» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o identyfikację wału
Autor Wiadomość
BarryPies 

Motocykl: TS 150, ETZ 250
Wiek: 39
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 4
Wysłany: 2020-11-05, 13:59   Prośba o identyfikację wału

Witam szanownych forumowiczów.
Pozyskałem dwa wały od MZ. Proszę o informację od jakiego konkretnie motocykla one są. Różnice które zauważyłem to:
- wał nr 1 posiada dwa otwory przelotowe w przeciwwagach,
- wał nr 1 posiada otwór na końcu lewego czopa, (czy otwór jest on fabryczny ?),
- wał nr 2 ma większe 'wcięcia' w przeciwwagach w okolicy stopy korbowodu,
- wał nr 2 ma pewien luz osiowy przy stopie korbowodu, nie wiem czy dobrze to opisałem, ale można przesuwać korbowodem na boki. Sądzę że jest on tam po to, aby tłok lepiej sie dopasował do cylindra. Porszę mnie poprawić jeśli jestem w błędzie.

Poniżej zdjęcia.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
 
     
mar09 


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 339
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2020-11-06, 09:27   

Oba wały są od Trophy lub późniejszych 4-biegowych lecz ten z otworem na czopie to tak wczesne Trophy nie dalej gdyż zrezygnowano z koronkowej nakrętki i zawleczki. Luz osiowy na korbowodzie tej wielkości jak na zdjęciu występował także gdzieś od Trophy lecz korba powinna być bez nacięcia po środku jak pamiętam. W tym rozwiązaniu korbowód był środkowany w piastach tłoka lecz później także zrezygnowano z tego rozwiązania przy jednoczesnych zmianach w tłokach... tłoków starego typu nie ma na rynku, lecz w każdym przypadku dla takiej korby należy sprawdzić luz główki w piastach tłoka (max ~0,4mm).
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
 
     
BarryPies 

Motocykl: TS 150, ETZ 250
Wiek: 39
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 4
Wysłany: 2020-11-06, 11:53   

Dzięki mar09 za informacje. W niedalekiej przyszłości planuje złozyć dwa silniki, pierwszy do motocykla ES250/2 Trophy, a drugi do TS250 w wersji cztero-biegowej.
Czy ma znaczenie, który z wyżej wymienionych wałów wstawię do Trophy, a który do TS250 ? Zapewne oba będą współpracować zamiennie, jednak chodzi mi o to, który z nich bardziej pasuje do Trophy a który do TS.
 
     
mar09 


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 339
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2020-11-06, 17:22   

BarryPies napisał/a:
Czy ma znaczenie, który z wyżej wymienionych wałów wstawię do Trophy, a który do TS250 ? Zapewne oba będą współpracować zamiennie, jednak chodzi mi o to, który z nich bardziej pasuje do Trophy a który do TS.


Bardziej to zależy od własnego upodobania; jeśli oba technicznie są we właściwym stanie zdecydowałbym się na montaż zgodnie z historią :razz:
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14