» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Halogeny do MZ ETZ 250
Autor Wiadomość
MZRider 


Motocykl: MZ ETZ
Dołączył: 09 Mar 2021
Posty: 1
Wysłany: 2022-05-10, 21:38   Halogeny do MZ ETZ 250

Przeglądając archiwum młodego technika trafiłem na artykuł o montażu halogenów do ETZ 250.

https://mlodytechnik.pl/zrob-to-sam/archiwum/798-archiwum-dzialu-na-warsztacie-rok-1987

Numer z maja 87 roku

Może komuś się przyda :mrgreen:
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2022-05-11, 07:55   

Prenumerowałem kiedyś "Młodego Technika" i po tym artykule zainstalowałem takie halogeny w moje ETZ 150. Uchwyt wykonany w/g opisu z artykułu, tylko lampy okrągłe, z czarnymi kratkami :grin:
Powiem tak. Świeciło to zarąbiście. specjalnie śmigało się po nocach, aby poświecić halogenami :mrgreen:
Ale alternator w 150-tce jednak nie wydalał. Może błędnie założyłem że był taki sam jak w ETZ 250 ?
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2022-05-11, 12:10   

Moc alternatora dla wszystkich ETZ jest taka sama. Bez znaczenia czy 125 czy 300ccm.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
Ostatnio zmieniony przez ETZ_PRORIDER 2022-05-12, 00:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 511
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2022-05-11, 23:24   

Głupoty pisali w tym techniku, w ETZ alternator ma moc 180W a nie 210W.
W ogóle sam pomysł montażu halogenów o łącznej mocy 110W czyli ponad 60% wydajności alternatora jest mocno przesadzony.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2022-05-12, 00:18   

jaroquest, Różne źródła podają różne wartości. Tak ogólnie to może wytworzyć 210W.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2022-05-12, 07:36   

Na Alternatorze PVL, jakiejś znaczącej różnicy mocowo nie ma między zwykłym, tyle że na niższych partiach obrotów zaczyna ładować. To przy konfiguracji światłami przód i tył led wraz z kierunkowskazami i kontrolkami led plus ładowanie telefonu i grzane manetki oxford to mogę spokojnie na 70% mocy manetek jechać i doładowuje, na 100% (około 60W) już sterownik manetki wyłącza bo spada napięcie na akumulatorze. Jednak po montażu z przodu zwykłej żarówki h4 55W manetki ledwie działają na 40%. Wg. mnie te halogeny usprawnić o żarówki ledowe to wyjdzie max 20W a będą działać stabilnie w etz.
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy
Wiek: 55
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2022-05-12, 10:24   

Wolf napisał/a:
....... Wg. mnie te halogeny usprawnić o żarówki ledowe to wyjdzie max 20W a będą działać stabilnie w etz.


:grin: jak najbardziej zgadzam się z kolegą tylko ......... 35 lat temu nikt o żarówkach LED nie słyszał. Pamiętam że bez problemu kupiłem lampy, ale z żarówkami H1 (bo takie chyba tam wchodziły) już miałem problem. :mrgreen: takie były czasy.

A swoją drogą już wtedy zastanawiałem się jak się to miało do przepisów o ruchu drogowym ?
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2022-05-12, 21:43   

jaroquest napisał/a:
Głupoty pisali w tym techniku, w ETZ alternator ma moc 180W a nie 210W.


To zależy jak liczysz :) Generalnie alternator w ETZ daje 15A prądu. I teraz jeśli zakładasz, że instalacja jest 12V, to 12V x 15A = 180VA (W). Natomiast jeśli zakładasz, że w warunkach, w których alternator osiąga parametry znamionowe w instalacji powinno być napięcie ~ 14V, to 14V x 15A = 210VA (W). Więc obie wartości są teoretycznie prawdziwe :)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
slawek76 
Zlotowicz


Motocykl: MZ ES 250/1 z 1963r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 347
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2022-05-12, 22:04   

kosior30 napisał/a:


12V x 15A = 180VA (W).
Natomiast jeśli zakładasz, że w warunkach, w których alternator osiąga parametry znamionowe w instalacji powinno być napięcie ~ 14V,
14V x 15A = 210VA (W).

Takie proste obliczenie zawsze mnie przekonywały. :piwo:
Z czym tu dyskutować ?
czysta prawda :mrgreen:
 
     
ryshard 
Ryshard


Motocykl: Mz Etz250 '86
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 14
Skąd: Widowo
Wysłany: 2022-08-28, 11:48   

A nie lepiej obciążyć i samemu sprawdzić? Przecież ogólnie wiadomo, że magnetyzm spada z kwadratem odległości, niby w alternatorze to mało ważne, bo podniesie natężenie na wirniku, ale sprawność elementów alternatora ma duże znaczenie. Miałem rzemieślniczy wirnik w ETZ250, który ledwo pokrywał zapotrzebowanie na przednie światła i zapłon, bo resztę miałem w led'ach. Tak więc dywagowanie czy alternator ma 180 czy 210 W to kwestia indywidualna, jak te 15A co może osiągnie tylko przy jakich obrotach, bo chyba każdy wie co się dzieje przy słabym akumulatorze na wolnych i zapalonych światłach (stąd u mnie ledy).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13