

Motocykl: MZ TS 150, 1983r.
Wiek: 45
Dołączył: 09 Lip 2017
Posty: 0
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-08-28, 16:30   Osiągi MZ TS 150

Witajcie,

zanim postanowiłem zapytać o tą sprawę, trochę poszperałem w Internecie, ale niestety bezskutecznie. Od paru tygodni testuję motor, coś w nim naprawiam, ale jednego nie mogę nijak zmienić - maksymalnej prędkości oraz maksymalnych obrotów na 4 biegu, jakie są osiągane przez mój motor.

W skrócie:

- Gaźnik BVF zmieniłem testowo na PWK OKO RACING , mam w nim póki co dyszę oznaczoną numerem 92 (oryginalnie w BVF jest 95). Do 3 biegu przyspieszenie wydaje się być znakomite, na 4 biegu daje radę. Kolor świecy kawa z mlekiem - bardziej ciemna niż jasna, ale jednak mleczna :) Operowanie gazem teraz to czysta przyjemność, no i niskie obroty trzyma.
- Wymieniłem simeringi na wale, przestał brać olej ze skrzyni biegów i w ogóle przestał kopcic
- Kupiłem przyrząd zegarowy do ustawiania zapłonu - wyprzedziłem zapłon o 2.75 mm przed GMP
- Zmieniłem platynki i kondensator
- Wyczyściłem kretem tłumik, okazało się że miał w sobie tyle brudu, że nawet nie wiedziałem że tyle się tam zmieści
- Kupiłem nowe opony 2x75x18 na przód i 3x18 na tył
- Wstawiłem świecę NGK B8HS
- Luzów na łożyskach na wale nie stwierdziłem

Niestety - wychodzi mi na to, że jak dostałem ten motor i zacząłem nim robić pierwsze testy, to pomimo starego gaźnika BVF 24 N1 - 1 , pomimo słabo wyregulowanego zapłonu, starych opon i starych simeringów (olej ze skrzyni ciekł do komory) , pomimo tego, że tłumik był brudny - jeden parametr się nie zmienił, mianowicie prędkość maksymalna mojego motoru ma 92 km/h , zmierzone GPSem dwa razy, w różnych dniach. Nie widziałem na moim motorze więcej niż 5333 obrotów na 4 biegu - dochodziło mi pod pierwszą kreskę. Przelotowo osiągam ok 80 km/h, potem rozpędza się długo. Poza tym mam wrażenie, że pod 5 tys obrotów na 4 biegu wchodzi w miarę płynnie i mam jeszcze spory zapas na manetce, ale potem jak odkręce do końca to nie potrafi się dalej rozpędzić.

Ściągnąłem cylinder, wziąłem stary tłok i pojechałem do warsztatu, który robi szlif. Co dokładnie powiedział mi mechanik to nie powiem, ale mniej więcej powiedział, że tuleja jest zjechana o 0.1 mm w miejscu gdzie może zmierzyć cylinder, a przy otworach zmierzyć nie może. Zasugerował szlif. Byłby to 1 szlif.

Uważacie że warto? Motor ma ok. 10500 przejechane, stał dużo więcej niż jeździł , ostatnie 10 , może 15 lat nie wiem czy był uruchamiany w ogóle. Póki co zamówiłem z Almotu niemiecki tłok na pierwszy szlif, niemieckich pierścieni nie mieli, więc wziąłem polskie. Mam jeszcze kilka dni na podjęcie decyzji. Nie wiem czy po prostu nie mam zbyt dużych oczekiwań do tego motoru. Chciałbym bez problemów się rozpędzać do 90 km/h - 95 km/h i osiągać prędkość przelotową 100 km/h - realną zmierzone GPSem.
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2017-08-28, 17:10   

ederlezi napisał/a:
prędkość maksymalna mojego motoru ma 92 km/h
Czyli prawidłowo.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-28, 17:18   

Popracuj nad tym oryginalnym gażnikiem BVF (kontrola dysz, regulacja). Co do szlifu - mechanik który cię namawia na szlif powinien zmierzyć kompresję (najlepiej kilka razy).
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
ederlezi 

Motocykl: MZ TS 150, 1983r.
Wiek: 45
Dołączył: 09 Lip 2017
Posty: 0
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-08-28, 17:35   

romanETZ napisał/a:
Popracuj nad tym oryginalnym gażnikiem BVF (kontrola dysz, regulacja). Co do szlifu - mechanik który cię namawia na szlif powinien zmierzyć kompresję (najlepiej kilka razy).


W sumie myślałem o sprawdzeniu kompresji, ale wydawało mi się (może niesłusznie) że jak mechanik który robi szlif dostanie cylinder do ręki i tłok to więcej powie.

Co do BVF - niewykluczone że wrócę do niego, po prostu bardzo mnie interesował ten gaźnik PWK OKO RACING i chciałem go potestować bardziej dla samego potestowania, niż jazdy.

W BVF dysze przedmuchałem kompresorem, wymyłem wszystko, zmieniłem pływak, stary przerdzewiał. Iglicę mam przeżartą, niby zamówiłem nową ze Stazetu, ale na nowej chodził gorzej niż na starej :)
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-28, 18:12   

ederlezi napisał/a:
W sumie myślałem o sprawdzeniu kompresji, ale wydawało mi się (może niesłusznie) że jak mechanik który robi szlif dostanie cylinder do ręki i tłok to więcej powie.
.Jeżeli silnik jest ,,palący" prościej zmierzyć kompresje , niż odkręcać głowicę , ściągać cylinder, czasami obniżać silnik , a jak z pomiaru wyjdzie że cylinder i tłok jest w dobrej kondycji - nowe uszczelki, składanie. Dlatego często jak wszystko rozebrane fachowiec doradza szlif. Jak masz cylinder nominał i tłok DDR - ja bym wszystko poczyścił, posprawdzał pierścienie i złożył ( sprawdż też luz na wale). Wylatany wał po szlifie cylindra długo nie wytrzyma.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-08-28, 21:18   

Nigdy nie polecisz TS 150 więcej niż 95 km/h więc Twój wynik jest bardzo dobry jak najtaniej motocykl. To ma tylko 11.5KM i 4 biegi. ETZ 150 pójdzie 110 z dobrym wiatrem a silnik nowszy i dynamiczniejszy z 5 biegam.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2020-04-17, 15:39   

No chyba ,że na VAPE i z membraną + dobre strojenie to prawie 110 poleci :)

https://youtu.be/gy9uRarF4LM?t=362
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-04-17, 17:32   

Może i poleci. Mowa była o standardowej TS150.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
1kera 


Motocykl: MZ TS 150, OSA M50,
Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-18, 12:23   

Licznikowe 90 km/h w 2 osoby robię swoją TS 150 bez problemu. MZ jest po generalnym, docierana do 700 km. Gaźnik mam od ETZ 150. Sam może raz przez chwilę miałem licznikową 100 ale to żadna przyjemność jeździć nią z taką prędkością. 70-80 km/h (licznikowe) jest ok. 105 km/h to TS 150 ma w katalogu :mrgreen: i to chyba tylko przy pochylonej pozycji kierowcy.
_________________

 
     
wołek 

Motocykl: MZ ES 250/2,TS 150
Wiek: 39
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 145
Skąd: Łosice
Wysłany: 2020-04-19, 14:41   

Witam, moja ts 150 też poleci licznikowe 95 km/h ale więcej nawet nie próbowałem bo to raczej bez sensu, mała ts najlepiej się czuje przy przelotowej 70-80
 
     
1kera 


Motocykl: MZ TS 150, OSA M50,
Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-26, 21:33   

Po co tak szybko na TS 150, kompleksy małej pojemności :mrgreen: Ok też bym chciał aby była szybsza tylko po co? Dziś jechałem autem trasą pomiędzy Wisłą i Kampinosem - popularna trasa dla warszawskich motocyklistów. Maszynami, które mogą spoko przekroczyć 200 km/h, wszyscy jeżdzą ze średnimi prędkościami 50-70km/h. Więc może i poczciwej TS tyle wystarczy :grin:
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13