Cylinder do MZ ES czy ETS |
Autor |
Wiadomość |
Daniel_ETZ
Motocykl: MZ etz 251, ETS 250
Wiek: 42 Dołączył: 24 Sie 2019 Posty: 11 Skąd: Długomiłowice
|
Wysłany: 2021-09-05, 11:28 Cylinder do MZ ES czy ETS
|
|
|
Witajcie
Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie sprawy dotyczącej tuleji w cylindrze do MZ ES 250/2. Z mojej wiedzy wynika że tuleja u góry kończyła się na równo z płaszczyzną aluminiowego odlewu lub prościej nie wystawała z pierścieniem u góry (nazywa się to chyba pierścień ogniowy). Ostatnio demontowałem MZ ES 250/2 i miała założony cylinder z tym właśnie pierścieniem i głowicą przystosowaną do tego typu cylindra. Ktoś powie że to zestaw z TS 250 no ale w TS głowice miały już tlyne szpilki mocowania do ramy a ta głowica wyglądała jak z "regularnego" TROPHY. Czy w modelach ES lub ETS występowały także takie cylindry? |
_________________ Daniel |
|
|
|
|
Daniel_ETZ
Motocykl: MZ etz 251, ETS 250
Wiek: 42 Dołączył: 24 Sie 2019 Posty: 11 Skąd: Długomiłowice
|
Wysłany: 2021-09-05, 11:43
|
|
|
Załączam zdjęcia do tematu. |
_________________ Daniel |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 390 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2021-09-05, 20:15
|
|
|
Powinno być tak jak piszesz, lecz jeśli rzeczywiście głowica z pierwszego zdjęcia od góry ma miejsce na pierścień ogniowy... to została najwidoczniej zmodyfikowana, poza tym jest to głowica stosowana do połowy rocznika 1969 do słabszej wersji ~17,5KM. |
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
Daniel_ETZ
Motocykl: MZ etz 251, ETS 250
Wiek: 42 Dołączył: 24 Sie 2019 Posty: 11 Skąd: Długomiłowice
|
Wysłany: 2021-09-05, 20:56
|
|
|
mar09 napisał/a: | Powinno być tak jak piszesz, lecz jeśli rzeczywiście głowica z pierwszego zdjęcia od góry ma miejsce na pierścień ogniowy... to została najwidoczniej zmodyfikowana, poza tym jest to głowica stosowana do połowy rocznika 1969 do słabszej wersji ~17,5KM. |
Zgodzę się z Tobą, odlewy dla 19KM miały dwa proste żebra przez środek. Jest prawdopodobnie tak jak piszesz że ktoś zrobił podtoczenie w komorze głowicy. |
_________________ Daniel |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 390 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2021-09-06, 14:02
|
|
|
Daniel_ETZ napisał/a: | odlewy dla 19KM miały dwa proste żebra przez środek |
Dokładnie tak, przy czym same cylindry 17,5KM a 19KM w zasadzie układem okien nie powinny się różnić, tak myślę (poza oknem ssącym i króćcem) więc moc podnieśli prawdopodobnie poprzez inną geometrię komory spalania.
|
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
|