» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
amortyzatory tył mz 251 etz 1990 r wersja blaszany błotnik
Autor Wiadomość
johny89 


Motocykl: SC44
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2017-11-21, 21:41   

W sklepie Jackmotors można kupić amortyzatory gdzie rozstaw śrub ma 36cm.
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 45
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 86
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2020-10-13, 18:57   

MZ ETZ 150 - Amortyzatory tył. Podpowiedzcie proszę, jakie polecacie amortyzatory tylne oraz jakie rozmiary fabrycznie posiadały amortyzatory do ETZ 150 z metalowym błotnikiem rok prod. 1987. Jest tyle różnych informacji w necie i ofert w sklepach, trudno stwierdzić, które byłyby właściwe. Obecnie mam założone jakieś zużyte podróbki 16 zwoi sprężyna.
 
     
Tosiek 
Tosiek

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 65
Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 8
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-10-13, 20:34   

W mojej ETZ 150 1988 r. były w oryginale, 36 cm długości, mierzone w środku otworów i 13 i 1/3 zwoi sprężyna. Obecnie jest 16 zwojów no name- pewnie china, ale wizualnie, jak oryginalne, ładnie wykonane, tylko te 16 zwoi w grubszym drucie. Mam wrażenie, że są za twarde i coraz częściej kusi mnie, żeby przełożyć stare sprężyny do całej chińskiej reszty. Na razie próbuję się przyzwyczaić. :mrgreen: :lol:
_________________
Tosiek- entuzjasta rozważny
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 45
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 86
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2020-10-13, 22:07   

Tosiek. Właśnie moje chińskie amory też twarde, nie wiem czy w ogóle cokolwiek amortyzują i chyba nie mylę się, że były powodem pęknięcia ramy. Sumując, powinienem do mojej etz szukać ogłoszeń z amorami 13 zwojowymi, lub kupić sprężyny 13 zwojowe i przełożyć do chińskich. Dobrze kumam.
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301
Pomógł: 10 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 368
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-10-14, 06:05   

Polecam zostawić chiński środek, a sprężyny założyć oryginalne, są po prostu za twarde, nie ułożą się.
 
     
Tosiek 
Tosiek

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 65
Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 8
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-10-15, 23:42   

I ja również o takim przełożeniu myślę. Stare oryginalne sprężyny + cała reszta współczesna. Nie pamiętam dokładnie kto, ale na forum któryś kolega pisał że tak ma zrobione i podobno jest ok.
_________________
Tosiek- entuzjasta rozważny
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 45
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 86
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2020-10-16, 11:55   

Spróbuję tak zrobić. Z tym, że chiński amor ma sprężynę 16 zwoi a oryginał 13 zwoi, czy po przełożeniu sprężyny krótszej do chińskiego amora, amortyzator będzie miał możliwość zakresu pracy.
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 45
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 86
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2020-10-22, 17:44   

Kupiłem używane do etz 150 czyli długość 360 mm, sprężyny fabrycznie dedykowane czyli 14,5 zwoi. Oba amory odświeżyłem według wskazówek;
https://www.youtube.com/watch?v=rVKiDnlEHnY
https://www.youtube.com/watch?v=4SNmKoGHXRA
Efekt; z płynnością bez oporów tłoczek wchodzi w amor i z oporem się wysuwa.
Tylne koło jak moto stoi na nóżkach jest uniesione nad podłożem, nie jak było wcześniej przy chińskich 410mm.
Spostrzeżenia. Wahacz tylny ładnie pracuje, moto posiada miększe zawieszenie tylne. W chińskim zamienniku amortyzowanie było minimalne z uwagi na to, że sprężyna była twarda, tej miękkości w ogóle nie było. Polecam.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13