Gaźnik PWK w miejsce BVF 30 N2-5 (ETZ 250) |
Autor |
Wiadomość |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-02-11, 17:13
|
|
|
dantoma, Moje dmuchają po dotarciu po 10.5-11 lecz docieranie nie jest książkowe (czyt. Pyr pyr) |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
dantoma
Motocykl: ETZ 250e TS 150
Dołączył: 09 Sie 2008 Posty: 20 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2021-02-11, 21:50
|
|
|
A dolna granica (próg do remontu)?? Jutro zmierzę w TS-ce |
_________________ Hej!
Tomek.
TS 150, ETZ-250e.
Od maja obie na żółtych blachach. Obie jeżdżone. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-02-11, 22:23
|
|
|
6-7 |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 749 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2021-02-12, 13:06
|
|
|
Według mnie na 99% dantoma ma wydech zapchany od ograniczonej prędkości obrotowej silnika gdzie doszło do tak zwanego efektu koksingu. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-02-12, 13:25
|
|
|
Wolf, Wysoce prawdopodobne graniczące z pewnym patrząc na opisywany ekonomiczny styl jazdy, jakby paliwo nadal było na kartki. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
dantoma
Motocykl: ETZ 250e TS 150
Dołączył: 09 Sie 2008 Posty: 20 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2021-02-12, 17:01
|
|
|
Na wynik pomiaru sprężu zakoksowanie tłumika nie ma znaczenia- za małe przepływy gazów. Znalazłem przez przypadek (!) wykresy czujnikiem ciśnienia. Było kilka pomiarów, od ok. 10,9 do ok. 11,4 Atm. Inny mój sprzęt nie miał takiego sprężu - musi to być od ETZ. Nie wiem, który pomiar był wykonany na zimno, który na gorąco- mierzyłem dla obu przypadków.
W zeszłym roku zdejmowałem kolanko rury wydechowej do wypiaskowania i oceny okna wydechowego. Okno czyste, osady w kolanku znikome (ale wypiaskowane zostało). Dalej, gdzie prędkości i ciśnienia maleją są większe szanse do zakoksowania są większe. Ale to nie tłumik komorowy, gdzie koksowanie potrafi mocno przyblokować przepływy. W interferencyjnym - byłyby też symptomy widoczne w oknie lub kolanku.
A widziałem okno w TS-150 niemal kompletnie zablokowane nagarami po LUX-DW. Dodatkowo właściciel nie żałował oleju. Ja lałem Mixola a teraz półsyntetyki i nie daję więcej oleju, niż 1:50. Bez boroskopu się nie oceni wnętrza tłumika. Z resztą trzeba by było mieć jakąś lancę z palnikiem aby z użyciem aktywatorów do utleniania sadzy to wypalić. Nic takiego nie mam.
Z tego, co ja wiem to na zużycie tłoka z pierścieniami i tulei mają siły gazowe, droga przebyta przez tłok i smarowanie. Siły gazowe były najwyżej umiarkowane, droga tłoka mała. Smarowanie przepisowe, a w relacji do obciązenia nawet nadmierne. Wszystko podlega zużyciu. Nie mam danych jakie jest normatywne zużycie silnika dla 23 Kkm w sensie pomiaru wielkości sprężu. Z resztą za dużo jest zmiennych- choćby charakter jazdy, czy cykle jazdy (miejska czy szosowa). Nie miałem pojęcia, przy jakich sprężach szlifuje się tuleję i wymienia tłok z pierścieniami. W serwisówkach są podane wymiary, nie spręż.
Co do zużycia paliwa- w połowie lat 70 na Jawce 20P robiłem pomiary w różnych warunkach (ulice puste w dzisiejszym rozumieniu). Zobaczyłem naocznie, czym są okresy nieustalone pracy silnika. Nauczyłem się jeździć tak, aby być jak najbliżej stanów ustalonych. Co wcale nie pokrywa się z niskimi obrotami. Niskie tempo przyrostu obrotów o ścisła zależność otwarcia gazu od obrotów. Stąd i takie zużycia paliwa. Kolanko rury wydechowej też nie przepalone.
Podziękowania. |
_________________ Hej!
Tomek.
TS 150, ETZ-250e.
Od maja obie na żółtych blachach. Obie jeżdżone. |
|
|
|
|
KTR
Motocykl: ETZ 250 Simson s51
Wiek: 32 Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 38 Skąd: sz
|
Wysłany: 2023-04-13, 09:48
|
|
|
Panowie w jaki sposób zaślepialiście power jat ? |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2023-04-13, 11:21
|
|
|
Kulka od łożyska w wężyk na ciasno. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
|