» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
MZ TS150 - Wyciek oleju na zębatce zdawczej
Autor Wiadomość
MichalTT 

Motocykl: MZ TS 150 1982r.
Wiek: 52
Dołączył: 12 Mar 2021
Posty: 3
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2021-07-27, 11:24   MZ TS150 - Wyciek oleju na zębatce zdawczej

Cześć,
zauważyłem ostatnio wyciek oleju od strony zębatki zdawczej - po otwarciu prawej pokrywy w środku jest dość dużo oleju silnikowego oraz na samej zębatce i łańcuchu.
Co może być tego przyczyną?
poniżej zdjęcia:
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-07-27, 14:03   

A ile oleju wlałeś? Wygląda jakby ciekło przez środek trybu zdawczego. Widać, jak napity jest filc w zdawczym. Dzieje się tak, jak wyrabia się tulejka ślizgowa w ów trybie i powiększa się luz montażowy w tym miejscu. Może też sączyć przez czujnik luzu. Zmyj cały olej benzyną ekstrakcyjną i obserwuj, czy gdzieś się nie pojawia.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
MichalTT 

Motocykl: MZ TS 150 1982r.
Wiek: 52
Dołączył: 12 Mar 2021
Posty: 3
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2021-08-01, 11:36   

Cześć,
Umyłem wszystko i odpaliłem silnik pozostawiając go na biegu jałowym obserwując skąd się sączy.
Wynik: olej pojawił się tylko na zębatce zdawczej więc jest chyba tak jak napisał kolega ETZ_PRORIDER, że wyrabia się tulejka ślizgowa :(

Domniemam, że aby wymienić tą tulejkę trzeba rozpołowić silnik, tak? Czy owa tulejka jest osobnym elementem wałka zdawczego, czy trzeba zakupić całość tzn. koło zębate z wałkiem zdawczym i ową tulejką?

Przepraszam, ale zapytam przy okazji czy ma ktoś i może udostępnić w formie pliku jakąś dokumentację dotyczącą silnika TS150? Próbowałem skorzystać z linków z tego forum , ale większość jest już nieaktywna.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-08-01, 18:08   

Konieczna jest rozbiórka silnika, żeby tą usterkę naprawić. Zużytą tulejkę usuwasz poprzez wytoczenie jej, wprasowujesz nową i dopiero obrabiasz jej średnicę wewnętrzną pod wałek który pracuje wewnątrz niej z odpowiednim luzem montażowym.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13