» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Gaźnik 30n3-1 zamiennik MZA - dyskusja
Autor Wiadomość
KTR 

Motocykl: ETZ 250 Simson s51
Wiek: 32
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 38
Skąd: sz
Wysłany: 2020-07-20, 21:27   

Dzisiaj po półtorarocznym leżakowaniu gaźnika na półce w garażu w końcu go założyłem do MZ zamiast binga motocykl jest zrywny ,nie brakuje mu mocy przy większych prędkościach powyżej 100km/h(co w bingu nie było takie oczywiste). Jedyny problem to niskie wolne obroty kręcenie śrubą regulacyjna nic nie zmienia (lewego powietrza nie ciągnie ) jutro będe eksperymentował dalej .
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2020-07-21, 09:02   

Z moich doświadczeń do 250 dysza 135, do 300 dysza 140.
130 niestety się nie sprawdziła moto miało mało mocy na wyższych prędkościach.
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-07-21, 09:15   

mczmok, Też to zauważyłem.
KTR, Co do wolnych obrotów to załóż najpierw dysze główną 135 najlepiej oryginalną z BVF-a DDR i wtedy obroty podskoczą wyżej, jeśli to nie pomoże, to musisz zdjąć plombę i regulować małym wkrętem. Ostatnio coraz częściej trzeba tam regulować. Oni mają nastawy książkowe które nijak się mają do rzeczywistości.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-07-21, 14:25   

Nastawy pod plombę teoretycznie są pod 251, jednakże ostatnie gaźniki jakie miałem, tak losowo wkręcone śruby że w jednym zdarzyło się na zero!.

Tip: https://mega.nz/file/ZQkXDbrQ#yBEt3-C5S8Cb_o4EynG63yJM3Xs8IHVlj8ahdO3PKiw
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-08-02, 08:00   

Wie ktoś czy da sie kupić teraz ten gaznik w pl ?
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-08-02, 17:06   

Były przez chwilę ale szybko się rozeszły. Zapytaj Wolf, może jakiś ma jeszcze na stanie.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
pelkakox 

Motocykl: ETZ 250, S51
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-08-16, 06:13   

Rozwiązał już ktoś problem poszarpywania po odpuszczeniu gazu ? Inny problem to odpalanie. Kopie parę razy na ssaniu potem włączam zapłon i nie pali mi od pierwszego. Na ciepłym od kopa. Poza tym gaźnik daje radę przy 300.
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-08-16, 06:23   

Przy 4tys obr to normalne ale wkrecając śrubę powietrza (obniżając wolne obroty np do 1400) i podniesienie Iglicy można ugłaskać nieco ten problem.

Raz na ssaniu bez zapłonu, później zapłon i z gazem to odpali.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-08-16, 07:03   

Wolf napisał/a:
Raz na ssaniu bez zapłonu, później zapłon i z gazem to odpali.
A wiesz, że też zauważyłem, że muszę na tym gaźniku kopnąć 2 razy na ssaniu, żeby płynnie złapała? Na starym gaźniku tego nie było o dziwo...
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
pelkakox 

Motocykl: ETZ 250, S51
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-08-16, 15:20   

A z gazem to jak dajecie od razu trochę gazu, czy po kopnięciu dodajecie ? Bo chyba nie całą manetkę ?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-08-16, 17:30   

Nie potrzebuje dawać gazu, tak samo nie potrzebuję podciągać ssania jak już odpali.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2020-08-17, 12:56   

pelkakox napisał/a:
Rozwiązał już ktoś problem poszarpywania po odpuszczeniu gazu ? Inny problem to odpalanie. Kopie parę razy na ssaniu potem włączam zapłon i nie pali mi od pierwszego. Na ciepłym od kopa. Poza tym gaźnik daje radę przy 300.

1. Nie mam takiego zjawiska (jest znikome może wystąpić przy wysokich obrotach i długotrwałym hamowaniu silnikiem) - może masz zbyt małą dyszę na 300 albo niewłaściwe ustawienie (poziom paliwa, powietrze, itp). Niestety 30n3 ma mniejszą możliwość regulacji biegu jałowego niż 30n2-5 czy Bing z uwagi na "szywno" ustawiony kanał obejściowy mieszanki wolnych obrotów, stad może czasami szarpnąć. Podobnie mam w Trabancie ale tutaj jest tzw wolne koło i nie da się hamować silnikiem na 4 biegu.
2. Jeden kop na ssaniu i drugi zapala. W zależności od temperatury otoczenia czasem trzeba jeszcze dodać ssania aby płynnie ruszyć.

Ogólnie mogę powiedzieć, że u mnie ten gaźnik niczym nie odbiega od oryginału jaki kiedyś miałem. Zarówno pracą jak i trwałością , co mogę powiedzieć po teście długodystansowym.
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-08-17, 16:42   

mczmok :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-08-17, 18:16   

Może ktoś podrzucić sprawdzony link do tego gaźnika z Aliexpress?
 
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 505
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2020-08-21, 16:42   

Ktoś wystawił nowy za 250 zł
https://allegrolokalnie.pl/oferta/nowy-gaznik-bvf-mza-30n3-1-do-mz-etz-250-251-301-mik
Ostatnio zmieniony przez jaroquest 2020-08-21, 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-08-21, 16:55   

jaroquest, Wolny rynek, zejdzie szybciej niż się nam zdaje :D
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 819
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2020-08-22, 07:50   

To ja kupiłem jeszcze za pół ceny.
_________________
WPI
 
     
gti0 

Motocykl: simsonS51, mzES250/1
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 38
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 2020-08-26, 21:53   

Też bym kupił taki gaźnik bo mój stary nie idzie wyregulować, a pali dwa razy tyle co powinna :lol:
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-09-21, 19:28   

Jak coś to gaźnik jest dostępny na JackMotors w cenie około 190 zł
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
cejot 
Maxi Kaaz

Motocykl: ETZ 251e
Wiek: 53
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 27
Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2020-09-26, 06:22   

A możesz wskazać, który to gaźnik? Bo najtańszy bvf 30n3 jaki znalazłem na jackmotors jest w cenie 260pln...
_________________
Błogosławieni, którzy nie mają nic do powiedzenia a mimo to milczą
Jedź z taką prędkością aby twój anioł stróż mógł za tobą nadążyć
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 14