» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Etz 150 sprzęgło, gaźnik.
Autor Wiadomość
Pablo100 

Motocykl: Honda 1000RR
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 0
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2021-03-31, 18:58   Etz 150 sprzęgło, gaźnik.

Cześć,
Motocykl kupiłem półtora miesiąca temu mając świadomość, że nie jest w najlepszym stanie i trochę czasu będę musiał przy nim poświęcić.
Usterki które do tej pory zauważyłem i jeszcze sobie z nimi nie poradziłem to:
1) sprzęgło - trudno je ustawić przy manetce. Tzn. albo po wbiciu biegu na sprzęgle moto rusza albo po próbie ustawienia ślizga się sprzęgło. Wymieniłem olej na nowy (rekomendowany hipol) i niestety nic się nie poprawiło. Czy to kwestia ustawienia czy raczej coś jest uszkodzone?
2) założony obecnie gaźnik to Oko 26mm, który zwyczajnie cieknie przez przezroczystą komorę pływaka. Po rozebraniu okazało się, że już dobrze nie przylega. Znalazłem taką tylko w jednym sklepie internetowym i poinformowano mnie, że będą dostępne w okolicach maja. Może ktoś się orientuje gdzie taką komorę teraz kupić razem z uszczelką (foto)?
3) jeszcze w temacie gaźnika: czy faktycznie Oko 26mm jest lepszy od oryginału, czy może lepiej go wymienić? Dopytuję ponieważ mam wrażenie, że ciężko w nim ustawić wolne obroty.

Prośba o pomoc z powyższymi usterkami.
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301
Wiek: 30
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 501
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-04-03, 09:16   

Kup Reinzosil i posmaruj miejsce styku komory oraz Oring i skręć, zostaw na 2h do wyschnięcia- może się uda. Co do obrotów może być tak, że ten gaźnik w jakiś miejscu się skończył, bez rozbiórki to gdybanie.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4790
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-04-03, 10:00   

Na moje te komory nie mają racji bytu a co do oko 26 to chyba nie jest dobre rozwiązanie pod 150ccm. U siebie zamontowałem PWK 24 do ETZ 150 i stwierdzam, że już do BVF nie wrócę choćby był nowy DDR.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Pablo100 

Motocykl: Honda 1000RR
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 0
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2021-04-03, 12:00   

Dziękuję za odpowiedzi.
Kupię Reinzosil, posmaruję i zobaczę czy coś to da.
Co do obrotów to oczywiście na tyle świetnie się znam, że nawet jak rozbiorę gaźnik to pewnie nie zauważę czy coś się skończyło :)
 
     
Pablo100 

Motocykl: Honda 1000RR
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 0
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2021-06-28, 19:27   

Reinzosil zadziałał rewelacyjnie - dziękuję za podpowiedź.
Gaźnik zregenerowany, ustawiony i wygląda na to, że działa - nawet wolne obroty ok :o
Wymieniony ramki zegarów i kilka innych rzeczy :)

Został temat sprzęgła, tzn po wymianie oleju i zdjęciu prawego dekla okazuje się, że teraz nie ma możliwości ustawienia go - etka rusza po wbiciu biegu.
Przeczytałem, że powinna być jakaś kulka - czy to możliwe, że mi ona nieświadomie wypadła przy zdejmowaniu dekla?
Prośba o informacje znawców tematu.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4790
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-06-29, 08:07   

A między popychaczami w silniku masz kulkę? Powinna tam być. I czy śruba regulacji w pokrywie alternatora jest oryginalna czy zwykła m8 na klucz 13?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Pablo100 

Motocykl: Honda 1000RR
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 0
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2021-06-29, 10:52   

Dzięki za szybką reakcję! Ciężko mi powiedzieć czy mam kulkę między popychaczami - do tego jeszcze nie doszedłem. Śruba regulacji w pokrywie alternatora jest dość dziwna, tzn. na klucz 13 i dodatkowo jakby na końcu przecięta tak żeby można było ustawiać np: śrubokrętem.
Może Ja coś rozregulowałem lub wypadła kulka dlatego teraz nie da się ustawić sprzęgłą?
Przy manetce mam już ustawione tak, że ledwo da się ją wcisnąć a i tak nie wysprzęgla do końca.

PS: ETZ_PRORIDER przy okazji wesołych imienin!
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4790
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-06-29, 17:44   

A dzięki :piwo: oryginalnie śruba regulacji jest na płaski śrubokręt i zakontrowana nakrętka m8, sama śruba jest specyficzna, bo ma na końcu zatoczenie które wchodzi głębiej w sam ślimak i dochodzi bliżej popychacza.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Pablo100 

Motocykl: Honda 1000RR
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 0
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2021-07-04, 18:00   

Miałem okazję zrobić zdjęcia. śruba wygląda jak poniżej.
 
     
Pablo100 

Motocykl: Honda 1000RR
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 0
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2021-07-04, 18:01   

Zdjęcie nr 2
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4790
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-07-04, 18:21   

Wygląda jakby dorabiana. Nie mam pewności, musiałbyś wykręcić całą i zrobić zdjęcie.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Pablo100 

Motocykl: Honda 1000RR
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 0
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2021-07-04, 19:55   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Wygląda jakby dorabiana. Nie mam pewności, musiałbyś wykręcić całą i zrobić zdjęcie.

Wykręcić całą jest problem ponieważ jest na końcu jakby szersza (zbita).
 
     
Pablo100 

Motocykl: Honda 1000RR
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 0
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2021-07-04, 19:58   

Natomiast zrobiłem zdjęcia po odkręceniu dekla, może to coś pomoże?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4790
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-07-04, 20:22   

Więc masz problem. Dlatego tam siedzi kulka, żeby popychacz obracając się nie wycierał właśnie końcówki tej śruby regulacyjnej.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Pablo100 

Motocykl: Honda 1000RR
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 0
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2021-07-04, 20:36   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Więc masz problem. Dlatego tam siedzi kulka, żeby popychacz obracając się nie wycierał właśnie końcówki tej śruby regulacyjnej.

W takim razie napisz proszę co radzisz żeby sprzęgło wróciło?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4790
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-07-04, 22:53   

Tak czy siak w jakimś stopniu uszkodzisz ślimak wykręcając to co masz. Także spróbuj to jakoś wydostać wykręcając i jeśli gwint w samym ślimaku będzie w miarę ok to popraw go gwintownikiem i wkręć oryginalną śrubę regulacyjną + kulka.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Pablo100 

Motocykl: Honda 1000RR
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 0
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2021-07-05, 12:59   

Udało się wyciągnąć śrubę :grin:
Niestety nigdzie nie ma informacji jakiej wielkości ma być kulka która jest pomiędzy zabierakiem a tą śrubą.
Według opisu 1/4 cala kulka-70TGL 15515, powinna mieć teoretycznie 1/4 calą, ale niestety taka nie zmieściłaby się do środka.
Pytanie właściwe, czy ktoś zna jej wymiary?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4790
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-07-05, 14:13   

Już pisałem wyżej. Grubości popychacza sprzęgła. Może być nieco grubsza.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Pablo100 

Motocykl: Honda 1000RR
Dołączył: 22 Kwi 2018
Posty: 0
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2021-07-05, 15:53   

Dziękuję za szybką podpowiedź!
Wszystko zrobione według instrukcji i niestety pomimo włożenia kulki przed popychacz sprzęgło nie działa prawidłowo.
Standardowo ustawiałem śrubą regulacyjną do tego stopnia, że już ledwo byłem w stanie wciskać manetkę a i tak motocykl rusza po wrzuceniu biegu.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 4790
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-07-05, 16:45   

To może masz sklejone sprzęgło albo źle doregulowany nacisk sprężyny na docisku? Patrzałeś co się dzieje pod lewą pokrywą?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14