» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-16, 19:45
Skrzynia - wyskakuje 5 bieg - MZ 150
Autor Wiadomość
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-12-24, 13:48   

Ale tylko w EM150
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mistrzuwdz 

Motocykl: ETZ 150
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 16
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2021-03-21, 11:29   

Hej. Mam podobny problem z wyskakującym biegiem w ETZ 150. Rozebrałem silnik i okazało się, że między karterami jest uszczelka której nie powinno być. Może to miało wpływ na to zjawisko?

Drugi problem jest taki, że kupiłem nowy tryb zdawczy i chciałbym "zgrać" go z trybem przesuwnym 4,5 biegu bo ten nie wygląda źle, no i szlifowanie wystających kłów to chyba nie problem. Natomiast powiedzćie mi w jaki sposób odpowiednio szlifować kły w okienkach trybu zdawczego? Jest tam trudny dostęp. Czym to zrobić jeśli nie iglakiem? Dremelkiem chyba też będzie cieżko.

Czy mógłby ktoś podać link do tego pamiętnika, gdzie rzekomo jest opisane jak to należy wykonać?

EDIT.

Czy ktoś wie jaka jest tolerancja szerokości rowków prowadzących widelce oraz wodziki? Mówi się o tym że ma to być 3.2mm. Tylko że do dość mało precyzyjna informacja. Chyba że zmierzę to suwmiarką z marketu za 20zł :)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-03-21, 14:22   

Co do szlifowania to musisz mieć odpowiedniej szerokości iglaki diamentowe i robić to pod tym samym kątem 3 stopni dla okienek jak i dla kłów.
Uszczelka między karterami mogła mieć wpływ i to spory, jeśli ktoś nie zdystansował odpowiednio skrzyni albo w ogóle nie włożył podkładek które tam fabrycznie były.
Co do luzów wodzików w prowadzeniach, to najbardziej obejrzyj koło przesuwne 4-5 bieg i jego wodzik, jak znam życie, to wodzik jest z pewnością zjechany do strony trybu zdawczego od trzymania bądź dociskania piątki.
Sprawdź też pozostałe wodziki czy nie mają sporych wytarć czy nawet skrzywień. Muszą być idealnie 90 stopni do swojej osi po której się przesuwają.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7498
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2021-03-21, 16:47   

mistrzuwdz napisał/a:
Czy mógłby ktoś podać link do tego pamiętnika, gdzie rzekomo jest opisane jak to należy wykonać?


https://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=21472
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mistrzuwdz 

Motocykl: ETZ 150
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 16
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2021-04-11, 09:56   

A jeżeli kupiłbym oryginalne podobno nowe koła zębate z DDR-u to wtedy będę mógł ominąć etap szlifowania kłów? W internecie można znaleźć jeszcze nowe tryby przesuwne i tryb zdawczy. Pomyślałem, że może to lepsze rozwiązanie.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-04-11, 11:06   

Jak masz nową parę 5 biegu to nic nie musisz szlifować pod warunkiem, że to oryginały.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15