» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Cylinder do MZ ES czy ETS
Autor Wiadomość
Daniel_ETZ 


Motocykl: MZ etz 251, ETS 250
Wiek: 42
Dołączył: 24 Sie 2019
Posty: 11
Skąd: Długomiłowice
Wysłany: 2021-09-05, 10:28   Cylinder do MZ ES czy ETS

Witajcie

Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie sprawy dotyczącej tuleji w cylindrze do MZ ES 250/2. Z mojej wiedzy wynika że tuleja u góry kończyła się na równo z płaszczyzną aluminiowego odlewu lub prościej nie wystawała z pierścieniem u góry (nazywa się to chyba pierścień ogniowy). Ostatnio demontowałem MZ ES 250/2 i miała założony cylinder z tym właśnie pierścieniem i głowicą przystosowaną do tego typu cylindra. Ktoś powie że to zestaw z TS 250 no ale w TS głowice miały już tlyne szpilki mocowania do ramy a ta głowica wyglądała jak z "regularnego" TROPHY. Czy w modelach ES lub ETS występowały także takie cylindry?
_________________
Daniel
 
     
Daniel_ETZ 


Motocykl: MZ etz 251, ETS 250
Wiek: 42
Dołączył: 24 Sie 2019
Posty: 11
Skąd: Długomiłowice
Wysłany: 2021-09-05, 10:43   

Załączam zdjęcia do tematu.
_________________
Daniel
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 389
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2021-09-05, 19:15   

Powinno być tak jak piszesz, lecz jeśli rzeczywiście głowica z pierwszego zdjęcia od góry ma miejsce na pierścień ogniowy... to została najwidoczniej zmodyfikowana, poza tym jest to głowica stosowana do połowy rocznika 1969 do słabszej wersji ~17,5KM.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
Daniel_ETZ 


Motocykl: MZ etz 251, ETS 250
Wiek: 42
Dołączył: 24 Sie 2019
Posty: 11
Skąd: Długomiłowice
Wysłany: 2021-09-05, 19:56   

mar09 napisał/a:
Powinno być tak jak piszesz, lecz jeśli rzeczywiście głowica z pierwszego zdjęcia od góry ma miejsce na pierścień ogniowy... to została najwidoczniej zmodyfikowana, poza tym jest to głowica stosowana do połowy rocznika 1969 do słabszej wersji ~17,5KM.


Zgodzę się z Tobą, odlewy dla 19KM miały dwa proste żebra przez środek. Jest prawdopodobnie tak jak piszesz że ktoś zrobił podtoczenie w komorze głowicy.
_________________
Daniel
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 389
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2021-09-06, 13:02   

Daniel_ETZ napisał/a:
odlewy dla 19KM miały dwa proste żebra przez środek


Dokładnie tak, przy czym same cylindry 17,5KM a 19KM w zasadzie układem okien nie powinny się różnić, tak myślę (poza oknem ssącym i króćcem) więc moc podnieśli prawdopodobnie poprzez inną geometrię komory spalania.



_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13