Przesunięty przez: motomaciey 2012-01-15, 16:02 |
Uchwyty silnika - jakie kupić? |
Autor |
Wiadomość |
Klimas92
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 68 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 2012-01-15, 14:24 Uchwyty silnika - jakie kupić?
|
|
|
Witam.
Przeprowadzam remont w swojej 251 i potrzebuje nowych uchwytów silnika,przy jednym ze starych ułamało się mocowanie a po drugie wiadomo że przy etz te uchwyty z czasem się wykrzywiają i silnik schodzi na prawą stronę.
Zastanawiam się jakie kupić,na rynku nie dość że jest słaby wybór to części są słabej jakości,
słyszałem również od kumpla że ktoś na tym forum dorabia takowe uchwyty,zdaje się na waszą wiedzę. |
_________________ http://www.bikepics.com/members/klimas12pa/
Temat o Etce :
http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
norbertmz
mz zawodostwo
Motocykl: mz etz 250 x2
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 358 Skąd: Kacprówek
|
Wysłany: 2012-01-15, 14:39
|
|
|
Racja te z allegro są dosyć słabe ale jeżeli nie będziesz robił żadnego palenia gumy itp "kółeczek" to powinny wystarczyć. A o dorabianiu to słyszałem że Intr może coś takiego zrobić ale nie jestem pewien |
_________________ "To, że dla Ciebie i dla mnie i dla pińdziesięciu innych jest to jasne, to nie znaczy, że dla wszystkich " |
|
|
|
|
Polonez
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 94 Skąd: Baranowo
|
Wysłany: 2012-01-15, 14:49
|
|
|
Kup nowe i do prawego uchwytu dospawaj stary, obetnij w starym tą tuleję, uchwyty z gwintami, nałóż jeden na drugi i dobrze zaspawaj(nie musi byc bardzo estetycznie bo prawego uchwytu nie widac wcale). Nic się nie wykrzywi wtedy na 100%.
Lewy zostaw w spokoju bo go widac a nowy ładnie wygląda |
_________________ http://www.polskajazda.pl.../ETZ_250/122706 |
|
|
|
|
intr
Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lut 2006 Posty: 2022 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2012-01-15, 15:26
|
|
|
uchwyty do 251 są inne niż do 250. Mają ciut inny kształt i wymiary. Wszystko sprzedawane na allegro opisane 250/251 zgodnie w fabryką pasuje tylko do 250. 251 ma silnik cofnięty da blachach bliżej ramy. Prawidłowe uchwyty 251 można sprowadzić z Niemiec, ale z racji tego, że nie jest to taka masówka jak do 250, są 4 razy droższe a wykonane z tego samego materiału, więc nie warto. Jeżeli masz możliwość lepiej je wykonać samemu. Ja nigdy nie dorabiałem uszu. Do 150'tki mają jeszcze w Zschopau, 250/251 nie ma od dawna. Podsumowując: Kupujesz co jest i masz goowno, albo dorabiasz samemu i masz tak, jak sobie zrobisz |
_________________ Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr) |
|
|
|
|
sum-ek
Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 53 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 9 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2012-02-02, 00:15
|
|
|
Czyli trzeba sobie zrobić tak... |
|
|
|
|
jaroquest
Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 512 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2021-11-14, 19:16
|
|
|
Dorabia ktoś jeszcze porządne uchwyty do ETZ 250 czy zostaje tylko zespawać ze sobą dwa komplety
Wiem ,że Xsargo dorabiał kiedyś ale to było dawno i tylko do 251. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-11-15, 13:03
|
|
|
Napisz do Oriona |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 756 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2021-11-15, 15:22
|
|
|
Ja zauważyłem że nawet jak zrobimy uchwyty z blachy 10mm to i tak słabym punktem będzie ta tuleja prowadząca bo jest zwyczajnie cienka i na niej się te uszy wyginają, moim zdaniem trzeba zastosować grubościenną, weź Jaroquest to pod uwagę.
Takie pytanie czy ktoś stosował poliamid zamiast tych gum pod uszy? Jak takie rozwiązanie się sprawuje? Przypuszczam wiele rzeczy ale w praniu mogło wyjść całkiem nieźle. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-11-15, 15:33
|
|
|
Też myślałem o poli ale wydaje mi się, że rama będzie za mocno drżała. Wystarczy, że za mocno skręcisz oś wahacza i już drenuje bardziej niż przed dokręceniem. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7504 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2021-11-15, 17:55
|
|
|
jaroquest napisał/a: | Dorabia ktoś jeszcze porządne uchwyty do ETZ 250 czy zostaje tylko zespawać ze sobą dwa komplety |
Ja cały czas uważam, że lepiej pospawać z dwóch, niż robić pojedyncze grube. Najmocniejsze materiały powstają z wielu cienkich "splotek" materiału, nie z jednorodnego kawałka. Fizyka. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
jaroquest
Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 512 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 2021-11-15, 18:04
|
|
|
Orion już nie dorabia, spoko tak więc pospawam jeden solidny z dwóch kompletów |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-11-15, 19:41
|
|
|
Spawaj śmiało 2 komplety. Mam w zielonej tak zrobione i nawet nie było problemu z zamontowaniem silnika, sam wskoczył na swoje miejsce. Nie widzę śladów skrzywienia po 2 sezonach. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2156 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2021-11-15, 22:57
|
|
|
Bo te uchwyty z blachy 6mm dorabiał na wzór kolega karo. Wpi banda ma od niego , rewelacja i spokój póki rama nie zgnije |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
|