Witam Wszystkich |
Autor |
Wiadomość |
Majster_Kesz
Majster_Kesz
Motocykl: Etz 250
Wiek: 29 Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 1
|
Wysłany: 2020-09-15, 16:33 Witam Wszystkich
|
|
|
Witam, jestem od nie dawna (3 miesięcy) posiadaczem motocykla Mz Etz250 którego próbuje odświeżyć. Czytałem dużo po internetach na temat napraw, więc zabrałem się za mały remont. Czemu mały ponieważ silnika nie rozbierałem dałem mu szanse, jeśli ktoś z was był by zainteresowany śledzeniem moich poczynań( jak odświeżyć Mz Etz domowymi sposobami), zapraszam do obejrzenia filmu.
W planach mam zamiar założyć zapłon CDI, Gaźnik PWK 32, będzie odmalowana rama widelec proszek w sumie już jest, muszę zmontować edytować filmy i udostępniać, między czasie nagrywam dodaje inne filmy związane z moim kanałem, mechanika/ elektryka itp
Zapraszam na mój kanął na YT, właśnie publikuje serie odcinków ( publikacja nowego odcinka co dwa tyg, tak myślę seria będzie zawierać 7-10 odcinków o Mz), na moim kanale jest także ulep KTM z silnikiem Mz Etz 150 na zapłonie CDI. Niestety silnik KTM padł i musiałem go zamienić na prostszy model padło na silnik Mz Etz 150. Silnik Przeszedł remont, dostał nowy wał łożyska zapłon a całość włożone w ciekawą ramę od Kata Mam nadzieje, że nikt mi głowy nie ukręci że wykorzystałem silnik od Mz do takiego upierda..... cza
Proszę o jakieś podpowiedzi, zwrócenie uwagi czy wszystko idzie w dobrym kierunku, ale przede wszystkim obiektywną ocenę. Dziękuje za przeczytanie tej wiadomości pozdrawiam wszystkich Motocyklistów. Majster_Kesz
https://www.youtube.com/w...qmcWjtHms&t=47s (Pierwszy odcinek o Mz Etz 250)
|
_________________ YouTube- Majster_Kesz
https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber |
|
|
|
 |
Martini55

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 240 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2020-09-15, 17:06
|
|
|
No proszę, w końcu się zarejestrowałeś Witaj w klubie |
|
|
|
 |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 4636 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-09-15, 20:03
|
|
|
Cześć! |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
 |
Majster_Kesz
Majster_Kesz
Motocykl: Etz 250
Wiek: 29 Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 1
|
|
|
|
 |
mczmok
Na 2 kołach od 1984

Motocykl: etz 250
Wiek: 50 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1759 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2020-09-16, 06:09
|
|
|
Majster_Kesz,
Cześć! A po co Ci zapłon CDI? |
_________________
 |
|
|
|
 |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 4636 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-09-16, 08:38
|
|
|
mczmok, Też mnie to nurtuje. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
 |
Majster_Kesz
Majster_Kesz
Motocykl: Etz 250
Wiek: 29 Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 1
|
Wysłany: 2020-09-16, 09:49
|
|
|
Dlaczego CDI ??? Już tłumaczę dlaczego taka decyzja zapadła.
Podczas swap-u do KTM'a silnika Mz Etz 150 napotkałem problem z zapłonem/ ładowaniem na oryginalnych częściach DDR. Motocykl się nie wkręcał dobrze na obroty nie było ładowania. Bieżnie wirnika były w nie najlepszym stanie podmieniłem regulator i to samo, miałem w planach zakupić zapłon bodajże typ A (koszt około 150 zł) ten bezstykowy montowany na wirnik zamiast krzywki i platynek lecz nie rozwiązałem problemu z ładowaniem więc sprzedałem cały zapłon i kupiłem CDI, który spisuje się do dziś dobrze.
Oto film z pracy silnika Mz Etz 150 (dla zainteresowanych)
https://www.youtube.com/watch?v=uL_l9XqRkWE >>ładowanie, iskra, dobrze się wkręca więcej nie potrzebuje do takiego sprzętu
Wracając do Mz Etz250, po zakupie okazało się że ma założony jakiś zapłon CDI od skutera, otwierając kanapę groch z kapustą elektryka połatana stare elementy zostawione tj, regulator napięcia, diody wszystko kombinowane jakiś dodatkowy włacznik po kanapą do odpalania prawdopodobnie w spoczunku był pobór prądu. Suma sumaru i tak ładowania nie było a co najgorsze ktoś jeszcze napawał czop wału..., Więc postanowiłem że zakupię nową instalacje i zapłon CDI komplet nie bede się bawiał w szukanie części bo kto sprzeda ci dobre.... Więc sprzedałem cały zapłon dołożyłem do CDI.
Waszym zdaniem jakie są wady takiego zapłonu CDI ? Proszę o obiektywną ocenę . Pozdrawiam |
_________________ YouTube- Majster_Kesz
https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber |
|
|
|
 |
Martini55

Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 240 Skąd: FZA
|
Wysłany: 2020-09-16, 20:44
|
|
|
Majster_Kesz, Pierwsza wada to cena Po drugie: są zamienniki DDRa w takiej jakości, że nawet Ci się nie śniło Po trzecie: Jak wszystko sprawne złożysz na DDR, to nie ma bata by nie działało
Zobacz: sam sobie odpowiedziałeś, że bieżnia wirnika była słaba. Do tego pewnie kilka innych drobiazgów doszło i dlatemu się pojawiły problemy
Jeśli od A-Z będziesz miał idealną instalację, a każdy podzespół będzie sprawny, to nie ma opcji, by coś poszło nie tak. Ale nie będę taki: Są na forum chłopaki: MarcinW, i sIaj - i zrobią Tobie takie cuda, że nawet o nich nie śniłeś |
|
|
|
 |
Majster_Kesz
Majster_Kesz
Motocykl: Etz 250
Wiek: 29 Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 1
|
Wysłany: 2020-09-17, 07:41
|
|
|
Więc wychodzi na to , że za późno się tutaj zarejestrowałem bo zapłon już sprzedany
No nic zobaczę jak się będzie sprawował CDI będzie film z obiektywną oceną. Pozdrawiam wszystkich |
_________________ YouTube- Majster_Kesz
https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber |
|
|
|
 |
elektryk111
agroturysta

Motocykl: etz251
Wiek: 45 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 441 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
 |
Wolf

Motocykl: 150 301
Wiek: 29 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 421 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2020-09-17, 17:20
|
|
|
W razie uszkodzenia cdi możliwe, że Siaj pomoże w postaci naprawy, ale póki co dmuchać na zimne żeby działało |
|
|
|
 |
Majster_Kesz
Majster_Kesz
Motocykl: Etz 250
Wiek: 29 Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 1
|
Wysłany: 2020-09-17, 19:15
|
|
|
Orientowałem się części są z chińczyków tanio dostępne np moduł 17 zł, jest roczna gwarancja rozruchowa więc powinno być dobrze |
_________________ YouTube- Majster_Kesz
https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber |
|
|
|
 |
mczmok
Na 2 kołach od 1984

Motocykl: etz 250
Wiek: 50 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1759 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2020-09-18, 06:59
|
|
|
Żaden z zaplonow CDI wykonanych przez chińczyka nie wytrzyma nawt połowy okresu jak oryginał. U mnie wszystkie oryginalne moduły zaplonu czy to do Trabanta czy MZ działaj prawie 40 lat....
Zużycie komutatora alternatora wynika z użytkowania silnika z luzami łożysk na wale .
Jeżeli zastosujesz pierścienie z miedzi konstrukcja niezniszczalna.
Oczywiście jak ktoś jeździ wokół komina po parę tys na rok to wszystko jedno co zamontuje.
Wg mnie największą wadą CDI jest ciezkie i duże koło magnesowe które wpływa na charakterystykę silnika. Jego źle wyważenie, co przy obecnej jakości , napewno negatywnie na trwałość wału i jego łożysk.
Moim zdaniem rozwiązanie alternatora w mz przewyższa min. To które mam w hondzie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Yabaman

Motocykl: ETZ251+Superelastik
Dołączył: 02 Lis 2019 Posty: 9 Skąd: Tokio
|
Wysłany: 2020-09-18, 12:46
|
|
|
Ukłony z Japonii.
Do swojej ETZ251 zakupilem z Czech zestaw Vape. Nie dlatego ze oryginalny alternator czy zaplon elektroniczny zepsuly sie albo jakos niedomagaja. Vape mam tez w obu Jawach i wiele czesci jest zamiennych z zestawem do silnika ETZ. Na razie Vape jezdzi w bagazniku Superelastika jako balast i rezerwa na wypadek problemow z elektrownia gdzies daleko od domu.
Tutaj mozna popatrzec jak zaklada sie taki zestaw i jak ETZ z nim pyrka:
https://m.youtube.com/watch?v=P_38HQ-4Ou4 |
_________________ Jawa 638.1+Velorex 562.10; Jawa 362 Californian, MZ ETZ 251+Superelastik |
|
|
|
 |
Majster_Kesz
Majster_Kesz
Motocykl: Etz 250
Wiek: 29 Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 1
|
Wysłany: 2020-09-18, 19:34
|
|
|
Zamierzam robić Mz około 1-2 tys( rocznie jak czas pozwoli) bo mam Japońca i ulepa.
Jest koło magnesowe ciężkie na pewno inaczej się rozkładają siły i może to wpłynąć na trwałość łożysk. Oryginalne najlepsze rozwiązania.
Ten zestaw z Czech w jakiej jest cenie? Także wydaje się solidne to koło z magnesami.
Dziękuje za odpowiedzi pozdrawiam |
_________________ YouTube- Majster_Kesz
https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber |
|
|
|
 |
Yabaman

Motocykl: ETZ251+Superelastik
Dołączył: 02 Lis 2019 Posty: 9 Skąd: Tokio
|
Wysłany: 2020-09-19, 07:04
|
|
|
180 euro w sklepie Jawamarkt.cz. Jest tam tez zestaw do silnika MZ TS.
http://www.jawamarkt.cz/m...-zundung-mz-etz |
_________________ Jawa 638.1+Velorex 562.10; Jawa 362 Californian, MZ ETZ 251+Superelastik |
|
|
|
 |
Majster_Kesz
Majster_Kesz
Motocykl: Etz 250
Wiek: 29 Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 1
|
Wysłany: 2020-09-19, 19:17
|
|
|
O to dosyć drogi ten zapłon, zwykły CDI kosztuje około 450 zł. Dzięki za link ale raczej kupie ten z Polski
|
_________________ YouTube- Majster_Kesz
https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber |
|
|
|
 |
elektryk111
agroturysta

Motocykl: etz251
Wiek: 45 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 441 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
 |
Majster_Kesz
Majster_Kesz
Motocykl: Etz 250
Wiek: 29 Dołączył: 06 Wrz 2020 Posty: 1
|
Wysłany: 2020-09-21, 08:04
|
|
|
Ok bardzo dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi. Nie przedłużając wątku ,,Powitania'' zapraszam wszystkich zainteresowanych do śledzenia odświeżenia Motocykla Mz Etz250, wczoraj wszedł nowy odcinek: https://www.youtube.com/watch?v=VxQ6-TixW6E zachęcam do komentowania i obiektywnej oceny, nie jestem żadnym szpecem motocyklowym więc wszystko nie będzie idealne.
Jeszcze raz dziękuje za przyjecie do grupy, kolejne zapytania będe umieszczał w odpowiednich działach. LWG |
_________________ YouTube- Majster_Kesz
https://www.youtube.com/c...w_as=subscriber |
|
|
|
 |
PAWLITO

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 56 Dołączył: 27 Wrz 2020 Posty: 1 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2021-02-17, 15:47
|
|
|
No i poniosło mnie... drogą kupna nabyłem „elektrownię” VAPE. Elementy urządzenia rzeczywiście robią wrażenie bardzo solidnych i wyglądają bardzo estetycznie. Sama instalacja jest prawie plug and play, a instrukcja czytelna oprócz połączenia sygnalizacji biegu jałowego. Ze względu na to, że „nasi już tam byli” najpierw doprowadziłem instalację oryginalną do stanu fabrycznego. Jeśli komuś zależy na dobrym i estetycznym zamocowaniu elementów, to spędzi kilka godzin dodatkowo. Ustawienie zapłonu, posiadając czujnik zegarowy jest banalnie proste. Silnik bardzo łatwo odpalił i chyba ze względu na precyzyjnie ustawiony punkt zapłonu zaczął pięknie współpracować z moim nowym gaźnikiem 30N-3-1. Obroty biegu jałowego poszły do góry, ale śrubą regulacyjną dało się łatwo ustawić na pożądanym poziomie. Światła jasno świeciły. Kontrolka ładowania zgaszona. Żeby nie było za pięknie...okazało się, że silnik schodząc z obrotów powodował drgania (takie troche jak rezonansowe) przy ok. 2-1.5 kobr/min. Początkowo deprymacja, że tyle pracy i wydatek, a tutaj te drgania nie do zaakceptowania. Poszukiwania i bingo....guma amortyzatora silnika (stan jak nowa), była 1,5 mm grubsza niż inna, kupiona do sprawdzenia (rzekomo produkcji DDR). Myślę, że grubsza guma, ze względu na większą kompresję, straciła swoją charakterystykę i częstoliwość drgań własnych silnika z amortyzatorem znalazła się w przedziale obrotów pracy silnika. Moja ETZ, przed instalacją VAPE, stojąc na stopce centralnej potrafiła się przesuwać. Trzeba przyznać, że inżynierowie MZ zaprojektowali motocykl z niewielkimi marginesami błędów. Po wymianie gumy jest pięknie...bez drgań, piękny dźwiek i radocha z sukcesu. Przy okazji zainstalowałem gumową rurę ssąca w ramie, której brakowało.
Ostateczny rezultat:
https://youtu.be/xk3sfOrgFjY |
|
|
|
|
 |
|