» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Goły tłok - jak dobrać pierścienie, sworzeń, zabezpieczenie
Autor Wiadomość
karo 


Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 165
Skąd: WPI
Wysłany: 2022-02-09, 12:37   Goły tłok - jak dobrać pierścienie, sworzeń, zabezpieczenie

Witam wszystkich :wink:
Mam goły tłok firmy mahle (średnica tłoka 72,42), chce dokupić pierścienie, sworzeń tłoka i zabezpieczenie sworznia.

W tym temacie https://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=40926 intr podał wymiar sworznia i pierścieni:

intr napisał/a:
Pierścienie 1,5 mm, bardzo krótki sworzeń...


intr napisał/a:

Sworzeń ma długość - 45,70 mm.


Jakiej firmy polecacie pierścienie, gdzie można dorobić, jak dobrać wymiar?

Sworzeń tłoka znalazłem na Allegro firmy wossner 18x11x46mm i 18x8x46mm. Który będzie lepszy sworzeń?


Obrazek
obrazek
[img]<a href=https://zapodaj.net/5842a651ae19e.jpg.html>15525158-FF6A-440A-901E-C9252A409882.jpeg</a>[/img]
_________________
MZ ETZ 251 91'
MZ ETZ 250 87’
MZ ETZ 250 83'
Cezeta 502 62'
SHL M11 62'
Ostatnio zmieniony przez karo 2022-02-10, 11:34, w całości zmieniany 5 razy  
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2022-02-09, 18:01   

Firma TOMRING kiedyś dorabiała pierścienie jakie się chciało. Poza tym, najlepiej dobierać pierścienie odpowiednio po szlifie (pod dany tłok z zachowaniem luzu montażowego) bo rozmiar nabity na denku tłoka nie zawsze pokrywa się z rzeczywistością. Po takim szlifie pierścienie dobieasz pod rozmiar po szlifie, żeby luz na zamkach wynosił około 0.2mm.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
karo 


Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 165
Skąd: WPI
Wysłany: 2022-02-10, 09:40   

Dzięki ETZ-PRORIDER :piwo: O tej firmie nie słyszałem, przygotuje zestaw do szlifu i głowice do przerobienia na 300 i będę działać. Czy Wystarczy im wysłać tłok i podać średnice cylindra żeby dorobili pierścienie?
Czy warto dorobić pierścienie chromowane?
_________________
MZ ETZ 251 91'
MZ ETZ 250 87’
MZ ETZ 250 83'
Cezeta 502 62'
SHL M11 62'
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2022-02-10, 10:20   

Odnośnie pierścieni chromowanych to na pewno stawiają mniejsze opory tarcia, niż zwykłe. Jeśli miałbym opcję, to wybrałbym takie. Dobrze byłoby, jakbyś pomierzył tłok mikrometrem w kilku miejscach, doliczył luz montażowy i wyjdzie Ci mniej więcej średnica cylindra jaką pod ten tłok potrzebujesz. Resztą zajmą się sami, kolejna kwestia, to ksztalt zamków oraz pozostałe wymiary pierścienia - tu musisz się kontaktować z firmą, czy będą potrzebowali do tego tłok (podejrzewam, że będą go cieli mieć u siebie, żeby dobrze wszystko spasować) czy już przeszlifowany cały zestaw. :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
karo 


Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 165
Skąd: WPI
Wysłany: 2022-02-10, 11:20   

Dzięki :piwo: Tak wyślę tłok żeby dopasowali pierścienie (oby zrobili jak należy), pierścienie raczej wezmę chromowane. Luz montażowy chyba się zrobi na 4setki, tłok nie jest nowy.
_________________
MZ ETZ 251 91'
MZ ETZ 250 87’
MZ ETZ 250 83'
Cezeta 502 62'
SHL M11 62'
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2022-02-10, 16:51   

Przy używanym tłoku można luz zrobić mniejszy bo to co miał już na puchnąć i się odprężyć to już ma za sobą.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14