Brak kompresji po remoncie |
Autor |
Wiadomość |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-10-13, 21:54
|
|
|
W 125/150 można to bardzo łatwo sprawdzić ale trzeba chętnego, chętnie się podejmę. Mam 150-tke co dmucha około 9.5. Odkręcę 4 śruby dekielka uszczelniacza pod alternatorem (to tak jakby wyjąć uszczelniacz, wystarczy jedną śrubę odkręcić, żeby były problemy z odpaleniem a dwie, żeby w ogóle nie odpalić z tego względu, że otwory na śruby są na przelot do komory wału) i obalimy parę mitów. Test wykonam na zimnym silniku żeby mieć odniesienie z uszczelniaczem i bez, bo rozgrzeje silnik, zdejme zapłon, odkręcę co trzeba to już temperatura inna i wynik nie miarodajny. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
januszj23
Motocykl: 2X MZ TS 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 64 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 499 Skąd: Ełk
|
|
|
|
|
slawek76
Zlotowicz
Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 347 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2018-10-13, 22:38
|
|
|
Też jestem ciekawy i to bardzo.
Miałem ten sam problem i sobie z nim nie poradziłem.
A tych mitów to faktyczni zbyt dużo się mnoży.
Dobrze, że jest ktoś komu się chce to sprawdzić - Prorider |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2018-10-14, 08:36
|
|
|
januszj23, Tak, chodzi o pomiar ciśnienia sprężania w cylindrze, sprawdzę ze szczelną komorą wału i analogicznie z rozszczelnioną |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
krzysiekmz
Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: gol
|
Wysłany: 2019-04-17, 20:05
|
|
|
Witam nie długo będę wymieniał uszczelkę pod cylindrem i mam pytanie czy pod uszczelkę należy dać i sylikon czy na tawot.Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-04-17, 22:47
|
|
|
Ogólnie uszczelek się niczym nie smaruje, stara szkoła z kolei nakazuje smarem posmarować a ja delikatnie przecieram silikonem ale dosłownie przecieram a nie wale prosto z tuby jak druciarze. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
krzysiekmz
Motocykl: mz 250
Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: gol
|
Wysłany: 2019-04-18, 19:07
|
|
|
Witam a jaki to musi być sylikon i czy uszczelkę smaruję się z obu stron.Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
Milicyjny
Motocykl: MZETZ251e
Pomógł: 4 razy Wiek: 58 Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 402 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-04-19, 09:10
|
|
|
krzysiekmz napisał/a: | Witam a jaki to musi być sylikon i czy uszczelkę smaruję się z obu stron.Pozdrawiam. |
Wystarczy przetrzeć uszczelkę Towotem ŁT-43. |
_________________ POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
|
|
|
|
|
Fiedorp1
Motocykl: ETZ 251
Wiek: 31 Dołączył: 03 Sty 2018 Posty: 17 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2019-04-25, 23:49
|
|
|
Chwalą ten produkt na uszczelki, używam i ja, natomiast testów żadnych nie robiłem.
|
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-04-26, 09:09
|
|
|
krzysiekmz, Jak powierzchnia karterów i cylindra będzie ok.(zwróć uwagę na łączenie karterów pod cylindrem) uszczelka przetarta towotem - obustronnie będzie trzymać (towot zapobiega przed przyklejeniem się papierowej uszczelki do powierzchni karterów i cylindra - przy kolejnym demontażu, impregnuje papier). Towot, silikon czy spray do uszczelek nie pomogą jak na łączeniu karterów będzie nierówność lub szczelina - na ,,zmęczone" kartery dawałem dwuskładnikowy klej do metalu - po wyschnięciu wyrównywałem papierem ściernym. Uszczelka na towocie - po skręceniu, odpaleniu, rozgrzaniu silnika - jeszcze raz sprawdzam dokręcenie - i nic nie dmucha |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-06-17, 15:40
|
|
|
Jestem ciekaw czy ETZ_PRORIDER, przeprowadził wyżej opisany pomiar ? Przychylam się do teorii januszj23, jeżeli chodzi o sam pomiar kompresji -po 3 kopnięciach pewnie będzie różnica, ale kopiemy aż wskazówka miernika przestanie iść w górę - tłok powyżej kanałów dobija ciśnienie do manometru, więc ilość zasysanego powietrza ma mniejsze znaczenie - kwestia ilości kopnięć. Przy pełnej szczelności po 3-4 kopnięciach manometr powinien pokazać maksymalną kompresję, natomiast przy nieszczelności na dole (słabe zasysanie) kopnąć trzeba będzie więcej razy , by pomiar był taki sam. Mówię o samym pomiarze kompresji. Paweł mierzyłeś to w swojej ETZ150 ? |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-06-17, 22:42
|
|
|
Nie robiłem pomiarów no nie dłubię bez powodów w swoich motocyklach skoro jeżdżą. Ale przyjdzie czas gdzie to zrobię |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
romanETZ
Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy Wiek: 57 Dołączył: 24 Cze 2016 Posty: 409 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-06-18, 14:30
|
|
|
ETZ_PRORIDER, |
_________________ Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej). |
|
|
|
|
Bajbus16
Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy Wiek: 76 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Babimost
|
Wysłany: 2020-06-26, 19:51
|
|
|
Panowie. Za sprężanie odpowiada tylko tłok, pierścienie, no i oczywiście uszczelka pod głowicą. Może trochę i nieszczelna redukcja gwintu po regeneracji w głowicy. Świeżo po szlifie nigdy nie będzie dobrego sprężania, ze względu na nierówności po obróbce mechanicznej powierzchni. Właściwe sprężanie wraca dopiero po dotarciu. Zatem proponuję spokojną jazdę docierając cylinder a z biegiem przejechanych kilometrów motocykl stanie się mocniejszy. Jeśli silnik zapala to jest wszystko OK. Pomiary sprężania w takim przypadku nie dadzą właściwej oceny. |
_________________ MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-06-26, 23:14
|
|
|
Bajbus16, I tyle w temacie. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
|