» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
ETZ 250 gaśnie po kilku minutach
Autor Wiadomość
jammm 

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2019
Posty: 13
Skąd: 96-512
Wysłany: 2020-06-07, 17:12   ETZ 250 gaśnie po kilku minutach

Dzień dobry.
Jak w temacie ETZ odpala tylko po długim postoju, silnik pracuje jakieś 5-10 mitut prawidłowo następnie stopniowo słabnie traci wolne obroty, gaśnie i nie daje sie uruchomić, aż solidnie ostygnie. Po tych kilku minutach cylinder jest tak nagrzany, ze nie mogę nawet zbliżyć ręki do niego.
ETZ ma przejechane od remontu ok. 7000 km właściwie bez dotykania.
Wyczyściłem porządnie gaźnik(BFV 30n3-1), sprawdziłem poziom paliwa (prawidłowy), założyłem inny wirnik i krzywke, bo poprzednia mogła mieć minimalne bicie. Nie pomogło, to samo. Zamontowałem w końcu CDI od pana Raxo to samo.
Podejrzewam pęknięte pierścienie, ale chciałem sie poradzić zanim zdejme cylinder, może ktoś miał podobny problem.
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-06-07, 21:58   

Cewka mogła paść.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-06-07, 22:01   

Najprościej to odkręć kolanko i spójrz przez okno wydechowe, czy pierścienie na miejscu i czy na tłoku nie ma rys itp. Jak w 150-tce mi rozwaliło pierścienie to dało się jechać ale była bardzo słaba i również strasznie się grzała i do tego nie trzymała wolnych obrotów co było normalne w tym przypadku bo nie było odpowiedniego ciśnienia sprężania.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-06-09, 10:24   

A na świecy nie masz za ubogiego spalania ? jeśli tak to zwiększ dawkę na iglicy, zwiększy chłodzenie układu.
 
     
jammm 

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2019
Posty: 13
Skąd: 96-512
Wysłany: 2020-06-09, 22:10   

Ogladałem dzisiaj tłok i pierścienie(wyglądają OK) przez wydech. Ale na łączeniu kolana z tłumikiem znalazłem dość dużo brązowego oleju(używam czerwonego Orlena), świeca jest czarna, myślałem że dlatego, że pracuje tylko pare minut, ale za motorem podłoga w garażu jest w tłuste kropki.Czy to być może uszczelniacz od sprzęgła? Jeśli tak to dlaczego sie tak szybko grzeje?
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Wiek: 58
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 868
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2020-06-10, 09:47   

Nie lubię się wtrącać ale spróbuj odpalić z odkręconym korkiem paliwa.
kiedyś przywiozłem se fajny korek ale mz gasła po przejechaniu km,po odkręceniu korka było słychać charakterystyczny dźwięk zasysania powietrza.
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Wiek: 58
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 868
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2020-06-10, 09:48   

Miałem zatkany odpowietrznik w korku.
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-06-10, 19:07   

Dużo za wczesny zapłon+uboga mieszanka i temperatura rośnie a w efekcie tłok puchnie i silnik słabnie.Może taki kierunek poszukiwań obrać?
=
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
jammm 

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2019
Posty: 13
Skąd: 96-512
Wysłany: 2020-06-10, 22:34   

Głupiej powoli. Do wtorku przerwa, na spotem wszystko po kolei jeszcze raz przepatrze. Dam znać jak coś wylezie. Dzięki za sugestie.
 
     
jammm 

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2019
Posty: 13
Skąd: 96-512
Wysłany: 2020-06-22, 06:21   

Problem rozwiązany. Przy składaniu gaźnika po czyszczeniu komorę pływakowa uszczelnień sylikonem bo uszczelka trochę skrachciala .Zapełniły się dysze i stąd nadmierne nagrzewanie i większości kłopotów.Dziekuje za pomoc
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14