» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
MZ ETZ 251e Rozładowuje akumulator
Autor Wiadomość
Conorian 

Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2020
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-14, 08:44   MZ ETZ 251e Rozładowuje akumulator

Cześć wszystkim.
Tak jak w temacie mam delikatny problem z akumulatorem a bardziej z instalacją elektryczną.
Pacjent ETZ 251e z zapłonem typu b.
Zauważyłem, że gdzieś delikatnie ucieka napięcie w moim motocyklu.
Już jakiś miesiąc temu rozładował mi się akumulator prawie do 0, myślałem, że to ja zostawiłem włączony zapłon lub postojówki.
Do motocykla mam podłączoną złączkę prostownika Ctek Comfort, która za pomocą 3 diodek informuje o poziomie naładowania akumulatora (jest ona podłączona bezpośrednio pod styki akumulatora).
Dzisiaj schodzą do garażu i widzę, że mruga dioda pomarańczowa (konieczne ładowanie).
Miernik w dłoń, pokazuje 12,56V.
Wyciągnąłem bezpiecznik główny i po ~5 min było już 12,58V. Za chwilę zejdę i znowu sprawdzę napięcie.
Podpiąłem amperomierz i niestety pokazuje 0,00A (domyślam się, że pobór prądu zbyt mały do wychwycenia).

Akumulator ma niecałe 2 miesiące (Exide) i jakieś 3 tygodnie temu był naładowany na maxa.

Czy szanowne grono ma pomysły gdzie szukać usterki przy tak małym poborze prądu? :P
Będę wdzięczny za informacje.
Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków

Wysłany: 2020-12-14, 09:12   

Diody kontrolne podłącz przez mikro wyłącznik. Diody nie pobierają dużo prądu ale przy małej pojemności aku. (5 - 7Ah) mogą go rozładować za tydzień , dwa lub trzy :cry: . W Iveco (aku. 110Ah) na pace nie zgasiłem światełka 5W i po tygodniu był problem z rozruchem.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
Conorian 

Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2020
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-14, 09:30   

romanETZ napisał/a:
Diody kontrolne podłącz przez mikro wyłącznik. Diody nie pobierają dużo prądu ale przy małej pojemności aku. (5 - 7Ah) mogą go rozładować za tydzień , dwa lub trzy :cry: . W Iveco (aku. 110Ah) na pace nie zgasiłem światełka 5W i po tygodniu był problem z rozruchem.


Tak jak wyżej pisałem, na podłączonej wtyczce z diodami akumulator sam odbudowywał napięcie więc to nie one powodują rozładowywanie.
Napięcie zaczyna zdecydowanie wzrastać po wyjęciu głównego bezpiecznika a nie odpięciu wtyczki z diodami od akumulatora.
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków

Wysłany: 2020-12-14, 09:56   

Przewód z głównego bezpiecznika idzie na stacyjkę - może tam jest problem ?
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-12-14, 10:09   

Jeżeli masz miernik,to ustaw go na pomiar napięcia 20v prądu stałego i dzięki temu będziesz miał wskaźnik prądu upływu o bardzo wysokiej czułości.
Czyli jeśli w obwodzie będzie płynął jakikolwiek prąd,to miernik wskaże napięcie 12v.
Jeśli miernik będzie wskazywał zero czy nawet kilka woltów,to i tak można przyjąć że jest OK.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-12-14, 10:44   

Zmierz napięcie na kontrolce ładowania, bez żarówki, przy wyłączonym zapłonie. Jeśli cokolwiek się pojawi to prostownik puszcza czyli zbliża się jego koniec.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-12-14, 19:20   

elektryk111 i Wolf dobrze radzą :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Conorian 

Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2020
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-15, 07:46   

Wolf napisał/a:
Zmierz napięcie na kontrolce ładowania, bez żarówki, przy wyłączonym zapłonie. Jeśli cokolwiek się pojawi to prostownik puszcza czyli zbliża się jego koniec.


Cześć.
Dzięki wszystkim za sugestie.
Dzisiaj rano wziąłem miernik i tak.
Na kontrolce ładowania nie ma żadnego napięcia.
Napięcie za to pokazuje się na trzech przewodach, które wchodzą do prostownika. Jest to wg miernika 0,0042V.
Żadnych innych ubytków napięcia nie znalazłem na tą chwilę.
Zapłon oczywiście wyłączony.
Wczoraj na wieczór podłączyłem wszystko tak jak ma być (z powrotem włożyłem bezpiecznik główny). Wieczorem na aku było 12,56V dzisiaj rano jest 12,55V.

Macie jakieś pomysły?
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-12-15, 09:23   

Spadek o jedną setną wolta niczego nie podpowiada,bo to może być inny styk końcówek miernika przy pomiarze,wewnętrzne rozładowywanie się akumulatora.
Albo ustaw miernik na pomiar miliamperów,odepnij "klemę" z jednego bieguna aku i zmierz prąd jaki płynie przy wyłączonych odbiornikach.Jeśli będzie 0 to zakręć klemę i idź na piwo z kolegami. :piwo:
"
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-12-15, 12:17   

elektryk111 napisał/a:
Albo ustaw miernik na pomiar miliamperów,odepnij "klemę" z jednego bieguna aku i zmierz prąd jaki płynie przy wyłączonych odbiornikach.Jeśli będzie 0 to zakręć klemę i idź na piwo z kolegami.


Jeśli ta teoria będzie słuszna, a akumulator będzie się rozładowywał. To może przyczyna nie jest w ujściu prądu, a słabym ładowaniu motocykla gdzie podczas jazdy odbiorniki zbyt dużo pobierają niż alternator ładuje?
 
     
Conorian 

Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2020
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-15, 13:29   

Wolf napisał/a:
elektryk111 napisał/a:
Albo ustaw miernik na pomiar miliamperów,odepnij "klemę" z jednego bieguna aku i zmierz prąd jaki płynie przy wyłączonych odbiornikach.Jeśli będzie 0 to zakręć klemę i idź na piwo z kolegami.


Jeśli ta teoria będzie słuszna, a akumulator będzie się rozładowywał. To może przyczyna nie jest w ujściu prądu, a słabym ładowaniu motocykla gdzie podczas jazdy odbiorniki zbyt dużo pobierają niż alternator ładuje?


Po mojemu prostownik jest walnięty bo na diody idzie znikome napięcie (0,0042V). Chyba wystarczy, żeby rozładowywać powoli akumulator.
No chyba, że się mylę i tak musi być (?). Wyprowadźcie mnie z błędu jak coś.
Prostownik jest jeszcze oryginalny.
Ładowanie jest kozak ponad 13,9 - 14,2 V.
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-12-15, 13:58   

Jaki masz regulator? Mechaniczny czy Elektroniczny?

Regulator i prostownik jest na linii przed stacyjką, są cały czas na plusie, tu jest tylko kwestia co daje do masy, albo jedno albo drugie.

Ps. Jeśli elektroniczny odłącz na noc konektor od prostownika D+ , zaizoluj go i sprawdź spadki napięcia na drugi dzień.
 
     
Conorian 

Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2020
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-15, 14:22   

Wolf napisał/a:
Jaki masz regulator? Mechaniczny czy Elektroniczny?

Regulator i prostownik jest na linii przed stacyjką, są cały czas na plusie, tu jest tylko kwestia co daje do masy, albo jedno albo drugie.

Ps. Jeśli elektroniczny odłącz na noc konektor od prostownika D+ , zaizoluj go i sprawdź spadki napięcia na drugi dzień.


Elektroniczny Polski RA2/West 3 piny.
Rozumiem, że w tym przypadku odpiąć pin 61?
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-12-15, 14:34   

Z prostownika D+ odłącz, najlepiej na kilka dni.
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-12-15, 15:50   

Pany,trzeba zmierzyć prąd upływu między klemą a kablem odpiętym od tej klemy.Multimetrem ustawionym na najmniejszy zakres pomiarowy prądu stałego(mA)
Sama obecność mikroskopijnego napięcia nic nie mówi.
Na dowód że tak jest weź jeden kabel miernika do jednej ręki a drugi do drugiej i zobaczysz że miernik też pokaże napięcie.Bo samo napięcie lubi"oszukiwać".
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-12-15, 16:01   

Najlepiej, Ament.
 
     
Conorian 

Motocykl: KTM 1290 Super Duke
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lis 2020
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-15, 17:37   

elektryk111 napisał/a:
Pany,trzeba zmierzyć prąd upływu między klemą a kablem odpiętym od tej klemy.Multimetrem ustawionym na najmniejszy zakres pomiarowy prądu stałego(mA)
Sama obecność mikroskopijnego napięcia nic nie mówi.
Na dowód że tak jest weź jeden kabel miernika do jednej ręki a drugi do drugiej i zobaczysz że miernik też pokaże napięcie.Bo samo napięcie lubi"oszukiwać".


Ok, tak zrobię i dam znać.

Co do samej instalacji zauważyłem, że w moim egzemplarzu pin D+ prostownika jest podłączony do pinu w puszce bezpieczników który łączy się bezpośrednio z + akumulatora (na schematach jest on podłączony do regulatora napięcia dla regulatorów 4 pinowych).
Pin 61 prostownika jest połączony z pinem 61 regulatora.
Rozumiem, że tak musi być dla tej instalacji z regulatorem 3 pinowym?
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-12-15, 17:43   

Tak ma być.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13