» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
[ETZ 150] Szarpanie 4 i 5 biegu
Autor Wiadomość
emsi 


Motocykl: emsieta 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 49
Skąd: WBR
Wysłany: 2010-09-19, 12:18   [ETZ 150] Szarpanie 4 i 5 biegu

Witam, szarpie mi 4 i 5. Wiem, że na 100% mam do wymiany tryb zdawczy, a które jeszcze?
Czy może to być wina wodzika? Ma 3mm, a czytałem, że powinien mieć 3,2mm, czyli nadaje się do wymiany?
_________________
Emsieta 150:
http://bikepics.com/members/mccoob/90etz150/
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-19, 13:04   

Witam
Miałem podobnie wymieniłem zębatkę 4-5 biegu oraz zębatkę zdawczą poza tym wodzik od gdzieś 7tyś jest spokój.. 5 bieg wyskakiwał zawsze po przekroczeniu 4tyś. obrotów...
Można mieć z tym problem po przejechaniu około 25tyś.km (tak było u mnie)
winne są obrobione kły które się zużyły i mają inny "kąt natarcia" Można by spróbować je zreanimować szlifując kły pod kątem 3stopni, (jeśli masz komu to dać do zrobienia lub czujesz się na siłach) ale raczej myślę że prościej dla ciebie będzie jak kupisz nowe...
Poza tym należało by pamiętać o potrzebie wydystansowania skrzyni dają odpowiedniej grubości podkładki...
Napisz też czy rozkręciłeś silnik i złożyłeś np. bo wymieniałeś coś innego być może coś źle poskładałeś lub zapomniałeś jakieś podkładki dystansowej....POZDRO
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
emsi 


Motocykl: emsieta 150
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 49
Skąd: WBR
Wysłany: 2010-09-19, 13:20   

Tak, rozłupałem ostatnio silnik bo szarpała 5, zmieniłem koło zębate podwójne, tryb zdawczy zostawiłem, bo mówię "jeszcze pojeździ" no i pojeździł jakieś 300 km :lol:

Czyli muszę teraz zmienić tryb zdawczy i dla pewności koło zębate 15/19z i wodzik? Który to wodzik, 015?
_________________
Emsieta 150:
http://bikepics.com/members/mccoob/90etz150/
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-19, 13:29   

wszytko razem :!: inaczej będzie jak piszesz... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
kuba9808 

Motocykl: mz 150 etz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 2
Skąd: daleka
Wysłany: 2013-01-01, 17:43   

witam. mam mz 150 etz już ponad rok i nie wiem co się stało bo jak wrzucam 5 bieg to strasznie szarpie silnikiem. :cry:
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-01-01, 17:46   

Czyli wyskakuje bieg, masz uszkodzony tryb zdawczy i koło przesuwne 4-5 biegu + wodzik, wymień te 3 elementy i nie będzie wyskakiwał :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
kuba9808 

Motocykl: mz 150 etz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 2
Skąd: daleka
Wysłany: 2013-01-01, 17:48   

wcześniej jak trzymałem nogą drążek zmiany biegów to było ok.

[ Dodano: 2013-01-01, 17:57 ]
mam jeszcze jedno pytanie. kiedyś odpaliłem wrzuciełem 1 bieg było ok jak wrzuciłem 2 bieg to coś strasznie żgrzytało w silniku i koło tylnie szło smykiem. a reszta biegów jest.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-01-01, 22:25   

kuba9808 napisał/a:
wcześniej jak trzymałem nogą drążek zmiany biegów to było ok.
Palisz przy tym wodzik. A co oznacza że koło szło smykiem?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
molik2010 

Motocykl: mz etz 150
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 1
Skąd: luszowice
Wysłany: 2013-01-04, 16:06   

To oznacza ,że stało w miejscu.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2013-01-04, 18:36   

Ale już jest dobrze? może bieg się nie wbił na sprzęgłach kłowych i dlatego zrobiło hałas...
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
kuba12345199 

Motocykl: mz 150 etz
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 1
Skąd: Mazowsza
Wysłany: 2013-01-06, 16:46   

Wogóle niema biegu. Jest bieg tylko jak zgasisz motor i odpalisz na dwójce.

[ Dodano: 2013-01-06, 16:59 ]
A potem jak dasz na 3 bieg i chcesz zredukowac na dwa to już nie będzie biegu. Koło stanie
 
     
maly123a 
maly

Motocykl: mz 150
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 13
Skąd: Udrycze koniec
Wysłany: 2021-04-11, 13:14   

Jeżeli ktoś będzie miał problem po remoncie z wyskakującym biegiem piątym to dobijcie sobie łożysko trybu zdawczego u mnie pomogło. Czyli tego po którym chodzi łańcuch.
_________________
maly
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14