» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-03, 01:00
Różnice pomiędzy MZ ES 250 , 250/0 i 250/1 JASKÓŁKA
Autor Wiadomość
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2666
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2016-11-14, 14:57   

Pytanie jaki cylinder jest w jaskółce czy 250 czy 250/1 bo byc moze masz caly zestaw przelozony.

Jak dobrze kojarze pokrywka od zerówki ma w okregu na gaźnik zrobioną dziure-zakladasz jak juz gaźnik ma linki. W jedynce tego brak-zakladasz pokrywe a potem cala gore gaźnika.
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 658
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2016-11-14, 15:21   

Cytat:
Jak dobrze kojarze pokrywka od zerówki ma w okregu na gaźnik zrobioną dziure-zakladasz jak juz gaźnik ma linki. W jedynce tego brak-zakladasz pokrywe a potem cala gore gaźnika.


Dobrze rastuch kojarzysz tylko na odwyrtkę :mrgreen:

_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
puzel 

Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 16
Skąd: Stolp
Wysłany: 2016-11-14, 17:48   

Tak się składa że gaźnik od jedynki kupiłem i po rozpakowaniu również stwierdziłem że coś jest nie tak :mrgreen: Faktycznie, jest dużo większy i za wiele się przerzucić nie da. Generalnie na gaźniku z zerówki motocykl jakoś jeździ ale jest strasznie wyrobiona, przepustnica, gardziel jak i sam korpus gaźnika. Na wolnych obrotach dzwoni to wszystko jakby wał był na wykończeniu. Cały silnik jest od jedynki (numer zaczynający się od 22) oraz cylinder też - gdzieś wyczytałem że w zerówkach nie było na cylindrze nadlewu "250" u mnie on jest. Pokrywa jest taka jak na zdjęciu powyżej, kruciec do tego właśnie gaźnika. Tłumik szmerów też mnie zastanawiał, właśnie ten otwór i guma uszczelniająca, że chyba do BVF 28,5 powinny być większe. Niemniej motocykl na tym gaźniku jakoś chodzi, pali od pierwszego kopnięcia i nawet się zbiera (70-80 można jechać, dobiłem do 90-ciu ale dzisiaj to już za zimno na takie przejażdżki :lol: )
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 73
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2016-11-14, 21:20   

W Puszczykowie/Poznania gościu regeneruje takie zużyte gaźniki. U mnie zregenerował przepustnice, dysze iglicę, dorobił nową zakrętkę, oraz iglicę pływaka. Jeżdżę i jestem zadowolony a gaźnik u mnie też tak dzwonił tak jak opisujesz. Jeśli jesteś zainteresowany http://reges.pl/gaznikikontakt.htm . Koszt takiej naprawy to do 250zł w zależności od ilości wymienionych elementów. Przyjmuje i wysyła pocztą, lub kurierem.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
Ostatnio zmieniony przez Bajbus16 2016-11-15, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 85 razy
Wiek: 47
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2915
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2016-11-14, 21:27   

Bajbus16, Tutaj pisz.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
puzel 

Motocykl: K-750
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 16
Skąd: Stolp
Wysłany: 2016-11-17, 14:28   

myślisz że naprawi tak żużyte elementy?



 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 73
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2016-11-17, 19:59   

Ten element z pierwszego zdjęcia nie ma zasadniczego znaczenia, choć ważna jest tam uszczelka, którą wykonał mi z czegoś bardzo twardego i nie uszczelniła tak jak powinna, przez co miałem maleńki kłopot z wolnymi obrotami. Dorobiłem miękkiego kartonu (puste pudełko po lekach) i teraz obroty mogę ustawić w granicach 100obr/min i pyka sobie bez problemów. Głównej regeneracji podlega wewnętrzna średnica przepustnicy i wykonanie nowej, iglica, dysza główna. Ja dodatkowo poprosiłem o zrobienie dyszy 80, którą obecnie testuję. Zadzwoń do niego, bardzo chętnie odpowie Ci na wszystkie pytania. Ja jestem bardzo zadowolony.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 55
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 785
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2016-12-10, 12:25   obudowa napędu licznika ES

Niby to samo a jednak są różnice z czego wynikają ??

[ Komentarz dodany przez: motomaciey: 2016-12-10, 15:02 ]
Skoro wiesz od czego to jest to nie zamieszczaj w dziale IDENTYFIKACJA CZĘŚCI.
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2666
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2016-12-10, 19:08   

Z różnego sposobu mocowania oski napedu licznika we wczesnych jaskolkach i późniejszych esach.
To z prawej na zdjeciu jest starsze.
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Jacek635 

Motocykl: TS
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 30
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2021-09-07, 09:27   

W sprawie rodzajów wałów to w swojej ts natknąłem sie na taki. Problem, że w miejscu mniejszego zimeringu miał za dużą średnice więc postanowiłem go stoczyć. Może ktoś wie od jakiej mz on pochodzi ? To będzie coś nowszego bo czopy są wspólne z przeciwwagami.
_________________
prototypownia-Janicki blog

MZ250TS, Jawa353, Junak,
WSK125 B3,64,Z2,2xGil,M06L,Pak,
WSK175 M21,S1,S2,
Romet760,50T1 Pegaz710,
IŻ Jupiter, SHL M11W, M06U, WFM,
Harley Davidson Road King, Sportster Ironhead,
Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24
i inne
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15