» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kosior30
2021-11-17, 19:06
MZ ETZ 150 problem z mocą na 5 biegu
Autor Wiadomość
Ematik

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 24 Maj 2021
Posty: 0
Wysłany: 2021-11-17, 13:08   MZ ETZ 150 problem z mocą na 5 biegu

Witam, mam porblem z moją ETZ na 5 biegu nie kręci się wyżej niż 4tys obrotów.

Pozostałe biegi kręcą się normalnie do 6 tys obrotów.
Wrzucam zdjęcia i filmy jak moto chodzi.
https://youtu.be/xk0XHzV0Lek
https://youtu.be/DmZa7yI2K8s
https://youtu.be/HbfsFXxgbdc
Może mi ktoś wskazać gdzie szukać przyczyn?

Zapłon ustawiony na 2.5mm, przerwa tłok-głowica ustawiona na 0.9mm, kolor świecy cegła.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-11-17, 18:47   

Jaki gaźnik i jaki tłumik?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Ematik

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 24 Maj 2021
Posty: 0
Wysłany: 2021-11-17, 19:09   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Jaki gaźnik i jaki tłumik?


Gaźnik PWK 26, tłumik orginaln DDR czyszczony soda kaustyczna.
Zobacz film jak pracuje tam widać gaźnik.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-11-17, 22:42   

PWK 26 to niezbyt dobry pomysł. Ale kolor świecy sugeruje, że skład mieszanki jest w porządku, zmień może ustawienie iglicy, daj jej nieco więcej paliwa.
Kolega swojego czasu też wyczyścił kretem tłumik i to co się oderwało i nie wypadło zatkało wkład który jest swoistym labiryntem i czasami nie sposób wszystkiego wydostać. Dopiero jak dostała porządnie na trasie na 4 biegu to zaczęła wyrzucać dość grube kawałki nagaru, zaczynała iść coraz lepiej aż do licznikowego 110 na 5 biegu i na tym się skończyło. Może być, że u Ciebie też przytkało.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Ematik

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 24 Maj 2021
Posty: 0
Wysłany: 2021-11-18, 10:11   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
PWK 26 to niezbyt dobry pomysł. Ale kolor świecy sugeruje, że skład mieszanki jest w porządku, zmień może ustawienie iglicy, daj jej nieco więcej paliwa.
Kolega swojego czasu też wyczyścił kretem tłumik i to co się oderwało i nie wypadło zatkało wkład który jest swoistym labiryntem i czasami nie sposób wszystkiego wydostać. Dopiero jak dostała porządnie na trasie na 4 biegu to zaczęła wyrzucać dość grube kawałki nagaru, zaczynała iść coraz lepiej aż do licznikowego 110 na 5 biegu i na tym się skończyło. Może być, że u Ciebie też przytkało.


Mogę tak zrobić, niestety na starym gaźniku nie sposób było ją wyregulować :/
Na pierwszy rzut mogę zmienić ustawienie iglicy.
Lub przejechać się jakiś odcinek z obrotami 6 tys
Ogólnie to wydaje się wszystko w porządku prócz tego piątego biegu końcówka tłumika też czysta nie ma śladu oleju
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-11-18, 17:30   

Mogę dodać jeszcze, że może być problem z przepływem paliwa do komory, gaźnik PWK ma dosyć małą komorę i wszelkie zaniechania w przepływie mogą wcześniej pokazywać brak dopływu paliwa. W kraniku masz filtr siateczkowy, przy osadniku weź go całkowicie zdemontuj i przeczyść jeszcze kranik. Jeśli posiadasz filtr paliwa na przewodzie, zdemontuj go też.

Jeśli problem będzie się powtarzał zmierz kompresje i podaj.
 
     
hary11 


Motocykl: MZ ETZ 251 '91
Wiek: 40
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: Strzelce opolskie
Wysłany: 2021-11-18, 17:37   

A ile zębów ma zębatka zdawcza w silniku?
 
     
Mzetzman 

Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-11-19, 08:54   

Ja bym raczej obstawiał kiepską kondycję układu korbowo-tłokowego skoro problem występuje tylko na piątym biegu. Tak jak Wolf pisał, zmierz kompresję albo sprawdź luz na pierścieniach.
 
     
Ematik

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 24 Maj 2021
Posty: 0
Wysłany: 2021-11-19, 21:30   

hary11 napisał/a:
A ile zębów ma zębatka zdawcza w silniku?

Oryginalna ale dla pewności sprawdzę.
 
     
Ematik

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 24 Maj 2021
Posty: 0
Wysłany: 2021-11-19, 21:32   

Mzetzman napisał/a:
Ja bym raczej obstawiał kiepską kondycję układu korbowo-tłokowego skoro problem występuje tylko na piątym biegu. Tak jak Wolf pisał, zmierz kompresję albo sprawdź luz na pierścieniach.


Nie mam zabardzo czym sprawdzic kompresji bo mój zegar który mam chyba nie działa dobrze.. ale jeśli wierzyć jego wskazaniom to kompresja 8bar
Silnik po remoncie szlif i tłok luz na pierścionkach tak jak podaje książka serwisowa tzn. mieści się w odpowiednim przedziale
 
     
Ematik

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 24 Maj 2021
Posty: 0
Wysłany: 2021-11-19, 21:33   

Wolf napisał/a:
Mogę dodać jeszcze, że może być problem z przepływem paliwa do komory, gaźnik PWK ma dosyć małą komorę i wszelkie zaniechania w przepływie mogą wcześniej pokazywać brak dopływu paliwa. W kraniku masz filtr siateczkowy, przy osadniku weź go całkowicie zdemontuj i przeczyść jeszcze kranik. Jeśli posiadasz filtr paliwa na przewodzie, zdemontuj go też.

Jeśli problem będzie się powtarzał zmierz kompresje i podaj.

Miałem filterek na przewodzie ale go zdemontowalem dziwię się tylko że często pojawia się pęcherzyk powietrza w przewodzie skąd on się tam pojawia?
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-11-20, 06:32   

Przejrzyj kranik pod kątem zaniechania przepływu, filtr w osadniku zdemontuj oraz czasami się zdarza jeszcze jeden pod króćcem plastikowym. Do tego sprawdź czy masz drożne odpowietrzenie w korku baku.

Inna sprawa może być problem z poziomem paliwowym w PWK.

Regulacja polega na odgięciu blaszki, zazwyczaj ustawienie środkowej blaszki do poziomu jak na zdjęciu daje definitywne ustawienie.

Ps. Pozostaje jeszcze ten nieszczęsny wydech co Prorider powiedział, najlepiej podmień na inną sztukę w pewniejszym stanie.
 
     
Ematik

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 24 Maj 2021
Posty: 0
Wysłany: 2021-11-22, 15:47   

Wolf napisał/a:
Przejrzyj kranik pod kątem zaniechania przepływu, filtr w osadniku zdemontuj oraz czasami się zdarza jeszcze jeden pod króćcem plastikowym. Do tego sprawdź czy masz drożne odpowietrzenie w korku baku.

Inna sprawa może być problem z poziomem paliwowym w PWK.

Regulacja polega na odgięciu blaszki, zazwyczaj ustawienie środkowej blaszki do poziomu jak na zdjęciu daje definitywne ustawienie.

Ps. Pozostaje jeszcze ten nieszczęsny wydech co Prorider powiedział, najlepiej podmień na inną sztukę w pewniejszym stanie.


Nie mam innego wydechu :/ ale jest taka możliwość że zapchany :/
Dzisiaj zmieniłem akku bo gdzieś czytałem że to może być wina słabego Aku. Jechałem i tak na prostym odcinku jakby lepiej bardziej chętna zwiększanie obrotów (nie wiem w jakim tempie powinna wchodzić od 4 do 5 tys)

Muszę odkręcić kranik od baku i zobaczyc . Nie wiem czemu w przewodzie paliwowym ciągle pojawia się powietrze skąd ?

Ps. Odnośnie poziomu paliwa widziałeś kolor świecy ? Niby jest prawidłowy to w takim razie jest sens grzebać ?
 
     
Rafal1480 
Rafal


Motocykl: MZ ETZ 250e
Wiek: 42
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 230
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-11-22, 20:01   

Poziom paliwa w komorze pływaka raczej nie ma związku z kolorem świecy, od tego jest iglica i dysza
_________________
- niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
 
     
Rafal1480 
Rafal


Motocykl: MZ ETZ 250e
Wiek: 42
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 230
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-11-22, 20:03   

Poziom paliwa w komorze pływaka raczej nie ma związku z kolorem świecy, od tego jest iglica i dysza.
_________________
- niema takiej ruiny co odbudować by się niedało-
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-11-22, 22:31   

Rafal1480, Oj może mieć i to spory. Moja 300 miała na starym BVF za wysoki poziom i przylewało mi świecę.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Ematik

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 24 Maj 2021
Posty: 0
Wysłany: 2021-11-24, 23:41   

Rafal1480 napisał/a:
Poziom paliwa w komorze pływaka raczej nie ma związku z kolorem świecy, od tego jest iglica i dysza

Będe sprawdzał Twoją sugestię.
Natomiast ostatnio przegoniłem ją troche bardziej i kolor swiecy zrobił się ciemny ale nie czarny bardziej taki granat albo coś.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15