» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Witam Wszystkich
Autor Wiadomość
Majster_Kesz 
Majster_Kesz

Motocykl: Etz 250
Wiek: 28
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 0
Wysłany: 2020-09-15, 17:33   Witam Wszystkich

Witam, jestem od nie dawna (3 miesięcy) posiadaczem motocykla Mz Etz250 którego próbuje odświeżyć. Czytałem dużo po internetach na temat napraw, więc zabrałem się za mały remont. Czemu mały ponieważ silnika nie rozbierałem dałem mu szanse, jeśli ktoś z was był by zainteresowany śledzeniem moich poczynań( jak odświeżyć Mz Etz domowymi sposobami), zapraszam do obejrzenia filmu.
W planach mam zamiar założyć zapłon CDI, Gaźnik PWK 32, będzie odmalowana rama widelec proszek w sumie już jest, muszę zmontować edytować filmy i udostępniać, między czasie nagrywam dodaje inne filmy związane z moim kanałem, mechanika/ elektryka itp

Zapraszam na mój kanął na YT, właśnie publikuje serie odcinków ( publikacja nowego odcinka co dwa tyg, tak myślę seria będzie zawierać 7-10 odcinków o Mz), na moim kanale jest także ulep KTM z silnikiem Mz Etz 150 na zapłonie CDI. Niestety silnik KTM padł i musiałem go zamienić na prostszy model padło na silnik Mz Etz 150. Silnik Przeszedł remont, dostał nowy wał łożyska zapłon a całość włożone w ciekawą ramę od Kata :D Mam nadzieje, że nikt mi głowy nie ukręci że wykorzystałem silnik od Mz do takiego upierda..... cza ;)

Proszę o jakieś podpowiedzi, zwrócenie uwagi czy wszystko idzie w dobrym kierunku, ale przede wszystkim obiektywną ocenę. Dziękuje za przeczytanie tej wiadomości pozdrawiam wszystkich Motocyklistów. Majster_Kesz :wink:

https://www.youtube.com/w...qmcWjtHms&t=47s (Pierwszy odcinek o Mz Etz 250)
:wink: :wink:
_________________
YouTube- Majster_Kesz
https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 215
Skąd: Żary
Wysłany: 2020-09-15, 18:06   

No proszę, w końcu się zarejestrowałeś :D Witaj w klubie :piwo:
_________________
Zapraszam na mój kanał na YouTube: https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4564
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-09-15, 21:03   

Cześć! :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Majster_Kesz 
Majster_Kesz

Motocykl: Etz 250
Wiek: 28
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 0
Wysłany: 2020-09-15, 21:48   

Martini55 , tak zdecydowałem :D Wkońcu jestem posiadaczem Mz :D i na pewno czegoś tu się dowiem :) pozdrawiam :piwo:
_________________
YouTube- Majster_Kesz
https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Wiek: 49
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1720
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2020-09-16, 07:09   

Majster_Kesz,
Cześć! A po co Ci zapłon CDI?
_________________

 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4564
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-09-16, 09:38   

mczmok, Też mnie to nurtuje.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Majster_Kesz 
Majster_Kesz

Motocykl: Etz 250
Wiek: 28
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 0
Wysłany: 2020-09-16, 10:49   

Dlaczego CDI ??? Już tłumaczę dlaczego taka decyzja zapadła.
Podczas swap-u do KTM'a silnika Mz Etz 150 napotkałem problem z zapłonem/ ładowaniem na oryginalnych częściach DDR. Motocykl się nie wkręcał dobrze na obroty nie było ładowania. Bieżnie wirnika były w nie najlepszym stanie podmieniłem regulator i to samo, miałem w planach zakupić zapłon bodajże typ A (koszt około 150 zł) ten bezstykowy montowany na wirnik zamiast krzywki i platynek lecz nie rozwiązałem problemu z ładowaniem więc sprzedałem cały zapłon i kupiłem CDI, który spisuje się do dziś dobrze.

Oto film z pracy silnika Mz Etz 150 (dla zainteresowanych)

https://www.youtube.com/watch?v=uL_l9XqRkWE >>ładowanie, iskra, dobrze się wkręca więcej nie potrzebuje do takiego sprzętu :)

Wracając do Mz Etz250, po zakupie okazało się że ma założony jakiś zapłon CDI od skutera, otwierając kanapę groch z kapustą elektryka połatana stare elementy zostawione tj, regulator napięcia, diody wszystko kombinowane jakiś dodatkowy włacznik po kanapą do odpalania prawdopodobnie w spoczunku był pobór prądu. Suma sumaru i tak ładowania nie było a co najgorsze ktoś jeszcze napawał czop wału..., Więc postanowiłem że zakupię nową instalacje i zapłon CDI komplet nie bede się bawiał w szukanie części bo kto sprzeda ci dobre.... Więc sprzedałem cały zapłon dołożyłem do CDI.

Waszym zdaniem jakie są wady takiego zapłonu CDI ? Proszę o obiektywną ocenę . Pozdrawiam :idea: :?: :?:
_________________
YouTube- Majster_Kesz
https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 215
Skąd: Żary
Wysłany: 2020-09-16, 21:44   

Majster_Kesz, Pierwsza wada to cena :D Po drugie: są zamienniki DDRa w takiej jakości, że nawet Ci się nie śniło :) Po trzecie: Jak wszystko sprawne złożysz na DDR, to nie ma bata by nie działało :)
Zobacz: sam sobie odpowiedziałeś, że bieżnia wirnika była słaba. Do tego pewnie kilka innych drobiazgów doszło i dlatemu się pojawiły problemy :piwo: :torba":
Jeśli od A-Z będziesz miał idealną instalację, a każdy podzespół będzie sprawny, to nie ma opcji, by coś poszło nie tak. Ale nie będę taki: Są na forum chłopaki: MarcinW, i sIaj - i zrobią Tobie takie cuda, że nawet o nich nie śniłeś :)
_________________
Zapraszam na mój kanał na YouTube: https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber
 
     
Majster_Kesz 
Majster_Kesz

Motocykl: Etz 250
Wiek: 28
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 0
Wysłany: 2020-09-17, 08:41   

Więc wychodzi na to , że za późno się tutaj zarejestrowałem bo zapłon już sprzedany :(
No nic zobaczę jak się będzie sprawował CDI będzie film z obiektywną oceną. Pozdrawiam wszystkich :piwo:
_________________
YouTube- Majster_Kesz
https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 409
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-09-17, 09:13   

Nie masz się co stresować,bo 4/5 nowoczesnych motocykli jeździ dzięki CDI.Choć muszę przyznać że niemiecka solidność też zrobiła swoje i orginalny alternator jest dobrą konstrukcją.Jedyny zużywający się element to szczotki i węglowe pierścienie ślizgowe wirnika,ale wytrzymują nawet dziesiątki tysięcy kilometrów więc tragedii niema.
_________________
Tam gdzie kończy się rozsądek,zaczyna się pasja.
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301
Wiek: 29
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 353
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-09-17, 18:20   

W razie uszkodzenia cdi możliwe, że Siaj pomoże w postaci naprawy, ale póki co dmuchać na zimne żeby działało :piwo:
 
     
Majster_Kesz 
Majster_Kesz

Motocykl: Etz 250
Wiek: 28
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 0
Wysłany: 2020-09-17, 20:15   

Orientowałem się części są z chińczyków tanio dostępne np moduł 17 zł, jest roczna gwarancja rozruchowa więc powinno być dobrze ;) :smile: :grin:
_________________
YouTube- Majster_Kesz
https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Wiek: 49
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1720
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2020-09-18, 07:59   

Żaden z zaplonow CDI wykonanych przez chińczyka nie wytrzyma nawt połowy okresu jak oryginał. U mnie wszystkie oryginalne moduły zaplonu czy to do Trabanta czy MZ działaj prawie 40 lat....
Zużycie komutatora alternatora wynika z użytkowania silnika z luzami łożysk na wale .
Jeżeli zastosujesz pierścienie z miedzi konstrukcja niezniszczalna.
Oczywiście jak ktoś jeździ wokół komina po parę tys na rok to wszystko jedno co zamontuje.
Wg mnie największą wadą CDI jest ciezkie i duże koło magnesowe które wpływa na charakterystykę silnika. Jego źle wyważenie, co przy obecnej jakości , napewno negatywnie na trwałość wału i jego łożysk.
Moim zdaniem rozwiązanie alternatora w mz przewyższa min. To które mam w hondzie.
_________________

  
 
 
     
Yabaman 


Motocykl: ETZ251+Superelastik
Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 9
Skąd: Tokio
Wysłany: 2020-09-18, 13:46   

Ukłony z Japonii.
Do swojej ETZ251 zakupilem z Czech zestaw Vape. Nie dlatego ze oryginalny alternator czy zaplon elektroniczny zepsuly sie albo jakos niedomagaja. Vape mam tez w obu Jawach i wiele czesci jest zamiennych z zestawem do silnika ETZ. Na razie Vape jezdzi w bagazniku Superelastika jako balast i rezerwa na wypadek problemow z elektrownia gdzies daleko od domu.
Tutaj mozna popatrzec jak zaklada sie taki zestaw i jak ETZ z nim pyrka:
https://m.youtube.com/watch?v=P_38HQ-4Ou4
_________________
Jawa 638.1+Velorex 562.10; Jawa 362 Californian, MZ ETZ 251+Superelastik
  
 
     
Majster_Kesz 
Majster_Kesz

Motocykl: Etz 250
Wiek: 28
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 0
Wysłany: 2020-09-18, 20:34   

Zamierzam robić Mz około 1-2 tys( rocznie jak czas pozwoli) bo mam Japońca i ulepa.
Jest koło magnesowe ciężkie na pewno inaczej się rozkładają siły i może to wpłynąć na trwałość łożysk. Oryginalne najlepsze rozwiązania.


Ten zestaw z Czech w jakiej jest cenie? Także wydaje się solidne to koło z magnesami.

Dziękuje za odpowiedzi pozdrawiam :piwo:
_________________
YouTube- Majster_Kesz
https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber
 
     
Yabaman 


Motocykl: ETZ251+Superelastik
Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 9
Skąd: Tokio
Wysłany: 2020-09-19, 08:04   

180 euro w sklepie Jawamarkt.cz. Jest tam tez zestaw do silnika MZ TS.

http://www.jawamarkt.cz/m...-zundung-mz-etz
_________________
Jawa 638.1+Velorex 562.10; Jawa 362 Californian, MZ ETZ 251+Superelastik
 
     
Majster_Kesz 
Majster_Kesz

Motocykl: Etz 250
Wiek: 28
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 0
Wysłany: 2020-09-19, 20:17   

O to dosyć drogi ten zapłon, zwykły CDI kosztuje około 450 zł. Dzięki za link ale raczej kupie ten z Polski :D
:cool:
_________________
YouTube- Majster_Kesz
https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 409
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-09-20, 14:41   

Te cenyCDI są trochę wyssane z palca,bo przecież cały silnik 139 FMB 4t 50cm 4 biegi z rozrusznikiem+gaźnik i króciec,można kupić za nieco powyżej 700 zł.A jest w nim CDI oczywiście.Energii z niego wystarcza na światła i jeszcze zostaje na rozruch elektrczny.






=
_________________
Tam gdzie kończy się rozsądek,zaczyna się pasja.
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Majster_Kesz 
Majster_Kesz

Motocykl: Etz 250
Wiek: 28
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 0
Wysłany: 2020-09-21, 09:04   

Ok bardzo dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi. ;) Nie przedłużając wątku ,,Powitania'' zapraszam wszystkich zainteresowanych do śledzenia odświeżenia Motocykla Mz Etz250, wczoraj wszedł nowy odcinek: https://www.youtube.com/watch?v=VxQ6-TixW6E zachęcam do komentowania i obiektywnej oceny, nie jestem żadnym szpecem motocyklowym więc wszystko nie będzie idealne.

Jeszcze raz dziękuje za przyjecie do grupy, kolejne zapytania będe umieszczał w odpowiednich działach. LWG :arrow: :arrow: :cool:
_________________
YouTube- Majster_Kesz
https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber
  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 13