» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Mz Es 250/2 Trophy
Autor Wiadomość
Endrju057 


Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 66
Dołączył: 15 Wrz 2015
Posty: 40
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2022-05-19, 09:42   Mz Es 250/2 Trophy

Witam kolegów.
Kupiłem Trophy w absolutnym oryginale, 3 tys. km na liczniku, stała 50 lat nie odpalana. Mz-etka nigdy nie widziała śrubokręta. Brak iskry to był jedyny problem, wystarczyło przeczyścić styki.
Teraz najważniejsze, w skrzyni zero oleju. Wlałem MOTUL TRANSOIL EXPERT 10W40 i po paru kopnięciach silnik odpalił (mieszanka paliwa jak na dotarciu). Przy ruszaniu z 1 biegu sprzęgło zabierało na samym końcu więc wyregulowałem linkę przy klamce dając więcej luzu. Podczas jazdy sprzęgło nie ślizgało się a biegi wchodziły płynnie, bez zgrzytów. Tak zrobiłem ok 20 km. Po paru dniach chcę odpalić silnik i starter raz się ślizga bardziej, raz mniej. Luz na lince ok 3-4 mm
Pytanie brzmi:czy skleiły się tarcze, a może ze względu na brak oleju korki wysuszyły się i wystarczy odpalić i pojeździć na półsprzęgle ?
Pozdrawiam.
 
     
Milicyjny 


Motocykl: MZETZ251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 399
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-05-20, 10:01   Re: Mz Es 250/2 Trophy

Endrju057 napisał/a:
Witam kolegów.
Kupiłem Trophy w absolutnym oryginale, 3 tys. km na liczniku, stała 50 lat nie odpalana. Mz-etka nigdy nie widziała śrubokręta. Brak iskry to był jedyny problem, wystarczyło przeczyścić styki.
Teraz najważniejsze, w skrzyni zero oleju. Wlałem MOTUL TRANSOIL EXPERT 10W40 i po paru kopnięciach silnik odpalił (mieszanka paliwa jak na dotarciu). Przy ruszaniu z 1 biegu sprzęgło zabierało na samym końcu więc wyregulowałem linkę przy klamce dając więcej luzu. Podczas jazdy sprzęgło nie ślizgało się a biegi wchodziły płynnie, bez zgrzytów. Tak zrobiłem ok 20 km. Po paru dniach chcę odpalić silnik i starter raz się ślizga bardziej, raz mniej. Luz na lince ok 3-4 mm
Pytanie brzmi:czy skleiły się tarcze, a może ze względu na brak oleju korki wysuszyły się i wystarczy odpalić i pojeździć na półsprzęgle ?
Pozdrawiam.

Po co wlewałeś taki olej?
Jaki olej podaje instrukcja obsługi motocykla?
Ja wlałem do takiego " odstawionego" kiedyś motocykla zwykły Hipol 80W90,odpaliłem, pojeździłem, spuściłem starą "zupę olejową" ze skrzyni biegów, ponownie wlałem Hipol i wszystko działa do dzisiaj.
Myślę,że w skrzyni było pozostałości starego oleju, wszystko się wymieszało.Spuść, zobacz czy nie ma fusów starego oleju,zalej Hipolem 80W90.
Stare sprzęgła nie lubią nowych ,wysoko gatunkowych olejów...
_________________
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
 
     
Endrju057 


Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 66
Dołączył: 15 Wrz 2015
Posty: 40
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2022-05-20, 13:16   

Wyczytałem na forum, taki ktoś polecał. Spróbuję tak zrobić jak radzisz, oby pomogło.
Dzięki.
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2022-05-20, 22:17   

Może stożek podziękował, skoro luz na lince, a kopniak omyka lub tarcze się zablokowały.
Jak sprawdzisz stan oleju, to sprawdź czy jesteś w stanie odpalić.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Endrju057 


Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 66
Dołączył: 15 Wrz 2015
Posty: 40
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2022-05-21, 09:35   

Spuściłem olej ale sprzęgło nadal ślizga się i nie odpalę z kopniaka. Na pierwszym biegu kręcąc tylnym kołem jest ok, czyli na popych powinna odpalić, ale ze względu na wiek poproszę kolegę i pociągnie mnie na lince. Dodam że mając na 1 biegu nacisnę klamkę sprzęgła ok 5 mm ( luz wynosi 3 mm) i już sprzęgło wysprzęgla i tylnym kołem mogę obracać.
Ostatnio zmieniony przez Endrju057 2022-05-25, 08:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Yabaman 


Motocykl: ETZ251+Superelastik
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 26
Skąd: Tokio
Wysłany: 2022-05-21, 14:29   

Czy Kolega probowal ustawic mechanizm wyciskania sprzegla w lewej pokrywie silnika?
Przy podobnych objawach, w silniku ETZ dosc dlugo nie jezdzonym, u mnie to pomoglo.
_________________
Jawa 638.1+Velorex 562.10; Jawa 362 Californian, 3 x MZ ETZ 251+Superelastik
 
     
Endrju057 


Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 66
Dołączył: 15 Wrz 2015
Posty: 40
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2022-05-24, 12:11   

Próbowałem, nie pomogło.
 
     
Milicyjny 


Motocykl: MZETZ251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 399
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-05-26, 08:48   

No to motocykl na boczek i trzeba kapę od strony sprzęgła ściągać, inaczej nie dowiesz sie prawdy... :roll:
_________________
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
 
     
Endrju057 


Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 66
Dołączył: 15 Wrz 2015
Posty: 40
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2022-05-27, 08:45   

Sprzęgło opanowane, mam nadzieję :wink: Bez oleju w silniku Mz- tka pociągnięta na 1 biegu odpaliła bez problemu i po przejechaniu 50 m na lekko wcisnientym sprzęgle wyraźnie poczułem jak sprzęgło pusciło i zaczeło wysprzęglać na 1/4 wciśniętej klamki. Zgasiłem silnik, kopnąłem starterem i Mz -ka odpaliła. Przejechałem z przerwami jakieś 200 m nadal na wpół wciśniętym sprzęgle jednocześnie lekko naciskając tylny hamulec. Nastepnie wlałem olej Hipol 80W90 odpaliłem silnik i ponownie zrobiłem ok. 200 m, nadal na wpół wciśniętym sprzęgle. Po tych zabiegach moto odpala za każdym razem a biegi wskakują płynnie. Zobaczę za kilka dni czy ze sprzęgłem jest wszystko ok.
Wniosek: korki na tarczy wysuszyły się przez fakt, że w silniku nie było oleju (prawdopodobnie wyciekł przez ten czas) oraz moto nie był odpalany przez 50 lat . Gdy zalałem silnik olejem i zrobiłem pierwszą przejażdżkę wszystko było ok, do momentu aż korki napęczniały przez kilka dni i przy próbie odpalenia kopniak już się ślizgał.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
podrawiam
Endrju
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14