» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
filcowa wkładka smarująca krzywkę
Autor Wiadomość
kisielex3 


Motocykl: MZ ETZ 150 91'r
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 10
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-09-12, 20:14   filcowa wkładka smarująca krzywkę

Witam mam pytanie ostatnio moja mz-ka zaczeła cos swirowac strzelac z tłumika a wiec wziałem sie do regulowania zapołonu i zauwazyłem ze u mnie miedzy przerywaczem a krzywka nie ma takiej gabki( cos takiego jak do smarowania krzywki) zdziwiło mnie to ponierwaz na jakims filmiku widziałem ze gosciu ma takie cos tylko to była mz 250 a ja mam MZ ETZ 150
Prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez sIaj 2011-10-27, 12:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 157 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4577
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2011-09-12, 21:55   

kisielex3 napisał/a:
tylko to była mz 250 a ja mam MZ ETZ 150
Bez różnicy czy to jest 150 czy 250, FILC smarujący krzywke powinien być w każdej MZ z mechanicznym przerywaczem bo zapobiega zbyt szybkiemu zużywaniu się twożywa sztucznego z którego zrobione są przerywacze...
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 1996
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-10-24, 18:07   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
FILC smarujący krzywke powinien być
nasączony olejem :wink:
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, alternatory z CDI, regulatory, obrotomierze, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 1996
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-10-24, 18:13   

Smar tam raczej nie posiedzi, w instrukcjach wspominają o oleju LUX.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, alternatory z CDI, regulatory, obrotomierze, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 359
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2011-10-24, 18:57   

gdzie smarem :klnie: dokładnie kilka kropli oleju może być nawet ten od paliwa (mixol czy tam orlen)
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
 
 
     
jack63 

Motocykl: Brak
Pomógł: 7 razy
Wiek: 19
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 111
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-26, 14:44   

W instrukcji zalecali specjalny olej "do przerywaczy". Chodzi o jego lepkość. Nie może wypływać zbyt szybko bo "zarzuci" styki szczególnie jak nie ma filcu na samym młoteczku.
Olej powinien być max lepki. Jak miód powoi wypływać z butelki. Na pewno nie nadają się oleje do benzyny. Zdobycie oleju o dużej lepkości graniczy z cudem. Lepiej rozpuścić w oleju trochę smaru na goraco i nasączyć mi filc ale tylko z boku. Nie od strony krzywki!
_________________
Myślenie miało, ma i będzie miało świetlaną przyszłość.
 
     
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 359
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2011-10-26, 15:08   

mi ani hipol ani orlen nie zarzucił styków pod warunkiem odpowiedniego dawkowania 2-3 krople
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
 
 
     
jack63 

Motocykl: Brak
Pomógł: 7 razy
Wiek: 19
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 111
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-26, 21:06   

Tylko na jaki przebieg to starczy?
_________________
Myślenie miało, ma i będzie miało świetlaną przyszłość.
 
     
hektor 
Tiger Junior


Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy
Wiek: 27
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1548
Skąd: Miechów ok. Krakowa
Wysłany: 2011-10-26, 21:53   

Nikt Ci tego nie jest w stanie powiedziec, bo na to raczej żadnych norm nie ma(przynajmniej ja sie nie spotkałem). Po prostu sprawdzaj jak to wyglada co jakis czas :piwo:
_________________
"Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."

"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze" :D

https://picasaweb.google.com/hecktor2
 
 
     
jack63 

Motocykl: Brak
Pomógł: 7 razy
Wiek: 19
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 111
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-26, 22:29   

Nie zauważyłeś, że to pytanie było retoryczne. Sprawdziłem to wielokrotnie. Przy Hipolu starcza na kilkaset kilometrów. A "normy" a w zasadzie zalecenia serwisowe są w instrukcji obsługi o serwisówce nie wspominając. Jest nawet podany typ oleju. Oczywiście już nieistniejącego. Kiedyś sprawdzałem jego dane katalogowe i w Polsce olej o takiej lepkości był nie do zdobycia.
A tak w ogóle czy nie lepiej zastosować przerywacz elektroniczny? Przecież to kilka zł + własna praca. Ew. można zaadaptować coś ze szrotu samochodowego. Problem oleju i regulacji zapłonu stanie się nieaktualny a iskra, spalanie i osiągi będą miód.
_________________
Myślenie miało, ma i będzie miało świetlaną przyszłość.
 
     
norbertmz 
mz zawodostwo


Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 359
Skąd: Kacprówek
Wysłany: 2011-10-27, 12:21   

Zwracam honor spojrzałem do książki serwisowej i tam jest napisane "Unterbrol - olej specjalny dla przerywaczy zapłonu, Lepkość 700...1300 cSt przy 50'C
_________________
"To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich :piwo: "
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 1996
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-10-27, 12:50   

Wkładka (filc) ma być wyregulowana tak aby dotykała krzywki w najwyższym położeniu, nasiąknięta ma być olejem do przekładni hipoidalnych czyli np. HIPOL GL-5 75W90; Shell SPIRAX A LS 90; DURABLEND 75W90
Dane z instrukcji obsługi.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, alternatory z CDI, regulatory, obrotomierze, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
jack63 

Motocykl: Brak
Pomógł: 7 razy
Wiek: 19
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 111
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-27, 21:49   

norbertmz. Nie musisz mi zwracać honoru. Wcale mi go nie zabrałeś. :grin: Natomiast uratowałeś swój i podałeś bardzo przydatną informację. Dzięki. :piwo:
Hipol to tylko półśrodek. I tak szybko wypłynie. Lepkość kinematyczna w 40 oC Hipolu GL5 to 13.5 - 40 mm2/s czyli cSt. W porównaniu do 700-1300 cSt W 50oC jest to "rzadzizna", prawie woda! Bierzmy pod uwagę, że w okolicach filcu mogą być temp. rzędu 80oC.
Tak więc jak ktoś uparcie chce używać dzisiaj przerywacz mechaniczny, co jest totalnym anachronizmem, niech zrobi sobie jakieś bardzo gęste (w zasadzie chodzi o lepkość) mazidło.
_________________
Myślenie miało, ma i będzie miało świetlaną przyszłość.
 
     
evil866 

Motocykl: MZ ETZ 150 '91
Wiek: 30
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 24
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2020-10-29, 23:23   

Czy jest normalne grzanie się czopa wału od strony zapłonu i czy może to być spowodowane brakiem filcu do smarowania przyrywacza? Jak silnik jest nie nagrzany to pracuje cicho a jak się nagrzeje to słychać lekki szum od strony zapłonu i czop jest gorący tak samo wirnik i krzywka.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 157 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4577
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-10-30, 16:04   

Czop się będzie grzał chociażby od pola elektromagnetycznego w alternatorze i od temperatury silnika podczas pracy. Filc powinien być na swoim miejscu, nie bez powodu fabryka go tam przewidziała.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 Obecnie w garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji |
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15