» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-06, 18:18
Malowanie - Jak wykonać porządnie szparunki?
Autor Wiadomość
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-05-12, 14:00   

Fafik, A nie prościej a w zasadzie taniej wyjdzie kupić samemu taśmę i złotą farbę
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Fafik 


Motocykl: mz es 250/2 trophy
Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 60
Skąd: Piła
Wysłany: 2013-05-12, 14:38   

Możliwe, muszę się tylko zorientować ile za setkę tej farby do szparunków. Elementy mam pomalowane w akrylu i nie będą lakierowane, więc farba do szparunków musi być wytrzymała na warunki atmosferyczne i ścieranie.
 
 
     
adniem21 

Motocykl: trophy 250 fjr 1300
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 73
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2013-05-12, 17:37   

tak wystarczy iść do mieszalni poprosić o 100 ml akrylu w wybranym kolorze i masz załatwiona sprawę za 25 zl + 6 zł taśma.
 
     
dugi 
dugi

Motocykl: MZ ES 250/1
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 70
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-05-12, 20:37   

A ja nie bawiłem się z żadnymi naklejkami z Allegro.
Kupiłem taśmę wielopaskową, w mieszalni zamówiłem sprey-dorobiony na oryginał kolor i wyszło super, wręcz idealnie. Na szparunki już nie nakładałem klaru, ale w oryginale też nie było i po 20 latach ścierały się i z tymi pewnie będzie podobnie że kiedyś się zetrą!!

[ Dodano: 2013-05-12, 21:40 ]
Taśma wielopaskowa to koszt jakieś 30-40pln.
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-05-12, 20:58   

Może być też taka
http://allegro.pl/3m-areo...3223586425.html
jest tańsza. :piwo:
Ja osobiście nie używałem jej ale czytałem na necie że ludzie sobie chwalą
Koszt to ok 10zł.

Luknij może znajdziesz jakąś w swej okolicy
http://allegro.pl/motoryzacja?string=ta%C5%9Bma+3m
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
dugi 
dugi

Motocykl: MZ ES 250/1
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 70
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-05-12, 21:04   

Wszystko gra-ta jest tańsza, ale żeby ją idealnie nakleić to będzie wyczyn, dlatego skorzystałem z wielopaskowej. Ale nie neguję taką też da się to zrobić!!!!
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-05-12, 21:06   

dugi, :piwo:
Dodam nawiasem by zamieszać w temacie, że ja z braku laku robiłem to z tasmy izolacyjnej :mrgreen:
Wyszło całkiem si :mrgreen:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
dugi 
dugi

Motocykl: MZ ES 250/1
Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 70
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-05-12, 21:09   

jawoll :piwo:
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2013-05-12, 21:52   

dugi napisał/a:
ale w oryginale też nie było i po 20 latach ścierały się
Zwróc uwagę, że tamte lakiery, były trwalsze :)
_________________

 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-12-09, 15:43   

http://www.youtube.com/watch?v=UsTIMxeO_ng i szczena opada :wink:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Paweł Trophy 

Motocykl: es150/1 es250/2
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 48
Skąd: Bełżyce/Lublin
Wysłany: 2013-12-09, 21:57   

Tutaj w wykonaniu młodego chłopaka z okolic Lublina : https://www.youtube.com/watch?v=j9njwMJL2QM
_________________
wiem co jest szykiem, jeżdżę klasykiem :D
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-01-06, 18:10   

Witam,
mój ES 250/2 ma już położony lakier. Zaproponujcie proszę z własnego doświadczenia jakąś farbę i technologię na gotowy już lakier ( warstwy nawierzchniowej już nie będzie ). Szparunek ma być złoty, błotniki tył i przód pasek wokół 3-4 mm, boczki pasek środkowy 5 mm, powyżej i poniżej po jednym cieniutkim pasku 2 mm - paski poziomo. Nie wiem czy osłony na nogi też mają mieć cieniutki ( 2-3 mm ) pasek wokół. Sposób nakładania szparuneczku: pędzelek.
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2014-01-06, 18:24   

Temat został scalony ze starszymi, przeczytaj go od początku.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Micius 


Motocykl: MZ ES250/1, ES250/2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 76
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-02-10, 08:18   

Ponieważ zacząłem dyskutować w temacie to i zakończę moja kwestię. Kupiłem farbkę szparunkową dwuskładnikową kolor złoty na allegro ( wystarczy chyba na 20 motocykli ) od kolegi z Bydoszczy, zrobiłem wyklejki przy pomocy taśmy izolacyjnej ( wymagane szerokości otrzymałem po zamocowaniu rolki taśmy w uchwycie wiertarskim + nóż tapicerski ), otrzymany wolny pasek lakieru przeznaczony do malowania zmatowiony papierkiem 1000, farbka nanoszona miękkim pędzelkiem z długim włosiem. Farbka dość szybko wysycha dlatego szablony zrywać wręcz natychmiast. Szerokości pasków: błotniki przód i tył: 5mm, osłony nóg: 3mm, boczki: 6mm i 3mm. Następnym razem zrobię to lepiej ale i tak jestem teraz z siebie dumny
_________________
Bo wozić się też trzeba ze smakiem
 
     
eurojanek 


Motocykl: MZ es 250/2 1973
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 93
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2014-02-10, 09:41   

To ja jeszcze rzucę jedna metodę o której nie było: stosowano ją w produkcji rowerów w Englandzie: mianowicie wstawiało się w stojaczek element, wokól niego były prowadnice z pędzlem, pracownik tylko przesuwał i ciach gotowe. Nie mówię żeby od razu takie ustrojstwo tworzyć, ale przynajmniej rzeczy które są niedaleko ostrych kantów mozna łatwo zrobić:
wystarczy zrobic takie narzędzie trzymające pędzel z trzema rolkami: dwie (najlepiej wałkowate) bedą jechały po krawędzi błotnika, a trzecia po powierzchni i bedzie oprócz stabilizacji ustalała odstęp pędzla żeby grubość linii była cały czas ta sama. Sam do malowania takiej metody nie używałem, ale swego czasu musiałem brzeg wanny idealnie po łuku uciąć i wyszło jak z fabryki.
_________________
Zły Monsta sugeruje, żebyś lepiej zajrzał na Cupsella z koszulkami
 
     
sami 

Motocykl: MZ ES 250 Trophy
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-06-21, 15:45   

Odkop.

Czy ma ktoś zdjęcia, prospekty, itd., na których widać jak w orginale wyglądała MZ ES 250/2 1967-1969? Wersja na Polskę, bez kierunkowskazów, 2 siedzenia zamiast kanapy. Za tydzień robię malowanie i szparunki i chciałbym trzymać się orginału. Moja czerwono-czarna etka (foto) to jakiś składak, kiedyś podobno była kość słoniowa-czarny. Chciałbym w miarę możliwości trzymać się orginału, a nie jak co niektórzy naklejać napisy 'deluxe' na wersje, która nie na 100% nie jest deluxe.

W załączniku szparunki, które są dostępne do wersji nie deluxe. Któreś kupię, bo nie ma alternatywy.

Z góry dzięki.
 
     
crazymario 

Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 79
Wysłany: 2020-09-20, 23:39   

Sami - znalazłeś coś ??
 
 
     
sami 

Motocykl: MZ ES 250 Trophy
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-09-21, 19:53   

Szukałem na youtube, po ogłoszeniach na portalach aukcyjnych i w bazie starych zdjęć. Nie znalazłem jednoznacznej informacji jak Tropik na Polskę wyglądał wyjeżdżając z fabryki. Dodatkowo z opisu forumowiczów wynika, że w latach 67-69 zachodziły delikatne zmiany np. brak emblematu lub brak loga lub brak obwódek na błotnikach. Po długim ryciu po internetach stwierdziłem, że Tropik z poniższego linku jest w miarę zgodny z orginałem.

http://motors-creator.blo...rophy-nr-1.html

No, ale jak tak patrzę na to malowanie to stwierdzam, że jest mega biedne. Jakby czegoś brakowało. Koniec końców zrobiłem to co w linku + szparunki na osłony boczne (obwoluta+paski przez środek).

Rada dla wszystkich na koniec - nie kupujcie szparunków naklejanych. Moje były dramatycznie źle dopasowane i były wykonane na niewłaściwej folii. U mnie to był Oracal 461, czyli folia ekonomiczna, która jest za gruba i może się obkurczać pod lakierem pod wpływem słońca. Dużo lepiej byłoby zastosować Oracal 551. Logo jeszcze można by sobie nakleić, ale naklejki na osłony boczne to skandal i jeszcze sprzedający twierdził, że wszystko jest zaje.biście i mam sobie odciąć, naciągnąć, wkleić ubytek i tak też zrobiłem no, bo nic innego nie pozostało jak poprawki po partaczach. Zobaczcie sami
https://drive.google.com/drive/folders/1PRTpXGJ_r5viu_G0k1yi2JR7jgB6_Eap?usp=sharing

Myślałem, że naklejki wyjdą prościej niż malowanie. Nic bardziej mylnego. Lepiej kupić setkę farby i taśmę do szparunków. Wykleić taśmą, pomalować i będzie prościej niż te spartaczone naklejane.
 
     
crazymario 

Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 79
Wysłany: 2020-09-21, 20:37   

sami - szparunki od tasiemek to prościzna na maxa - samym pyndzlem - z deka już inaczej.
Osobiście na naklejki nigdy bym się nie zdecydował. Na bank będę szparunki malował pyndzlem lub od tasiemek - tak jak w innych motocyklach, który przywracałem do życia.
Szkopuł tkwi w doborze odpowiedniej farby oraz w tym gdzie i jakie mają być - właśnie szparunki.
Swojego tropa robię w kolorystyce czerwono czarnej, wszystkie szparuny i napisy będą zatem złote.
Farba już jest - teraz tylko 100% pewność co do szparunków i jazda :]
Na twoim miejscu malował bym..
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15