» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: wojtek.mz
2020-10-15, 15:35
etz 251 gaźnik mikuni - dopasowanie króćca

Będzie działać?
tak
20%
 20%  [ 1 ]
nie
0%
 0%  [ 0 ]
a idź pan w .... druciarzu jeden
80%
 80%  [ 4 ]
Głosowań: 5
Wszystkich Głosów: 5

Autor Wiadomość
suawek 
psuj

Motocykl: etz 251 (w budowie)
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-10-15, 11:45   etz 251 gaźnik mikuni - dopasowanie króćca

Heja,

Pozbierałem większość części do (od)budowy etz, co to zakupiłem jakiś czas temu, wobec czego powoli sobie działam nad nią.
Nie będę w niej montować binga ani bvf, tylko mikuni vm30. Sprawę dopasowania gumy ogarnąłem bez problemu.
Przy szlifowaniu za pomocą dremela króćca troszkę przesadziłem i minimalnie za duży luz jest. W sensie że nie ściśnie teraz gaźnika tak, żeby się nie ruszał.

Żeby to jakoś naprawić owinąłem taśmą aluminiową wyjśćie z gaźnika (taką do uszczelniania i napraw kominków, odporna do 200 stopni i krótkotrwale 350c).

Taśmę alu wybrałem ze względu na odporność na temperatury, małą ściśliwość i niekorodowanie aluminium.

Uszczelnienie w króćcu jest zrobione oringiem jak na zdjęciach, więc obecność taśmy jest tylko po to, żeby zwiększyć średnicę końca gaźnika i móc porządnie zablokować jeden element w drugim.

Teraz po skręceniu trzyma mocno i raczej nie ma szans, żeby się obluzował.
Jak myślicie, będzie to działać w porządku?
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 751
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-10-15, 12:45   

Jest temat o tym gaźniku, będzie działać ale oring nie spełnia żadnej funkcji, przylgnie należy przesmarować choćby silikonem, reinzem albo inną uszczelką w płynie odporną na benzynę, strojenie tego gaźnika to zabawa dla cierpliwych. Kultura pracy silnika daje wiele do życzenia ale powodzenia! Na jednym silniku działa super na innych będzie źle.
 
     
suawek 
psuj

Motocykl: etz 251 (w budowie)
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-11-18, 11:17   

Taka mała aktualizacja ode mnie:

Przygotowałem jeszcze alternatywne mocowanie - mocowanie do gaźnika Bing 84 kazałem skrócić i stoczyć, teraz zarówno gaźnik, jak i krócieć gaźnika mają 39mm zewnętrznej średnicy, zamierzam połączyć to silikonowym wężem o wewnętrznej średnicy 40mm, odpornym na olej i benzyne i ścisnąć to dwoma nierdzewnymi opaskami stalowymi, czyli trochę tak jak to w nowszych konstrukcjach czesto widać. Króciec tak jest skrócony, że gaźnik Mikuni powinien się wpasować idealnie w miejsce, w którym byłyby oryginalny gaźnik BVF i Bing 84.

Cała zabawa z toczeniem jest dlatego, że króciec od binga normalnie wchodzi w otwór w gaźniku, który następnie jest ściskany dla szczelności, a Mikuni przewiduje sposób montażu taki, jak powyżej opisałem i króciec dla niego byłby za długi - byłby problem ze zmieszczeniem gumy, która łączy gaźnik od drugiej strony z filtrem powietrza. Materiału w króćcu jest na tyle, że po stoczeniu wciąż zachowuje solidną grubość ścianek.
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 751
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-11-18, 12:24   

Troche jak koń pod górkę ale jak uważasz za sensowne takie rozwiązanie to jeździć. Ja mam zrobione jak w większość pokazane w pierwszym poście tylko bez oringów na samo szczeliwo i nie mam z tym problemów.
 
     
suawek 
psuj

Motocykl: etz 251 (w budowie)
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-11-18, 12:42   

Wolf napisał/a:
Troche jak koń pod górkę ale jak uważasz za sensowne takie rozwiązanie to jeździć. Ja mam zrobione jak w większość pokazane w pierwszym poście tylko bez oringów na samo szczeliwo i nie mam z tym problemów.


Miałem trochę za dużo czasu wolnego to przygotowałem sobie takie mocowanie, gdzieś na angielskich forach widziałem że ludzie przeróbki tego typu robili i sobie chwalili, to pomyślałem że zobaczę jak to się sprawdzi :D

Jak przetestuję jak to działa to też dam znać w tym temacie, może kiedyś się przyda, pewnie bardziej jako ciekawostka :mrgreen:
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2020-11-18, 13:24   

Samemu toczyłeś? Jak zamocowałeś króciec w uchwycie?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2020-11-18, 13:24   

Samemu toczyłeś? Jak zamocowałeś króciec w uchwycie?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
suawek 
psuj

Motocykl: etz 251 (w budowie)
Dołączył: 29 Sie 2019
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-11-18, 13:57   

kosior30 napisał/a:
Samemu toczyłeś? Jak zamocowałeś króciec w uchwycie?


Dawałem to do większego zakładku zajmującego się obróbką metali.
Zdaje się że zrobili jakąś drewnianą podstawę pod część króćca która idzie do cylindra i dopiero wtedy toczyli.

Jak wcześniej pytałem w kilku miejscach to nie chcieli za bardzo tego toczyć, proponowano mi raczej skrócenie, dospawanie i frezowanie dospawanej cześci, ale okazuje się że bez problemu da się wytoczyć i tak jak wspomniałem ścianki są grube, więc raczej nie osłabiłem tym tego nie wiadomo jak, dorzucam foto od strony gaźnika przed i po przeróbce.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 17