» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Montujemy akcesoryjny gaźnik Mikuni 30mm do MZ ETZ 250/251
Autor Wiadomość
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-05-11, 19:43   

Milicyjny, Na tej fb grupie ktoś tam sprzedawał ( chyba Reda :D ) ale nie wiem za ile. Jeśli byś chciał z ebey to tyle ile tam kosztuje mogę ci kupić i nawet u tego samego sprzedawcy co ja kupowałem. Będzie trzeba też dysze zakupić na aliexpresie to też mogę załatwić... Jak co to pisz lub dzwoń... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Milicyjny 


Motocykl: MZETZ251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 57
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 397
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-05-12, 12:08   

Marcin W. napisał/a:
Milicyjny, Na tej fb grupie ktoś tam sprzedawał ( chyba Reda :D ) ale nie wiem za ile. Jeśli byś chciał z ebey to tyle ile tam kosztuje mogę ci kupić i nawet u tego samego sprzedawcy co ja kupowałem. Będzie trzeba też dysze zakupić na aliexpresie to też mogę załatwić... Jak co to pisz lub dzwoń... :piwo:

Dzięki.Może się jeszcze odezwie ktoś co ma na stanie.
Sprawa niezbyt pilna, na spokojnie...
_________________
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-05-15, 18:32   

Witam rozkręciłem sobie gaźnik w końcu... Wpierw co mi rzuciło się w oczy to w tym "odstojniku nakrętce" gaźnika jest jakiś syf choć w karniku jest przecież filtr... :roll: Wykręciłem dysze i mój poprzedni dobór dysz 125/45 był złym doborem. Chce dać 135/47,5 ale mam taki problem że chińczycy pomylili mi dysze i zamiast dać dysze 47,5 dali 37,50 bo przecież sztuka to sztuka... :sciana: Jestem zmuszony dać dysze wolnych obrotów 45 jak zresztą było wcześniej... Ustawienie iglicy obecnie to ostatni rowek od góry... ( też raczej do zmiany)Zobaczymy jak to wyjdzie... :piwo:
Ktoś z was ma więcej dysz 47,5?- jedną bym przygarnął jak co. Jak nie to będę musiał zamówić taki komplet znów typowo pod MZ ETZ 250/300 :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-05-16, 21:48   

Dziś w końcu odpaliłem Mz. Te nieprzyjemne "skoki żab" :D są delikatne po zmianie na tą dysze 135 ale gaźnik wymaga regulacji mi już dziś czasu na to brakło. Brakuje wolnych obrotów a zaczyna się wkręcać od około 2,5tyś. dopiero. Jutro coś pogrzebie. Iglica ustawiona w środkowy rowek (była tak nawet wcześniej widać to dopiero po demontażu z przepustnicy). :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-05-22, 20:27   Dostałem ekstazy dziś z dwa razy. :D

Mając Mz człowiek zyskuje non stop nowe doznania i doświadczenia... :D Dziś postanowiłem ustawić gaźnik wkręciłem śrubą od mieszanki paliwowo- powietrznej sprawdzając jak MZ reaguje na gaz oraz czy po zejściu z obrotów są wolne obroty... Dziwnie jakoś chodziła cała drżała a po przekroczeniu 5,5tyś obrotów miałą problem z zejściem na niżesze obroty i tak z dwa razy za trzecim przegazowaniem ( "i wtedy zaczęły się kłopoty" :D ) nie zeszła z nich więc postanowiłem wyłączyć zapłon myśląc że linka gazu się zablokowała ale wyłączenie zapłonu nic nie dało. :shock: Wyrwałem pokrywę od akumulatora wyciągnąłem bezpiecznik 15A a silnik dalej pracuje :shock: :klnie: Ściągam fajkę a silnik żyje własnym życiem... :lol: :shock: :klnie: To szybki bieg do warsztatu po klucz do świecy i lecę do mz odkręcić świecę. Dopiero ten zabieg pozwolił uśpić silnik. :mrgreen: Wyszło by że Mz dostała samozapłonu. :faja2:
Po ostygnięciu odpaliłem Mz ponownie celem sprawdzenia czy powodem samozapłonu była nieszczelność między króćcem a gaźnikiem co się potwierdziło.
Gaźnik dokręciłem i z pomocą kolegi ( ja dociskałem gaźnik do króćca on go zakręcał) u dało się go docisnąć dość sporo bo chyba z 3,0mm. :torba":
Ponownie odpaliłem Mz i sprawdziłem szczelność połączenia. Tym razem już wszystko było szczelne. :ok2: Zaobserwowałam poprawę pracy silnika lepiej reagowała na gaz i były wolne stabilne obroty jałowe... Postanowiłem się przejechać i zrobiłem jakieś 7km Mz miała dobre przyśpieszenie a "żaby" to chyba uciekły do innego stawu... :lol: ( nie było czuć tego szarpania czy też hamowania silnikiem) Minutę po powrocie skończyło mi się paliwo ( filmik akurat robiłam z pracy silnika)w baku a i zaczęło kropić więc miałem wyczucie czasu...
Myśle sobie z dzisiejszej lekcji że lewe powietrze może przyczynić się do samozapłonu a przez co i jeśli akurat stałoby się to w czasie jazdy do niebezpieczne dla naszego życia i zdrowia także innych uczestników ruchu...bo przestaniemy panować nad motocyklem gdy wkręci nam się na duże obroty. Nigdy nie spotkałem się z czymś takim w żadnym motocyklu 2T a może wam się to przytrafiło? -jak tak to się pochwalcie. Od tej pory będę bardziej czujny i przy montażu gaźnika będe sprawdzał czy na pewno jest wszystko szczelne aby znów to się nie stało a kolejna taka przygoda nie zakończyłą sie źle dla mnie jak i dla silnika... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2021-05-22, 21:31   

Marcin W. napisał/a:
Myśle sobie z dzisiejszej lekcji że lewe powietrze może przyczynić się do samozapłonu a przez co i jeśli akurat stałoby się to w czasie jazdy do niebezpieczne dla naszego życia i zdrowia także innych uczestników ruchu...


Bez przesady, w razie rozbiegania się silnika (jak to brzmi dla mz :lol: ) hamulce MZty są szybsze od silnika - jak w BMW ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-05-22, 21:40   

Ano byłem dwa razy świadkiem samozapłonu w skuterze 2t firmy TGB oraz w etz 150 kolegi. W MZ kolegi wystarczyło odkręcić nakrętkę przepustnicy i sama się zdusiła powietrzem.
Skuterek automat chodził dobrą chwilę i dostał lepsze kopyto haha.
Marcin zacznij jeździć. Wiem, że praca, że dom, że obowiązki ale nigdy nie doprowadzisz swoich MZ do ładu jak nie zaczniesz tego porządnie testować. Moje PWK w ETZ 150 i ETZ 250 mam już wytestowane na obu motocyklach i wiem co i jak.
Ty robisz po 5-7km i nie masz tak naprawdę żadnych danych o spalaniu, o przyspieszeniu i tym bardziej o jakości. Chłopaki testowali mikuni oryginalne i podróbka w drodze na zlot do Łeby, ja przyjechałem na PWK, Mariusz na MZA. Każdy na czymś innym i każdy może już coś powiedzieć na temat tych gaźników.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-05-23, 13:47   

Cytat:

Ale wracając do tematu Mikuni, chciałbym zaznaczyć pewną rzecz jaką darzy kopia mikuni. Zdjęcie porównawcze po 100km z maszyn o setach 300cm3,
Michallres 300cm3 by intr, silnik po remoncie, wydech hartman, zapłon 2,7mm, Kopia Mikuni-Dysze PROX 150/50, druga pozycja iglicy od góry, śruba regulacji 2,5obr.

Moja 301, seria 100km od wymiany pierścieni, 35kkm przebiegu słupek, wydech hartman, zapłon 2,7mm, Oryginał Mikuni-Dysze PROX 150/50,druga pozycja iglicy od góry, śruba regulacji 2,5obr.

*moja 301 irydowa świeca
**tak iryd działa mimo przeboi na BVF- wystarczyło wyczyścić :mrgreen:



Wyjazd do Łeby ok. 1000km, oba motocykle na powyższych setach, Mikuni vs kopia Mikuni - spalanie uwaga, równe! 4,8L/100km przy prędkościach 100-110km/h.
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 283
Skąd: FZA
Wysłany: 2021-05-23, 15:35   

Cytat:
Ano byłem dwa razy świadkiem samozapłonu w skuterze 2t firmy TGB oraz w etz 150 kolegi. W MZ kolegi wystarczyło odkręcić nakrętkę przepustnicy i sama się zdusiła powietrzem.
- W mojej 251 też nastąpił samozapłon. Zdjąłem fajkę ze świecy i nic. Padlina wskoczyła na max obroty. Ja zakręciłem dopływ paliwa i po kilku sekundach sama zgasła.
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2021-05-23, 17:30   

Trochę po za etz ale czy ktoś próbował w es/ts? Jeżeli tak a jest na forum to zapodajcie linke.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-05-23, 21:54   

W TS 250 5b PWK pasuje i działa także z Mikuni większego problemu nie będzie. Za jakiś czas będę miał do Oriona gaźnik Mikuni to będzie testował w TS 250.
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-05-23, 23:03   

sIaj, ja miałem w es 250/2 mikuni vm 28
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Milicyjny 


Motocykl: MZETZ251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 57
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 397
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-08-11, 12:13   

Wolf napisał/a:
Cytat:

Ale wracając do tematu Mikuni, chciałbym zaznaczyć pewną rzecz jaką darzy kopia mikuni. Zdjęcie porównawcze po 100km z maszyn o setach 300cm3,
Michallres 300cm3 by intr, silnik po remoncie, wydech hartman, zapłon 2,7mm, Kopia Mikuni-Dysze PROX 150/50, druga pozycja iglicy od góry, śruba regulacji 2,5obr.

Moja 301, seria 100km od wymiany pierścieni, 35kkm przebiegu słupek, wydech hartman, zapłon 2,7mm, Oryginał Mikuni-Dysze PROX 150/50,druga pozycja iglicy od góry, śruba regulacji 2,5obr.

*moja 301 irydowa świeca
**tak iryd działa mimo przeboi na BVF- wystarczyło wyczyścić :mrgreen:



Wyjazd do Łeby ok. 1000km, oba motocykle na powyższych setach, Mikuni vs kopia Mikuni - spalanie uwaga, równe! 4,8L/100km przy prędkościach 100-110km/h.


Możesz podać mi typ tej kopii Mikuni? Na jakich dyszach?
_________________
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-08-12, 00:43   

Na samym początku tego tematu pisałem o typie Mikuni VM30-83. Na tą chwile mam dysze 135 główną i 45 od wolnych...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-09-18, 12:08   

Witam chciałem wam zaktualizować koszt nabycia tego gaźnika na dzisiaj jeśli ktoś ma w planie jego nabycie.
Do ceny widocznej na ebey jest doliczany vat po zakupie. Wyszło mi w momencie zakupu 154$ wraz z wysyłką a z konta przy płatności kartą znikło 597,35zł. Po dwóch dniach bank za przewalutowanie i płatność kartą pobrał mi dodatkowo 17,92zł. Gaźnik zakupiłem wraz z kitem na linkę Mikuni Choke Conversion Kit - MK412 MK-412 VMCK 13-0200. Trzeba jeszcze doliczyć koszt zakupu dysz i jeśli chcemy te z aliexpressu te dwa typy po 54zł wychodzi 108zł. Zatem wychodzi nam fajna sumka 723zł :D
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-09-18, 15:12   

A jak sprzedawałem dwa tygodnie temu dwie sztuki po 750zł na miejscu to wylali na mnie wiadro pomyj, że to max 500zł musi kosztować. Powiem tak podziękować rządowi i koronawariacji, tanio już było i teraz będzie piąć się w górę.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-09-18, 17:11   

Wolf, A te osoby które proponują za coś 2/3 ceny sami mają ceny kilkukrotnie zawyżone jak za graty których już nie ma. Ale jak to zawsze bywa słabi szczekają głośno.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Yabaman 


Motocykl: ETZ251+Superelastik
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 26
Skąd: Tokio
Wysłany: 2021-09-18, 22:03   

Gazniki motocyklowe nie sa produkowane w Japonii juz od jakichs 10 lat. Nowe Keihiny i Mikuni to produkty z Chin, czasem maja nawet napis Made in Japan, tak dla zmylki. Ale jak widac placi sie jak za oryginal.
To juz chyba lepiej, a na pewno duzo taniej, kupowac te podrobki na Aliexpresie bez lancuszka posrednikow i bez napinania sie na taka “oryginalnosc”.
_________________
Jawa 638.1+Velorex 562.10; Jawa 362 Californian, 3 x MZ ETZ 251+Superelastik
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-09-19, 11:07   

Yabaman, potwierdzam. Miałem w rękach oryginał VM30 i są różnice w wyglądzie ale układ zabezpieczenia iglicy, pływaków, dysz czy też zaworka iglicowego taki sam. Dodatkowo z dwóch rękawów słyszałem, że te gaźniki nawet od Oemcycles to fake i patrząc na podróbe z ali tej podróby ze Stanów to różnica jest w innym wykonaniu zapięcia iglicy, zaworka iglicowego (jak pwk) oraz uszczelce zamiast korka guma jak w pwk tak to legitny gaźnik.
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-10-04, 21:03   

Pisze póki pamiętam przesyłki sprawdza się na tej stronie https://www.dhl.com/globa...er-service.html
Jest tam też podany drugi numer paczki którym posługuje się krajowy dostawca paczek czyli Poczta Polska.
Numer paczki ten wklejamy tu https://www.pocztex.pl/sledzenie-przesylek/
Mozecie też mieć doliczone cło w wyskości 8,50zł ( widać kwota przekracza próg)
Na tą chwile paczki idą 17 dni z USA ale może się to zmieniać bo wiecie jak teraz jest na świecie panuje zaraza... :mrgreen: KAZIK - Zaraza
https://www.youtube.com/w...nel=S.P.RECORDS
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 13