Przesunięty przez: wojtek.mz 2020-09-16, 14:53 |
ETZ 250 cewka podczas jazdy grzeje się i silnik gaśnie. |
Autor |
Wiadomość |
Meefi123
Motocykl: Mz etz 250
Dołączył: 03 Sie 2020 Posty: 2
|
Wysłany: 2020-09-16, 10:19 ETZ 250 cewka podczas jazdy grzeje się i silnik gaśnie.
|
|
|
Witam mam taki problem ze podczas jazdy około 2km cewka robi się gorąca ze ciężko utrzymać na niej palce. Jak się zagrzeje to silnik gaśnie i nie chce odpalić lecz jak cewka ostygnie silnik pali od strzała. Cewka wymieniona na nowa ale tak samo się silnik zachowuje jak na oryginalnej starej cewce. Świeca wymieniona na irydowa, regulator napięcia wymieniony. Kupiłem nowa cewkę pochodziła 2 tygodnie i przy dłuższej jeździe się spalila |
|
|
|
|
Yabaman
Motocykl: ETZ251+Superelastik
Dołączył: 02 Lis 2019 Posty: 26 Skąd: Tokio
|
Wysłany: 2020-09-16, 13:14
|
|
|
Moze ta cewka jest do instalacji 6V. W ETZ przy 12V plynie przez nia zbyt duzy prad i dlatego sie grzeje.
Jesli cewka jest na 12V i sie grzeje to znaczy, ze jest zbyt wysokie napiecie ladowania i trzeba je ustawic albo wymienic regulator.
Zacznij od zmierzenia napiecia na klemach akumulatora przy pracujacym silniku. |
_________________ Jawa 638.1+Velorex 562.10; Jawa 362 Californian, 3 x MZ ETZ 251+Superelastik |
|
|
|
|
diimon [Usunięty]
|
Wysłany: 2020-09-16, 14:57
|
|
|
Miałem to samo po zakupie MZ. Poprzedni właściciel zastosował regulator z czegoś na styl Polonez i cewka się grzała. Kupiłem nowy, czarny na 3 wejścia i wszystko było ok. |
|
|
|
|
Meefi123
Motocykl: Mz etz 250
Dołączył: 03 Sie 2020 Posty: 2
|
Wysłany: 2020-09-18, 09:26
|
|
|
Yabaman napisał/a: | Moze ta cewka jest do instalacji 6V. W ETZ przy 12V plynie przez nia zbyt duzy prad i dlatego sie grzeje.
Jesli cewka jest na 12V i sie grzeje to znaczy, ze jest zbyt wysokie napiecie ladowania i trzeba je ustawic albo wymienic regulator.
Zacznij od zmierzenia napiecia na klemach akumulatora przy pracujacym silniku. |
Regulator jest nowy elektroniczny na 3 wejścia |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
Meefi123
Motocykl: Mz etz 250
Dołączył: 03 Sie 2020 Posty: 2
|
Wysłany: 2020-09-27, 14:38
|
|
|
elektryk111 napisał/a: | Zmierz napięcie na aku bez świateł i na podwyższonych obrotach.
No i napisz czy to zapłon platynkowy czy elektronik. |
Zapłon platynkowy , napięcie na aku bez świateł na podwyższony obrotach 14,50V , a na wolnych obrotach 14,10v. Na wolnych obrotach jak są włączone światła chodzi pare minut i gaśnie. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
sIaj
Motocykl: ES 250/2
Wiek: 37 Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 2023 Skąd: okolice Zakopanego
|
Wysłany: 2020-09-27, 16:06
|
|
|
Sprawdź kąt zwarcia cewki - czyli przez jaki kąt obrotu cewka jest zwarta do zasilania - inaczej jeszcze pisząc ile jest zwarty przerywacz. Tylko nie optycznie a miernikiem albo żarówką. Ma być ok. 130 stopni owk. |
_________________ Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!
SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek |
|
|
|
|
|